וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "ערכי המערב חותרים תחת הגל הפמיניסטי"

המנהיג העליון של איראן טען כי "המשבר המוסרי במערב מחריף". השמרנים קוראים לאכיפת החוקים המחמירים בנוגע ללבוש ולהפרדה בין נשים לגברים, ואילו הנשיא קורא "להקל" באכיפתם

נשים ביוגה צחוק באיראן. AP
נשים רבות החלו לעטות רעלות שאינן מכסות את כל השיער. איראניות ב"יוגה צחוק"/AP

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הביע היום (חמישי) ביקורת חריפה נגד ערכי המערב, אשר לטענתו, בניגוד לאלה של הרפובליקה האיסלאמית, "חותרים תחת הגל הפמיניסטי". "המשבר המוסרי במערב מחריף", טען חמינאי, "הם מאמצים עמדה שגויה לגבי 'נשים', ופוגעים בפמיניזם".

איראנים צילמו מחווה לקליפ של פארל - ונעצרו

דבריו של חמינאי, שנאמרו בפגישת "מועצת המומחים", המפקחת על תפקודו של המנהיג העליון ופורסמו באתר האינטרנט הרשמי שלו, מגיעים על רקע מתיחות גואה באיראן בין השמרנים, שמעוניינים לחזק את הצעדים המונעים אינטראקציה בין נשים וגברים, לתומכיו של הנשיא חסן רוחאני, שקורא לקידום חירויות אזרחיות.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"איראן לא משתפת פעולה עם חקירת סבא"א"
בגלל דאעש: בישראל חוששים מהתקרבות ארה"ב לאיראן
"המל"ט הישראלי חשף חור בהגנה האווירית של איראן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשבר המוסרי במערב מחריף". חמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מועצת המומחים" האיראנית דנה בפגישתה השנתית ב"פלישה התרבותית" של המערב, הכוללת לבוש "מתירני" ומוזיקה המפרה את החוק הדתי. החוקה האיראנית מתייחסת מפורשות לתפקידן של נשים בחברה, וקובעת כי זו "חובתן" של הנשים לגדל ילדים, בהתאם לדת.

בחודש יוני האחרון, 195 מתוך 290 חברי המג'לס, בית המחוקקים בטהראן, פנו לנשיא רוחאני בדרישה לאכוף את חוק הלבוש המחמיר. זאת, לאחר שרוחאני, שנבחר לתפקיד ביוני 2013 בזכות הקו המתון שהציג, ביקש מכוחות המשטרה "להקל" באכיפת הדרישה מנשים לעטות חיג'אב – רעלה המכסה לחלוטין את הצוואר ואת השיער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא איראן חסן רוחאני – טהראן, אוגוסט 2014. AP
נחשב מתון וליברלי. רוחאני/AP

למרות התקנות המחמירות שנכנסו לתוקפן עם המהפכה האיסלאמית במדינה בשנת 1979, בשנים האחרונות נשים רבות החלו לעטות רעלה דקה שמכסה רק חלק מהשיער, ואף החלו ללבוש בגדים צמודים או כאלה שאינם מכסים לחלוטין את רגליהן.

כמו כן, לאחרונה, החלטתו של ראש העיר טהראן, באקר גאליבאף, להפריד בין נשים וגברים העובדים יחד בעירייה, זכתה לביקורת קשה בקרב הליברלים. עורכת המגזין "זנאנה אמרוז" ("נשים היום"), שהלה שרכאת, סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היא זומנה על ידי הצנזורה לאחר שהוגשה נגדה תלונה, בטענה שפרסמה תמונות של נשים "המוצגות כאובייקטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully