וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל, מעברים ומזומנים: הסוגיות שמאיימות לפוצץ את המשא ומתן

בעוד שבחמאס מתעקשים על הקמת שדה תעופה ונמל, בישראל מבהירים שזו לא דרישה ריאלית – לעת עתה, לפחות. המחלוקת העיקרית נותרה על סוגיית המשכורות: מי יעביר את הכסף לפקידי חמאס?

מערכת וואלה!

המשלחת הישראלית לשיחות המשא-ומתן עם הפלסטינים יצאה הבוקר לקהיר. הפסקת האש שהוסכמה בין הצדדים תפוג הלילה (רביעי) בחצות. בחמאס מתעקשים על כמה דרישות, ובראשן הקמת נמל ושדה תעופה. עזאם אל-אחמד, ראש המשלחת הפלסטינית ונציג פתח, אמר כי הדרישות הן "של כל העם הפלסטיני". ואולם, רבים ברצועת עזה, ובכלל זה אנשי חמאס, מבינים שהדבר אינו אפשרי בהכרח, ותלוי בפסיקתם של חאלד משעל ושל הפטרונית הגדולה של חמאס, קטאר. אם משעל וקטאר יתעקשו על סוגיית הנמל ושדה התעופה, ייתכן שהשיחות יתפוצצו.

בצד הישראלי, אומרים שעל חמאס להבין שהקמת נמל ימי ושדה תעופה אינה נחשבת דרישה ריאלית, בשל החשש שישמשו להכנסת חומרי חבלה לרצועת עזה. עם זאת, מסתמן שישראל תהיה מוכנה לדון בסוגיה זו בהמשך, אך ורק במסגרת של פתרון קבע ארוך-טווח.

פלסטינים ממתינים בעמדת בידוק סגורה – מעבר רפיח, אוגוסט 2014. רויטרס
פלסטינים במעבר רפיח הסגור, אתמול/רויטרס

בנוגע לסוגיית המעברים, הרי שהמחלוקת הצטמצמה: כל הפלגים הפלסטינים הסכימו שאנשי אבו מאזן יאיישו את מעבר רפיח, גם אם לא בימים הקרובים. כלומר, ההחלטה נדחתה לשבועות או אפילו לחודשים הקרובים. בנוגע למעברים האחרים, חמאס שואף להרבה הקלות ולפתיחה של כל המעברים, אך ישראל זהירה יותר: יש היענות להקלות מסוימות אך לא להסרה מוחלטת של הסגר שתאפשר לחמאס "תמונת ניצחון". ישראל תתיר כניסת משאיות עם ציוד לעזה, ולתת לפועלים הפלסטינים היתרים מוגבלים של אישורי עבודה בישראל, ואולי אפילו לגדה המערבית.

סוגיית המשכורות עדיין גורמת למחלוקות רבות: חמאס דורש כסף עבור הפקידים, בין אם הוא יגיע מקטאר או מסעודיה, דרך המנהרות או ממקום אחר. 44 אלף פקידי ואנשי חמאס זקוקים למשכורת, מהזרוע הצבאית עד הזרוע המדינית. גורם ישראלי בכיר אמר הבוקר כי לא ברור עדיין דרך איזו מדינה או איזה גוף יועברו המשכורות. אחד השמות שהועלו כמתווך אפשר לבעיה הוא זה של אחד רוברט סרי, שליח האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד במהדורה:

מבקר המדינה יבדוק אם ישראל הפרה את הדין הבינלאומי בעזה. המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע היום כי בכוונתו לבדוק את קבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי, את מנגנוני הבדיקה והחקירה של צה"ל והממשלה, וכן את סוגיות המנהרות, היערכות העורף ופעילות פיקוד העורף במהלך ימי המבצע.

הפוביה שנולדה אחרי צוק איתן: המבצע של החודש האחרון זרע פחד חדש בלב הישראלים - איום המנהרות. אז לפני שאתם מזעיקים את הימ"מ בגלל תלולית עפר חשודה בחצר או ילד שחופר לידכם בהתלהבות בור בחוף הים - קבלו מבט משעשע על האיום החדש שיכניס אתכם לפרופורציות.

האם הסודות שאתם מגלים ב"סיקרט" עומדים להיחשף? האנונימיות המוחלטת של אפליקציית הסיקרט מאפשרת לנו וידוי על חטאים קטנים ובלתי מזיקים לכאורה אך מהווה גם כר פורה להטחת עלבונות, השפלות והכפשות מבלי לקחת אחריות. אחרי הביקורת הקשה שהוטחה בהם מתכוונים יוצרי האפקליציה להפעיל מנגנון סינון תכנים פוגעניים. האם הם חוששים מפני תביעות? ומה אפשר לעשות אם נפגעתם?

התחזית: הלילה, חם מהרגיל, מחר - עליה בטמפרטורות חם מהרגיל בהרים ולח במישור החוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully