וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 5 הורשעו ברצח העיתונאית שהתנגדה לפוטין

רוסטם מחמודוב הצ'צ'ני הורשע בכך שירה למוות בעיתונאית החוקרת אנה פוליטקובסקיה ב-2006. אחיו, דודו וקצין משטרה הורשעו בתכנון. קרובי הכתבת: הרצח ייפתר כשיגלו מי הזמין אותו

בית משפט במוסקבה הרשיע אתמול (שלישי) חמישה בני אדם ברצח אנה פוליטקובסקיה, עיתונאית חוקרת מרוסיה שהייתה ממבקריו החריפים של הקרמלין ושל הנשיא ולדימיר פוטין. פוליטקובסקיה בת ה-48, כתבת העיתון "נובאיה גזטה", נורתה למוות באוקטובר 2006 בלובי של המלון שבו התגוררה במוסקבה בשעה ששבה מקניות. היא נודעה בדיווחים נוקבים על הפרת זכויות אדם בצ'צ'ניה שבצפון הקווקז, ורציחתה הפנתה זרקור אל האיומים הניצבים בפני רוסים המעזים לקרוא תיגר על השלטונות. בתקופת הרצח היה פוטין בכהונתו השנייה כנשיא.

אחד מחמשת הנאשמים הורשע בכך שירה למוות פוליטקובסקיה. ארבעת האחרים הורשעו בתכנון המעשה. שלושה מהמורשעים הם רוסטם, איברהים ודזבראיל מחמודוב, אחים מצ'צ'ניה. הראשון הוא שהורשע בירי. שני המורשעים הנוספים הם דודם של האחים, לום-עלי גאיטוקאייב, וקצין משטרה בגמלאות ממוסקבה, סרגיי חדזיקורבנוב. ב-2009 זיכה בית משפט את איברהים ודזבראיל מחמודוב ואת גאיטוקאייב מאשמה, אולם בית המשפט העליון במוסקבה הורה על משפט חוזר בעניינם.

החוקרים טענו כי הדוד גאיטוקאייב הופקד על הצד הלוגיסטי של הרצח בעת שהיה כלוא בגין עבירה קודמת. איש המשטרה לשעבר חדזיקורבנוב היה אחראי על ההכנות, ואילו איברהים ודזבראיל מחמודוב עזרו לאתר את העיתונאית.

עוד על רצח העיתונאים ועל הנשיא הרוסי:
שלוש שנים לרצח העיתונאית הרוסייה: "אין צדק"
כך פוטין מחסל את יריביו הפוליטיים, בזה אחר זה
ולעזאזל העולם: רוסיה משתוללת - וישראל שותקת. דעה

ולדימיר פוטין – הקרמלין, 7 במאי 2014. AP
עקבות שיובילו "קרוב מדי לממשלה". פוטין/AP

ההרשעה נחשבת אמנם להישג של התביעה ושל הרשויות ברוסיה, אולם פעילים וקרובים של פוליטקובסקיה אמרו כי הצדק לא ייעשה עד שהאחראים להזמנת הרצח, לדבריהם, לא יימצאו ויורשעו. "הרצח ייפתר רק כששמו של האיש שהזמין אותו יתגלה", אמרה אנה סטביצקיה, עורכת דין המייצגת את משפחתה של פוליטקובסקיה. היא בירכה על פסק הדין של חבר המושבעים, אך טענה כי המורשעים "הם רק חלק מהאנשים שצריכים לעמוד לדין".

דובר ועדת החקירה שעסקה ברצח, ולדימיר מרקין, אמר כי הרשויות עושות כל שביכולתן לזהות ולאתר את האיש שהזמין את הרצח. מבקרים של הקרמלין הטילו ספק בכך שהדבר יקרה. לטענתם, הדבר עלול לחשוף עקבות שיובילו "קרוב מדי לממשלה".

גזר דינם של החמישה יינתן בקרוב, וייתכן שיושת עליהם מאסר עולם. עורכי דינם של החמישה אמרו כי בכוונתם לערער. בשנה שעבר נגזרו 11 שנות מאסר על קצין המשטרה דמטרי פבליוצ'נקוב, שהורשע בכך שסיפק את כלי הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully