וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ח"כ נפאע תיאם לעצמו פגישה עם משעל בסוריה

קובי דוד

26.12.2011 / 15:27

כתב אישום חמור הוגש נגד ח"כ סעיד נפאע מבל"ד, בגין ארגון מסע של מאות דרוזים לסוריה, פגישה עם בכיר בחזית העממית, ואף היערכות לפגישה עם בכיר חמאס. עדאלה: "מדובר בביקור פוליטי"

אויב מבית או חלוץ? לבתי המשפט בנצרת הוגשו היום (שני) שני כתבי אישום, הנוגעים לנסיעות לסוריה בניגוד לחוק, בהן היה מעורב ח"כ סעיד נפאע (בל"ד), ומגעים שקיים עם בכירים בארגוני טרור, בהם עם בכיר ב"חזית העממית", וכן מגעים שקיים לקראת פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. רויטרס
נפאע ניסה לפגוש אותו? חאלד משעל/רויטרס

מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז הצפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, מואשר ח"כ נפאע בשלושה סעיפי אישום חמורים. מכתב האישום עולה כי בספטמבר 2007 חבר ח"כ נפאע לקבוצת אנשי דת דרוזים, שארגנו נסיעה של 282 אנשים מישראל לסוריה דרך ירדן, ופעל לקבלת אישורי הכניסה לסוריה, תוך קיום קשר עם שגרירות סוריה בירדן ועם חבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה. בהמשך אף נכנס ח"כ נפאע לסוריה יחד עם יתר הנוסעים, ושהה שם כשבוע, וזאת בניגוד לחוק האוסר על כניסה לסוריה בלא היתר. כתב האישום מייחס לנפאע בהקשר זה בסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב, וביציאה שלא כדין למדינת אויב.

16 נאשמים נוספים בארגון הנסיעות

מכתב האישום עולה עוד כי במהלך המסע נפגש נפאע עם סגן מזכ"ל ארגון הטרור "החזית העממית", טלאל נאג'י, שאף תיאם לו, לבקשתו, פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. ח"כ נפאע אף הוסע לפגישה זו והגיע ללשכתו של בכיר חמאס, אך לבסוף לא נפגש איתו, על פי כתב האישום. בעניין זה, מייחס לו כתב האישום עבירות של מגע עם סוכן חוץ.

בנוסף, לבית משפט השלום בנצרת הוגשו כתבי אישום נגד 16 אזרחים נוספים, בגין סיועם לארגון הנסיעה. בין היתר, מייחס כתב האישום לתשעה מהנאשמים ריכוז של שמות האנשים המעוניינים להשתתף במסע לסוריה, העברת שמותיהם לצורך הסדרת אישורי הכניסה למדינה, ואיסוף כספים לצורך הנסיעה. הנאשמים יצאו עם יתר הנוסעים לירדן, ולאחר קבלת אישורי הכניסה לסוריה, נכנסו יחד עם יתר הנוסעים למדינה השכנה, ושהו בה כשבוע ימים – זאת למרות שידעו שנסיעה כזו מחייבת היתר לפי החוק, ועל אף שחלקם הוזהרו בעבר כי מדובר בעבירה. בין היתר, מיוחסות לחלק מהנאשמים עבירות של קשרית קשר לביצוע עוון, סיוע ליציאה לארץ אויב שלא כדין, סיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב, ויציאה שלא כדין למדינת אויב.

על פי כתב אישום נוסף, היו מעורבים עשרה מהנאשמים גם בארגון נסיעה נוספת, ביולי 2010, הפעם ללבנון – דרך סוריה. מכתב האישום עולה כי הנאשמים פעלו לקידום נסיעה זו, לרבות איסוף שמות של דרוזים אזרחי ישראל שביקשו להשתתף בה. בהמשך נסעו רוב הנאשמים לירדן, ומשם, דרך סוריה, ללבנון, בה שהו כשבוע ופגשו בין היתר בעלי תפקידים בממשל המקומי. לאחר מכן עברו לסוריה ושהו בה כיומיים, בהם פגשו גם נציגי ממשל סוריים בדמשק, ואז חזרו לישראל דרך ירדן.

מארגון "עדאלה" תקפו את הגשת כתב האישום. לדברי הארגון, "ביקורו של נפאע בסוריה בוצע במסגרת עבודתו כחבר כנסת וכנציג ציבור. על כן מדובר בביקור פוליטי שזוכה לחסינות פרלמנטרית". הארגון ציין כי בית המשפט העליון אישר בעבר שחסינות פרלמנטרית כוללת כל פעילות פוליטית לגיטימית, וכי "נפאע לא ביצע במהלך הביקור שום פעילות אסורה ולכן כתב האישום נגדו הוא חסר שיקול דעת".

עוד בנושא
הח”כים החליטו: נפאע לא יקבל חסינות
נשללה הפנסיה של בשארה - ”בגידה אינה עסק משתלם”
נסגר תיק החקירה נגד המשתתפים הישראלים במשט לעזה


בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully