וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחמר עונשו של שוטר שביצע עבירות מין בנחקרת

האישה שיתפה את השוטר במהלך חקירה בגין עבירות אשראי, כי היא נוטלת תרופות פסיכיאטריות עקב אונס שחוותה. בתגובה, הוא החל להטריד אותה. "ניצול ציני לשם סיפוק תאווה מינית"

אילוסטרציה. ShutterStock
"הסיטואציה בין השניים אופיינה בפערים תהומיים"/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (רביעי) לפרסום כי ג'ריס באסל, חוקר לשעבר בתחנת משטרת זבולון, ביצע עבירות מין באישה שנחקרה על ידו. בית המשפט המחוזי קיבל ערעור שהגישה המחלקת לחקירות שוטרים (מח"ש) על קלות העונש שהוטל על באסל בתחילה, והטיל עליו עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי של 5,000 שקלים למתלוננת. החוקר לשעבר הורשע בביצוע עבירות של מעשה מגונה שלא בהסכמה והפרת אמונים. כמו כן, הוא הורשע בעבירת מעשה מגונה תוך ניצול מצב המונע מתן הסכמה חופשית, כלומר, יחסי הכוחות בין השניים לא אפשרו מצב של הסכמה חופשית.

באסל פגש בקורבן כשזו הגיעה לתחנת משטרה כדי להיחקר בעניין עבירות כרטיס אשראי. במהלך החקירה, סיפרה לו כי היא מטופלת בכדורים פסיכיאטרים וכן תחת מעקב רפואי פסיכיאטרי. זאת, בעקבות אונס שעברה ובגינו נולד אחד מילדיה. לאחר שסיפרה לו על החוויה הקשה, החל החוקר לנשק אותה ולגעת בה בניגוד לרצונה. הוא הניח את ידו על איבר מינה, לקח את ידה והניח אותה על איבר מינו, והציע לה "לקיים יחסי מין במהירות", כלשונו. האישה ביקשה ממנו לחדול ממעשיו והחלה לבכות – אך זה לא הועיל. באסל הניח לה רק בשל רעש שנשמע מחוץ לחדר החקירות, מחשש שייתפס.

לקריאה נוספת:
חשד: אנס נערה שיכורה, יצא לבלות וחזר לאנוס שוב
מסתמן: הסדר טיעון ל-11 נערים המואשמים באונס בת 12
חשד: מטפל אלטרנטיבי תיעד אונס של עשרות מטופלות

אילוסטרציה. ShutterStock
לא הסתפק במעשים מחדר החקירות, והחל להתקשר לאישה לאחר מכן וביקש להיפגש איתה/ShutterStock

החוקר לשעבר לא הסתפק במעשים מחדר החקירות, וכמה ימים לאחר התקרית הוא החל להתקשר לאישה פעמים רבות וביקש לפגוש אותה. כשנפגשו במקרה ברחוב לאחר זמן מה, הוא חיבק אותה ונשק לה על לחיה בניגוד לרצונה.

בפסק הדין ציין בית המשפט כי "מכתב האישום עולה תמונה קשה של ניצול שבוצע על ידי שוטר בתוך כתלי תחנת משטרה, כלפי קורבן חסר ישע, שהיווה עבורו 'טרף קל'". כמו כן, נכתב כי גם בהתעלם מהעובדה שמדובר בשוטר שביצע עבירות מין כלפי נחקרת, "עבירות המין שבוצעו כלפי המתלוננת הן חמורות כשלעצמן". פסק הדין התייחס גם ליחסי הכוחות ביניהם, ונכתב בו כי "הסיטואציה בה היו השניים ושנוצלה על ידי המשיב, אופיינה בפערי כוחות תהומיים (...) במקום לגלות אמפתיה ורחמים כלפי המתלוננת, על שלל בעיותיה, בחר המשיב לנצל באופן ציני את פגיעותה כדי לספק את תאוותיו המיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully