וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בטורקיה: "היהודים אחראים לאסון המכרה"

שני עיתונים נפוצים דיווחו כי לבעל החברה, שנחקר עם בנו בחשד לרשלנות שהובילה לאסון הכבד, יש "קשרים משפחתיים וסודיים ליהודים". מפגין שטען שארדואן סטר לו: טעיתי, מתנצל

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

עיתון נפוץ בטורקיה טוען כי ישראל והיהודים אחראים לאסון במכרה הפחם במערב המדינה, וכי "יש ראיות למעורבותם" בתאונה, שגבתה את חייהם של 301 כורים. העיתון "ייני אקיט", המוביל קו לאומני-איסלאמיסטי, פרסם בשערו הבוקר (שלישי) כתבה בנושא, ובה "חשיפה" לפיה "חתנו של בעל המכרה הוא יהודי".

במאמר נוסף שהתפרסם בעיתון, הועלו טענות לגבי "חשד לחבלה" במכרה, ונרמז כי רק לאחרונה התגלה שלחברת האחזקות יש "שותפים סודיים" - חברות שגם הן נמצאות בבעלות יהודים.

העיתון, התומך בדרך כלל בראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, נודע לשמצה בשנים האחרונות בפרסומים מפוברקים ובדיווחים פרובוקטיביים, שעל חלקם נדרש לשלם קנסות כבדים בתביעות דיבה.

אסון המכרה בטורקיה - כותרות אחרונות
בכירי חברת הכרייה נעצרו לחקירה, תביעת הונאה נגד המנכ"ל
עדויות מהאסון בטורקיה: "כורים התאבדו בהמתנה לחילוץ"
זעם בטורקיה: יועצו של ארדואן צולם בועט במפגין מתאבל

קרובי משפחתו של הכורה טורגוט ג'ילמז, שנספה באסון המכרה במערב טורקיה, מתאבלים בביתם בכפר אלמדר - מאי 2014. GettyImages
קרובי משפחתו של הכורה טורגוט ג'ילמז, אבלים בביתם בכפר אלמדר סמוך לסומה/GettyImages

נדמה שהטענות האנטישמיות של העיתון נועדו להסיט את האש מראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, הנתון לביקורת קשה בשל האסון הכבד שפקד את המדינה.

ואולם, גם עיתונים פופולריים יותר, בהם ה"סבאח", נתנו הד מסוים – גם אם פחות פרובוקטיבי – לרמזים האנטישמיים שנפוצו בימי האסון. בטור שתתפרסם שלשום בעיתון הנפוץ, נכתב כי "מעניין לציין כמה שמות יהודיים בקרב ההנהלה של חברת המכרות".

אלפ גורקן, בעל חברת האחזקות שהפעילה את המכרה, נעצר אתמול יחד עם בנו, ג'אן גורקן, והשניים נחקרו בחשד לכשלי הבטיחות במכרה. בין היתר, הם עומתו עם טענת מומחים, לפיה התעלמו מהתרעה על גז רעיל שהתגלה במכרה, יומיים בלבד לפני האסון. הבן, המהנדס הראשי של החברה והמנהל הטכני של המכרה, נאשמים שלושתם בהריגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יועצו של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בועט במפגין במכרה הפחם סומה – 14 במאי 2014. רויטרס
יוסוף ירקל, עוזרו של ארדואן שבעט במפגין. יצא לחופשה כדי לרפא את רגלו/רויטרס

אתמול דווח כי עוזרו הקרוב של ארדואן, שתועד בועט במפגין מחוץ למכרה הפחם בסומה, יצא ל"חופשת מחלה". העוזר, יוסוף ירקל, הודה כי בעט במפגין משום שאיבד את השליטה על מזגו. הוא סירב להתפטר מתפקידו, ונמסר כי הוא יצא לחופשה כדי לטפל ברגלו, "שנפגעה בתקרית".

בתוך כך, המפגין שטען כי ארדואן סטר לו במהלך ההפגנה במכרה, חזר בו מגרסתו, ואמר כי ראש הממשלה הטורקי למעשה ניסה להגן עליו. הצעיר, טאנר קורוצ'ה, אמר כי אחרי שצפה בסרטונים שתיעדו את התקרית, הבין כי מי שסטר לו היה למעשה אחד משומרי הראש, ואף ציין כי הוא מעוניין להתנצל בפני ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully