וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראנים צילמו מחווה לקליפ של פארל - ונעצרו

השישה הצטלמו רוקדים בטהראן ונלכדו כעבור שעות. לטענתם, לא ידעו שהסרטון יופץ ברשת. המשטרה הזהירה את הציבור ממחוות דומות. לאחרונה הודה רוחאני: הצנזורה על הרשת נכשלה

מתוך אתר יוטיוב

שישה גברים ונשים נעצרו בסוף השבוע שעבר באיראן, אחרי שצילמו קליפ מחווה לשיר "HAPPY" של הזמר האמריקני פארל וויליאמס. מאז שפורסם הקליפ לפני כחצי שנה, הוא זכה למחוות רבות ברחבי העולם, ולאינספור גרסאות מקומיות של מעריצים, שהעלו ליוטיוב סרטונים בהם הם מחקים את הריקודים המופיעים בו.

לפי דיווחי כלי התקשורת באיראן, השישה – שגילם הממוצע עומד על 25 – נחשדו ב"חוסר צניעות" בשל השתתפותם בצילומי הקליפ. בסרטון הם נראו רוקדים לצלילי השיר בסמטאות הבירה טהראן ועל גגות הבתים בעיר. ה"חשודים" הופיעו בקליפ המחווה בלבוש מודרני, הנחשב לא-צנוע על פי אמות המידה של שלטונות הרפובליקה האיסלאמית.

העצורים טענו לחפותם, והסבירו כי זוג במאים פנו אליהם כדי להצטלם לסרט. לדבריהם, הם כלל לא ידעו שמדובר בקליפ מוזיקלי שמטרתו להיות מחווה לשיר הפופולרי. "נאמר לנו שהסרטון כלל לא יופץ", הוסיפו, ואמרו שנמסר להם שמדובר בצילומים פרטיים, שניתן להם אישור מראש מטעם השלטונות.

בסרטון: דיווח על מעצרם של השישה

בדיווח של אחת מרשתות הטלוויזיה באיראן, הסביר מפקד משטרת טהראן, חוסיין סאג'די-ניא, כי השישה זוהו שעתיים בלבד אחרי שפרסמו את הסרטון, ונעצרו כעבור שש שעות נוספות. הוא הזהיר את הציבור, ואמר כי "כפי שמשטרת איראן זיהתה במהירות את החשודים במקרה הנוכחי, היא תעשה זאת שוב אם תידרש לכך" במקרה דומה.

ברשת נשמעו קולות מחאה על מעצר המשתתפים במחווה המוזיקלית. איראנים רבים, מתוך ומחוץ לארצם, טוענים כי הסיבה בגינה נעצרו השישה אינה אלא השאיפה לשמחה. בטוויטר נפוצה תגית מיוחד למעוניינים להגיב, FreeHappyIranians#.

בשבוע שעבר, אמר הנשיא חסן רוחאני כי איראן צריכה לקבל בזרועות פתוחות את האינטרנט, ולא לראות בו איום. בנאום יוצא דופן, אמר רוחאני כי הניסיון לצנזר את הרשתות החברתיות דומה ל"הצטיידות בחרב עץ בדו קרב עם אקדוחן".

"אנחנו חייבים להכיר בזכות האזרחים להתחבר לאינטרנט", צוטט רוחאני בסוכנות הידיעות הרשמית "אירנא". הוא אמר שהדרך הנכונה להתמודד עם ביקורת היא "באמצעות כלים מודרניים, ולא בשיטות פחדניות ופסיביות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו במחוות הכלבלבלים לקליפ המפורסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully