וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד: התפטר ראש הכנסייה שטייח מקרי פדופיליה

8.9.2014 / 17:13

החשמן שון בריידי, שלא הזהיר את הוריהם של ילדים שנפלו קורבן לאונס בידי כומר במשך כ-30 שנים, הודיע לאפיפיור על פרישתו מהתפקיד

ראש הכנסייה הקתולית באירלנד לשעבר שון בריידי. רויטרס
טייח את מעשיהם של הכמרים הפדופילים ששירתו תחתיו. בריידי/רויטרס

ראש הכנסייה הקתולית באירלנד, החשמן (ארכיבישוף) שון בריידי, הודיע היום (שני) לאפיפיור פרנציסקוס על פרישתו מהתפקיד. לפי שורת תחקירים שהתפרסמו בשנים האחרונות, בריידי, בן 75, לא הזהיר את ההורים שילדיהם נפלו קורבן לאונס בידי כומר בשנת 1975, וטייח את מעשיהם של הכמרים הפדופילים ששירתו תחתיו.

בריידי הודיע על החלטתו לפרוש כבר בחודש שעבר, והאפיפיור, שהיה רשאי להאריך את כהונתו, החליט לקבל את התפטרותו. בגיל 75, כל החשמנים בכנסייה הקתולית מחויבים להגיש לכס הקדוש הצעה לפרישתם, ובידו נתונה הסמכות להחליט אם לקבלה או לדחות אותה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
דיווח: דאעש מחזיק 100 ילדים בבית יתומים במוסול
קייט מידלטון והנסיך וויליאם מצפים לילד שני
באופן חריג: איראן דיווחה על ניתוח שעבר חמינאי

האפיפיור פרנציסקוס בדרכו מקוריאה הדרומית לוותיקן – 18 באוגוסט 2014. AP
הפדופיליה היא "צרעת שמכסה את ביתנו". האפיפיור פרנציסקוס/AP

אף אישום לא הוגש מעולם נגד בריידי עצמו, אולם הוא הביע את התנצלותו בתחקיר של רשת BBC הבריטית שפורסם בשנת 2012 על המעשים המקושרים אליו. עם זאת, הוא הבהיר כי התחקיר "מטעה".

התחקיר חשף את מעשיו של האב ברנדן סמית, אשר מת בשנת 1997. נגזרו עליו 12 שנות מאסר לאחר שהודה בהתעללות מינית ב-74 בנים ובנות במשך תקופה של יותר מ-30 שנים.

מהוותיקן נמסר כי מחליפו של בריידי יהיה אימון מרטין, בן 52, אשר מונה בשנה שעברה לעוזרו של החשמן של ארמאג, מחוז מרכזי בצפון אירלנד, אשר מנהיגו בכנסיה הקתולית נושא את התואר "חשמן אירלנד כולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפני כחודשיים, העריך האפיפיור פרנציסקוס כי כ-2% ממשרתי הכנסייה הקתולית הם פדופילים, ואף הגדיר את התופעה "צרעת שמכסה את ביתנו". בראיון נרחב שהופיע בעיתון "לה רפובליקה", הוסיף פרנציסקוס: "יש רבים שיודעים - אך שותקים. בכך הם מענישים את היתר. זו תופעה בלתי נסבלת".

לפי נתוני הוותיקן לשנת 2012, יש 414 אלף כמרים קתולים ברחבי העולם. האפיפיור אמר בראיון כי ההערכה לפיה 2% מהכמרים מעורבים בפדופיליה, מתבססת על נתונים שסיפקו לו יועציו. אם הנתונים נכונים, עולה כי יותר מ-8,000 כמרים מעורבים, או היו מעורבים, ביחסי מין עם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully