וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי דניאל למזכ"ל האו"ם: מדוע אתה שותק מול חמאס?

4.9.2014 / 10:42

גילה ודורון טרגרמן, שבנם בן ה-4 נהרג מפצמ"ר, שיגרו מכתב לבאן קי-מון ובו מחו על חקירת "פשעיה" של ישראל: "החקירה לא תבדוק איך יורים מבתי ספר. שתיקתך מעידה על הסכמתך?"

צילום: בני ואינר

(הוריו של דניאל ז"ל מספרים על רגעיו האחרונים, בשבוע שעבר)

שבועיים אחרי שנהרג מרסיס פצמ"ר ששוגר מרצועת עזה, שלחו הוריו של דניאל טרגרמן בן הארבע מנחל עוז מכתב למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, ובו מחו על הכוונה לחקור "פשעים" שישראל עשתה לכאורה בלחימה, אולם לא כאלה שביצע חמאס.

"לפני שבוע איבדנו את בננו הבכור, דניאל בן ה-4.5, שנהרג מפגיעת פגז מרגמה שנורה מעזה במכוון אל הקיבוץ", כתבה האם גילה בפתח המכתב. "אני פונה אליך בעקבות הודעתך לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה להקים ועדת חקירה בינלאומית 'לפשעיה של ישראל' בלחימה האחרונה בעזה".

עוד בוואלה! חדשות:
שנת מאסר בפועל לח"כ לשעבר שנפגש עם ראש ארגון טרור
אויב ממודר ומבוצר: האתגרים הצבאיים של אובמה מול דאעש
נעצרה חשודה במעורבות בדריסת בת 14 והפקרתה למוות

דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב במבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"זה לא היה פגז תועה. זה לא היה מוות בשוגג". דניאל טרגרמן/באדיבות המשפחה

טרגרמן סיפרה במכתב על האיום הביטחוני שאתו נאלצים התושבים במועצות האזוריות הסמוכות לרצועת עזה להתמודד בשנים האחרונות. "חיינו כל העת בהתחבטות אם לא עדיף לנטוש את נחל עוז ולעבור למקום אחר, שקט יותר, בטוח יותר, רחוק מירי הרקטות והפצמ"רים מעזה, רחוק מהאזעקות", כתבה, "ואז הגיע איום המנהרות. מנהרות החבלה שחפרו אנשי חמאס מעזה אל מתחת לבתינו כדי לפגוע בנו. בחצי השנה האחרונה הילדים שלנו ישנו עם חלון סגור ונעול. פחדנו שיחטפו אותם מאיתנו. האם תוכל, אדוני המזכ"ל, לדמיין כיצד חיינו? איך חיים בפחד קבוע מפני פצצות מרגמה ומפני מחבלים שיגיחו ממנהרות חבלה?", שאלה האם השכולה.

על הערב הנורא שבו נפצע אנושות בנה וזמן קצר אחר כך מת מפצעיו סיפרה: "דניאל נרצח מפצצת מרגמה שירו אנשי חמאס מתוך בית ספר יסודי לבנים בעזה השכנה. זה לא היה פגז תועה. זה לא היה מוות בשוגג. מתוך בית הספר ירו המחבלים ירי מכוון אל הקיבוץ כדי לרצוח אזרחים – ילדים, נשים, זקנים. הפעם גם השיגו את המטרה".

גילה ודורון טרגרמן כואבים בבוקר הלוויית בנם דניאל בן ה-4, אוגוסט 2014. רויטרס
גילה ודורון טרגרמן בבוקר הלווייתו של דניאל/רויטרס

בהמשך מחתה טרגרמן על הכוונה לחקור את "פשעיה של ישראל". "ועדת החקירה לא תתבקש לבדוק כיצד ייתכן שפעילי טרור יורים מתוך מבני האו"ם ומבתי ספר", היא הלינה. "הוועדה גם לא תבדוק כיצד ייתכן שבתוך מבנים של האו"ם ובתוך בתי החולים בעזה משגשגת תשתית טרור שתוכננה בקפידה לאורך זמן, או איך ייתכן שמאותם מבנים יוצאים מרצחים לפעילות טרור המכוונת נגד חפים מפשע. היא גם לא תבדוק כיצד ייתכן שחמאס מתעלל בעם הפלסטיני, ואיך פעיליו כופים על תושבי הרצועה, אפילו על ילדים, לחפור מנהרות שמטרתן היחידה היא טרור נגד עם ישראל. היא לא תבדוק איך לאחר החפירות אותן ביצעו תחת איומים ובתנאי עבדות, רוצחים פעילי חמאס את החופרים, גם את הילדים, רק כדי להיות בטוחים שלא יוכלו להעביר מידע לישראל. מדוע אתה שותק?", שאלה טרגרמן, "האם שתיקתך מעידה על הסכמתך עם ההתעללות בעם הפלסטיני וההתעללות בעם הישראלי?"

ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
"תשובות לשאלות יישארו יתומות". נחל עוז אחרי פגיעת הפצמ"ר, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום

"התשובות לשאלות האלה יישארו יתומות", האשימה טרגרמן, "ואני רוצה לשאול אותך, אדוני: האם אתה, והאו"ם בראשו אתה עומד, לא רואים את הקשרים המרכיבים את תמונת הטרור העולמי?". היא קשרה בין מעשי חמאס לבין אלה של ארגוני טרור אחרים הפועלים במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל: "הרי אותן יחידות מרצחים מאומנות, מצוידות וחדורות שנאה שנתלות על גדרות בתינו כאן, בישראל, הן אותן יחידות שחטפו כעת 43 משקיפי או"ם בסוריה; הן אותן יחידות שעורפות ראשי חפים מפשע בסוריה ובעיראק; הן אותן קבוצות שריסקו מטוסים אל מגדלים הומי אדם ב-2001 בניו-יורק; הן אותן קבוצות שמאיימות על מרקם החיים הדמוקרטי, על החיים עצמם, באירופה, בארצות הברית, בכל מקום בעולם".

הלווייתו של דניאל טרגרמן, בבית העלמין בחבל שלום. אוגוסט 2014. יותם רונן
"השמע קולך נגד הפשע של חמאס". הלווייתו של דניאל טרגרמן/יותם רונן

לסיום הביעה טרגרמן תקווה כי "שכנינו, תושבי עזה, יוכלו לחיות בשלווה בבתיהם, לבנות ולפתח את חבל הארץ היפה שבו הם חיים. אנחנו מאמינים שרוב התושבים שם רוצים בכך גם הם. אנחנו גם מאמינים שאזרחי העולם כולו לא רוצים את חזיונות האש והדם של האיסלאם הקיצוני, אלא רוצים לחיות בשלום ובשלווה, לקוות לעתיד טוב, להתענג על צחוק של ילדים, לחכות למחר". היא חתמה את מכתבה בבקשה מבאן שיצא פומבית נגד מעשי חמאס: "איננו מחפשים את האחראים למותו של דניאל שלנו. אנחנו רק מבקשים שתשמיע את קולך נגד הפשע הזה ונגד הפשע של חמאס בעמו".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully