וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מטפל אלטרנטיבי תיעד אונס של עשרות מטופלות

13.8.2014 / 17:02

משה ריק נעצר בחשד שביצע מעשי אינוס ומעשים מגונים בעשרות נשים ונערות בקליניקה שלו ברעות, וצילם זאת בחשאי. "מפרשיות המין החמורות ביותר מהשנים האחרונות"

אילוסטרציה. ShutterStock
המשטרה גילתה מאות סרטונים שבהן מתועדים מעשי האונס/ShutterStock

פרסום ראשון: עשרות נערות, נשות קבע, עובדות מדינה בכירות, סטודנטיות ובעלות תפקידים שונים במשק הישראלי נפלו קורבן, על פי החשד, למעשי אונס ולמעשים מגונים שביצע בהן משה ריק, מטפל ברפואה אלטרנטיבית בן 55 - כך נודע לוואלה! חדשות. על פי החשד, ריק צילם בחשאי מאות מעשי אונס ותקיפות מיניות שביצע בשש השנים האחרונות בקליניקה שלו, ביישוב רעות, תוך כדי "טיפול".

המשטרה עצרה את ריק והצליחה לשים את ידה על אלפי סרטונים המתעדים את מעשיו. מעצרו הוארך פעמיים במשך 21 הימים האחרונים, ומחר (חמישי) הוא יובא פעם נוספת לבית משפט השלום בראשון לציון ולבקש את הארכת מעצרו.

עוד בוואלה! חדשות:
נמל, מעברים ומזומנים: הסוגיות שמאיימות לפוצץ את המשא ומתן
ההצעה המצרית: כוחות הרשות באזור החיץ בעזה
הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

עד כה איתרה המשטרה 45 נשים שמסרו עדויות מפלילות כנגד החשוד, אולם במשטרה מעריכים כי יש עוד מספר רב של נשים שנפלו קורבן למעשים. "מדובר באחת מפרשיות עבירות המין החמורות ביותר שנחשפו בישראל בשנים האחרונות", אמר גורם בכיר במשטרה. "חלק מסרטי הווידאו שצילם החשוד הם קשים לצפייה. יש שם נשים בכל הגילאים - מנערות צעירות ועד לנשים מבוגרות - חלקן הגדול משמשות בתפקידים שונים במגזר הציבורי ובמערכת הביטחון", הוסיף. בחלק מהמקרים, על פי החשד, אימהות ובנותיהן נפלו קורבן למעשיו של ריק.

תחילת הפרשה לפני כחודשיים, לאחר שנערה בת 13 הגיעה ליועצת של בית ספרה וסיפרה כי עברה טיפול אצל החשוד עקב כאבים ברגלה, וזה ביצע בה, לטענתה, מעשים מגונים. היועצת הפנתה את האם והילדה למרכז לנפגעות תקיפה מינית, ושם שיתפו את המשטרה בפרשה, שהחליטה לפתוח בחקירה בהוראתו של ת-ניצב יהודה עטר, מפקד מרחב השפלה. על המקרה הופקד פקד הראל אהרון, קצין החקירות של תחנת מודיעין.

בתחילה, הכחיש החשוד את המיוחס לו. אך לאחר שנבדקו קבצי המחשב האישי שלו שהוחרם, גילו החוקרים עשרות סרטונים שצולמו במצלמות נסתרות שהוצבו בקליניקה ועל גופו של החשוד. באותם סרטונים נצפה החשוד מורה למטופלותיו להתפשט ולאחר מכן נוגע בהן במקומות מוצנעים. עם חלקן אף קיים יחסי מין, תוך שהוא טוען שמדובר בחלק מהטיפול. בחלק מהמקרים החשוד היה מפשיט את הנשים בעצמו, ומחדיר לגופן מחטי דיקור או אבנים חמות. החשוד תועד אף אומר לחלק מהנשים: "אני אקיים אתך יחסי מין, אשחרר אותך מהחרדות ותוכלי להיות בריאה יותר".

בטרם נעצר החשוד, לפני כשלושה שבועות, הוא נעלם מביתו וחוקרי המשטרה מצאו אותו כשהוא מנסה לשים קץ לחייו, לאחר שחצה את מרפסת התצפית במצפה רמון וניסה להתאבד בקפיצה. בחקירתו הוא טען כי המעשים שביצע היו חלק מהטיפול, והסביר את אלפי הסרטונים שצילם בכך שניסה להגן על עצמו מתלונות.

במשטרה בודקים כעת את החשד לפיו חלק מהסרטונים של המטפל האלטרנטיבי הופצו לגורמים שונים, ומבהירים כי ישנן נשים נוספות שנפלו קורבן למעשיו של החשוד, שטרם אותרו והתלונו. "יש ברשותנו עשרות סרטונים של נשים שצולמו עוברות מעשי אונס, שטרם זוהו", אומרים במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully