וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר בפועל נגזרה על ח"כ לשעבר שנפגש עם ראש ארגון טרור

4.9.2014 / 9:38

סעיד נפאע מבל"ד נסע לסוריה ב-2007 ונפגש שם עם מזכ"ל החזית העממית. הוא הורשע ביציאה למדינת אויב ובמגע עם סוכן זר, ועל אף שקבע פגישה גם עם חאלד משעל, זוכה מהסעיף הנוגע לכך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הואשם בשלושה סעיפים והורשע בשניים מהם. נפאע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר הבוקר (חמישי) שנת מאסר בפועל על חבר הכנסת לשעבר סעיד נפאע (בל"ד), שהורשע ביציאה למדינת אויב ובמגע עם סוכן זר. זאת בעקבות נסיעתו לסוריה בספטמבר 2007, שם נפגש עם מזכ"ל החזית העממית טלאל נאג'י. הביקור נערך חרף סירוב מצד שר הפנים לבקשה בעניין שהגיש לו נפאע. גזר הדין התקבל פה אחד על ידי הרכב של שלושת שופטים.

בין יתר הנימוקים לעונש כתבו השופטים: "הנאשם שבפנינו הגיש לשר הפנים בקשה להתיר יציאת חברי המשלחת לסוריה ובקשתו סורבה מטעמים ביטחוניים. הוא בחר שלא לתקוף החלטה זו, ולהעמיד לבחינה משפטית חוקית את שיקוליו של שר הפנים. במקום זאת, בהיותו חבר כנסת, בחר להפר את החוק בריש גלי, וחמור מכך לנצל את שהותו בסוריה בכדי להיפגש עם בכיר בארגון טרור".

נפאע הגיב הבוקר על גזר הדין וטען כי "אין שום הסבר לעונש חוץ מרדיפה פוליטית". עורך דינו, מאדי דאהר, אמר: "אנחנו נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו". אם לא יגיש ערעור לבית המשפט העליון, נפאע יחל לשאת את עונשו ב-18 בנובמבר.

עוד בוואלה! חדשות:
אויב ממודר ומבוצר: האתגרים הצבאיים של אובמה מול דאעש
נעצרה חשודה במעורבות בדריסת בת 14 והפקרתה למוות
"איראן לא משתפת פעולה עם חקירת סבא"א"

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
הפגישה תואמה אך לא יצאה לפועל לבסוף. חאלד משעל/AP

בעקבות החשדות שהתעוררו נגדו אחרי הנסיעה החליטה ועדת הכנסת להסיר את חסינותו של נפאע, וב-2011 הוא הואשם ביציאה למדינת אויב, במגע עם סוכן זר ובמגע עם סוכן חוץ. נפאע הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת בתחילת חודש אפריל האחרון בשני סעיפי האישום הראשונים. הוא זוכה מחמת הספק מסעיף האישום השלישי שייחס לו מגע עם סוכן חוץ, ולפיו תיאם פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל.

על פי כתב האישום, בספטמבר 2007 חבר ח"כ נפאע לקבוצת אנשי דת דרוזים שארגנו נסיעה של 282 אנשים מישראל לסוריה דרך ירדן, ופעל לקבלת אישורי הכניסה לסוריה, תוך קיום קשר עם שגרירות סוריה בירדן ועם חבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה. בהמשך, לפי כתב האישום, אף נכנס נפאע לסוריה עם שאר הנוסעים, ושהה שם כשבוע, בניגוד לחוק האוסר על כניסה לסוריה בלא היתר.

עוד נאשם נפאע כי במהלך הביקור הוא נפגש עם סגן מזכ"ל החזית העממית, שאף תיאם לו, לבקשתו, פגישה עם ראש הלשכה המדינית משעל. בכתב האישום נטען כי נפאע אף הוסע לפגישה זו והגיע ללשכתו של בכיר חמאס, אך לבסוף לא נפגש עמו. במשך כמה שנים הכחיש נפאע כי פגש את נאג'י. בפתח המשפט הודה לבסוף כי פגש אותו, אולם טען כי זו הייתה פגישה אקראית, ספונטנית ובלתי חשאית – גרסה שאותה דחה בית המשפט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תמונת ארכיון של נשיא המדינה עם ראש העדה הדרוזית – השייח' מואפק טריף. לשכת העיתונות הממשלתית
16 אנשי דת הורשעו עם נפאע. נשיא המדינה לשעבר פרס עם מנהיג העדה הדרוזית טריף/לשכת העיתונות הממשלתית

בראשית השנה הורשעו 16 אנשי דת דרוזים שנלוו לנפאע בביקורו בסוריה. הרשעתם באה גם בעקבות ביקור נוסף שערכו במדינה הערבית ב-2010. לאחר שובם לישראל הם נחקרו במשטרה והוחלט להעמידם לדין. הם טענו להגנתם כי ביקרו בסוריה כדי להתפלל על קברים של אנשי דת ולמען מטרות דתיות. למרות זאת, בית המשפט קבע כי הם אינם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ולנסוע למדינת אויב מבלי לקבל לצורך כך אישור ממדינת ישראל.

ההרשעה עוררה זעם בקרב בני העדה הדרוזית, ובאפריל ששיגר מנהיג העדה, שייח' מואפק טריף, בקשה לנשיא המדינה דאז שמעון פרס לחון את אנשי הדת. טריף טען כי ההרשעה מנוצלת על ידי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כדי להעכיר את האווירה בין הדרוזים לבין מדינת ישראל, והוסיף כי מדובר ב"משפט נגד העדה הדרוזית כולה".

בסוף אפריל הודיע טריף כי החליט לבטל את ביקורו של פרס בקבר יתרו לכבוד חג הנביא שועייב – מועד שמציינים בעדה בסוף חודש אפריל. מנהיג העדה הסביר כי החליט על ביטול ההזמנה משום שחשש שהרשעת אנשי הדת תהפוך למפגן מחאה נגד פרס. הוא הדגיש כי הוא רוחש כבוד רב לנשיא, והזמין את פרס לביקור במועד מאוחר יותר.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully