וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ לשעבר סעיד נפאע הורשע במגע עם סוכן זר

6.4.2014 / 10:05

חבר הכנסת לשעבר מבל"ד הורשע גם ביציאה למדינת אויב, לאחר שנסע לסוריה ונפגש עם מזכ"ל החזית העממית ב-2007. עם זאת, הוא זוכה מאישום אחר שלפיו ניסה להיפגש עם חאלד משעל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בזכות נסיעתי לסוריה אנשים פגשו את משפחתם". נפאע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע הבוקר (ראשון) את ח"כ לשעבר סעיד נפאע ביציאה למדינת אויב ובמגע עם סוכן זר. נפאע, שהיה חבר כנסת מטעם מפלגת בל"ד, זוכה מחמת הספק מסעיף האישום השלישי שייחס לו מגע עם סוכן חוץ, שלפיו תיאם פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל.

עוד בחדשות:
אות שלישי נקלט באוקיינוס ההודי; "לא לקפוץ למסקנות"
תומס פרידמן: "אדלסון הוא חברה הטוב של איראן"
בשל תקלה: הכספומט פלט שטרות בשווי 128 אלף שקל

בעקבות החשדות שהתעוררו נגדו החליטה ועדת הכנסת להסיר את חסינותו של נפאע, והוא הואשם ב-2011 בשלושת הסעיפים החמורים. על פי כתב האישום, בספטמבר 2007 חבר ח"כ נפאע לקבוצת אנשי דת דרוזים שארגנו נסיעה של 282 אנשים מישראל לסוריה דרך ירדן, ופעל לקבלת אישורי הכניסה לסוריה, תוך קיום קשר עם שגרירות סוריה בירדן ועם חבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה. בהמשך, לפי כתב האישום, אף נכנס נפאע לסוריה עם שאר הנוסעים, ושהה שם כשבוע, וזאת בניגוד לחוק האוסר על כניסה לסוריה בלא היתר.

"אות קלון למדינה"

עוד נאשם נפאע כי במהלך המסע הוא נפגש עם סגן מזכ"ל ארגון החזית העממית טלאל נאג'י, שאף תיאם לו, לבקשתו, פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. בכתב האישום נטען כי נפאע אף הוסע לפגישה זו והגיע ללשכתו של בכיר חמאס, אך לבסוף לא נפגש עמו.

יום לאחר הגשת כתב האישום הגן נפאע על מעשיו ואמר כי בזכות נסיעתו לסוריה אנשים פגשו את משפחתם. "אם הצלחתי למתוח גשר כדי שאמו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ מגלי והבה תראה את משפחתה אחרי עשרות שנים - אני מוכן לשאת את מחיר הגשר הזה. אם אפשרתי לדודיו של ח"כ חמד עמאר ולקרוביו של ח"כ איוב קרא להיפגש, והם בטוח לא הצביעו עבורי, אז אני חושב שמה שנעשה אתמול הוא אות קלון למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully