וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רכבי מורדים צרים על כוח האו"ם בגולן

31.8.2014 / 0:11

יותר מ-20 כלי רכב הצטרפו לאיסלאמיסטים שמקיפים את הכוח הפיליפיני של אונדו"ף. בפיליפינים הורו: "הילחמו עד טיפת הדם האחרונה". בישראל נערכים לרגע שבו האש תופנה לכאן

צילום: רויטרס, עריכה: ניס פוקס

20 כלי רכב ובהם חמושים איסלאמיסטים הצטרפו למורדים שצרו על עשרות חיילים פיליפינים מכוח אונדו"ף בגולן הסורי, לא הרחק מגבול ישראל - כך אמר מקור דיפלומטי באו"ם לסוכנות הידיעות רויטרס. "בעודנו מדברים, יותר מ-20 כלי רכב מחזקים את המצור על עמדה 68", אמר המקור. לדבריו, התגבורת החלה להגיע למקום בסביבות שעה 23:00 בלילה.

מחיר הלחימה: קיצוץ של יותר מחצי מיליארד בחינוך
ניקול חזרה מטיול משפחתי בפרו – נדרסה והופקרה
מח"ט הנח"ל: "אין כוח שעצר אותנו, אך לא נפעל כדאעש"

שיירת שריון של כוחות האו"ם באזור מעבר קוניטרה. ג'יליס
המורדים נמנעים בינתיים להתעמת עם צה"ל. כלי משוריין של האו"ם, אמש בצדו הישראלי של מעבר קוניטרה/ג'יליס

בקהיליית המודיעין מעריכים שכ-300 מורדים איסלאמיסטים פועלים באזור הקרבות עם צבא אסד בגולן הסורי. רבים מהמורדים הם לוחמי ארגון "ג'בהת א-נוסרה", השלוחה של אל-קאעדה בסוריה. לפי ההערכות במערכת הביטחון בישראל, קיימת הסכמה בין המורדים החילונים לבין אלה מ"ג'בהת א-נוסרה" שלא להגיע לגבול ישראל ולהתעמת עם כוחות צה"ל.

עם זאת, מדובר במצב זמני: כוחות צה"ל נערכים לרגע שבו תופנה האש של המורדים הקיצונים לעבר ישראל. אחרי שהמורדים השתלטו על מעבר קוניטרה, בפיקוד הצפון הוחלט לסגור מרחבים שלמים לאורך גדר המערכת בגבול הסורי ולהגביר את האכיפה כדי למנוע הגעה של סקרנים ותנועה מיותרת באזור. גורם צבאי אמר אמש כי על אף הדיווחים של כלי תקשורת זרים, לא היה ירי לעבר הצד הישראלי מהצד הסורי. כשעה קלה בלבד אחר כך נפלה פצצת מרגמה באזור הגדר בתל חזקה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, כחלק ממה שמכונה "זליגה" של מלחמת האזרחים. פצצה נוספת נפלה בצד הסורי של הגדר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות מהם בגולן הסורי. חמושים מ"ג'בהת א-נוסרה" סמוך לגבול ישראל, ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הקרבות האחרונים שבו המורדים עשרות חיילי אונדו"ף מפיג'י ומהפיליפינים, ותקפו שני מוצבים נוספים שמאוישים על ידי חיילים מהפיליפינים. ההנחיה המפורשת שנתן צבא הפיליפינים לחייליו המוצבים בגולן הסורי היא: "אל תמסרו כלי נשק. הילחמו עד טיפת הדם האחרונה". הם השיבו באש ולא נכנעו, ואילו המורדים מצדם המשיכו להתקיף את המוצבים בפצצות מרגמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
44 חיילי או"ם מפיגי שנשבו על ידי ג'בהת א-נוסרה בגולן הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוח אונדו"ף מאירלנד הגיע אל אחד המוצבים בכוחות מתוגברים ושחרר מהמוצב עשרות חיילים מהכוח הפיליפיני, שהועברו בשיירה לישראל. בשלב זה נותר מוצב אחד נצור מול תל חזקה, ועשרות חיילים עדיין שבויים בידי החמושים. גורם מדיני אמר אמש כי מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים בין האו"ם לבין המורדים כדי להוביל לשחרור השבויים.

שיירת שריון של כוחות האו"ם באזור מעבר קוניטרה. ג'יליס
החיילים הפיליפינים חולצו תחת אש. מעבר קוניטרה, אמש/ג'יליס

מאז השתלטו בשבוע שעבר המורדים על האזור הסמוך לגבול ישראל מנסה צבא אסד להביס אותם ותוקף בירי ארטילרי ובאש טנקים. המורדים מצדם משיבים בירי טילים נגד טנקים מסוג אר.פי.ג'י. למרות ההתפתחויות האחרונות, גורם ביטחוני העריך אמש כי אין בכוונת האו"ם להוציא מהאזור את כוחותיו. יצוין כי צה"ל ערוך גם למצב שבו הכוחות הבינלאומיים ייצאו מהאזור.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:11)

הצד הישראלי במעבר קונטרה, משקיפי האו"ם נמלטו לישראל,  30 באוגוסט 2014. קבוצת תקשורת צפון ביטחוני, מערכת וואלה! NEWS
מעריכים כי הם לא יעזבו את האזור. חיילים של האו"ם, הבוקר ליד מעבר קוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת תקשורת צפון ביטחוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully