וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי האו"ם שהותקפו בסוריה עברו לישראל

בעקבות מתקפה של ארגון מורדים סורי, נטשו בצהריים עשרות חיילי או"ם פיליפינים שני מוצבים בקרבת הגבול, ונמלטו לישראל. גורם ביטחוני העריך שחיילים נוספים יבקשו בארץ מקלט מאימת הקרבות

צילום: רויטרס, עריכה: ניס פוקס

יומיים לאחר חטיפתם של 44 חיילים מפיג'י מכוח או"ם בגבול סוריה, תקפו היום (שבת) כוחות מורדים סורים שני מוצבים נוספים ברמת הגולן ובהם 75 חיילים פיליפינים מכוח אונדו"ף. על פי דיווח ברשת "אל-ג'זירה", החיילים מכוח אונדו"ף החלו לנוס אל עבר ישראל. שעתיים מאוחר יותר אישר גורם ביטחוני שעשרות אנשי או"ם שהיו נצורים התקבלו בישראל. ההערכה היא שבשעות הקרובות יכנסו לישראל פעילי או"ם נוספים שנמלטו מהקרבות ומאימת המורדים.

לפי שר ההגנה הפליפיני, וולטייר גזמין, החיילים שברחו הותקפו הבוקר על ידי לוחמי ארגון ג'בהת א-נוסרה, המסונף לאל-קאעדה. לא ידוע אם יש פצועים בקרב חיילי כוח האו"ם. הוא הוסיף כי האש נמשכה עד לשעות הצהריים המוקדמות. דובר צבא הפליפינים הדגיש כי "באזור התנהל קרב יריות", אך הוסיף שהחיילים בטוחים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
דיווח: "צבא אסד השתלט בחזרה על אזורים ליד הגבול"
ארה"ב: "לשחרר באופן מידי את חיילי האו"ם בסוריה"
המורדים השתלטו על מעבר קוניטרה; "לעבוד במטע - כמו קרב"

הצד הישראלי במעבר קונטרה, משקיפי האו"ם נמלטו לישראל,  30 באוגוסט 2014. קבוצת תקשורת צפון ביטחוני, מערכת וואלה! NEWS
פקחי או"ם במעבר קוניטרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת תקשורת צפון ביטחוני

על פי המקורות ממנילה, הכוחות היו ממוקמים בשני מוצבים המרוחקים ארבעה קילומטרים אחד מהשני. 40 חיילים היו מוצבים ב"מחנה 68" (והם הותקפו בסביבות השעה שש בבוקר), ואילו 35 חיילים נוספים היו מוצבים ב"מחנה 69". לדברי גזמין, חיילים בעמדה אחת "חולצו", וחיילים בעמדה אחרת "היו בבוקר תחת מתקפה". כשנשאל מה מצבם של החיילים הפיליפינים, אמר שר ההגנה כי הם שומרים על "מורל גבוה".

הקרבות באזור החלו בתום 48 שעות מתוחות ושקטות יחסית. לוחמי ג'בהת א-נוסרה שבו ביום חמישי 44 חיילים פיג'י, ודרשו לאחר מכן מ-75 החיילים הפיליפינים בכוח אונדו"ף, המוצבים בסמוך, להניח את נשקם ולהיכנע. חיילי האו"ם סירבו והותקפו הבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המורדים הסורים לאחר שהשתלטו על מעבר קוניטרה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האו"ם פרסם הצהרה שלפיה קיבל ערבויות ממקורות מהימנים לביטחונם של החיילים הפיג'ים. "הם בטוחים ובריאים", לשון ההודעה. עוד נכתב כי לאו"ם דווח כי "החיילים הועברו מאזור הקרוב למקום מבטחים למען ביטחונם האישי".

שרת החוץ האוסטרלית, ג'וליה בישופ, גינתה היום את חטיפת החיילים מפיג'י ותבעה את לשחררם לאלתר ללא תנאים. "כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, אוסטרליה דורשת לשחרר את החיילים מכוח השלום של האו"ם באופן מידי", אמרה. היא הוסיפה כי קנברה תנצל את מעמדה במועצת הביטחון ותדאג שהנושא לא ירד מסדר היום. גם מזכ"ל האו"ם, באן בי-מון, קראה לשחרורם המידי של 44 החיילים השבויים.

(עדכון ראשון : 12:57)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המורדים מניף את דגל ג'בהת א-נוסרה על אנטנה במעבר קוניטרה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמושים מג'בהת א-נוסרה בגולן הסורי, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully