וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'בהת א-נוסרה: "חיילי האו"ם נשבו למען ביטחונם"

גורמים באו"ם מסרו כי הארגון המסונף לאל-קאעדה, שחטף 44 חיילים פיג'ים מכוח השלום ברמת הגולן, הבטיח כי הם "בטוחים". "יש משא ומתן עם מדינה שייתכן שיש לה השפעה עליהם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניס פוקס

האו"ם אמר כי מורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה, המסונף לאל-קאעדה בסוריה, מסרו לו כי 44 החיילים מפיג'י שנחטפו על ידיו ביום חמישי ברמת הגולן הסורית "בטוחים" וכי הם נשבו למען "טובתם האישית" - כך דווח הלילה (שבת) ברשת אל-ג'זירה. עוד נמסר מהאו"ם כי 72 החיילים מהפיליפינים, שעמדותיהם מוקפות על ידי המורדים, בריאים ושלמים.

"קיבלנו הבטחות ממקורות אמינים ש-44 המשקיפים בטוחים ובמצב טוב", מסרו גורמים באו"ם, שהוסיפו כי "כוונת החוטפים הייתה להוציא אותם משדה הקרב למען ביטחונם האישי". סטפן דויאריץ', דובר מטעם כוח המשימה של האו"ם, אמר כי מתנהל משא ומתן עם "מגוון רחב" של ארגונים בסוריה ועם מדינה החברה באו"ם, ש"ייתכן שיש לה השפעה עליהם". עוד מסר דויאריץ' כי השבויים זוכים לקבל אוכל ושתייה, וכי בשלב הזה, "אין סכנה רצינית לשלומם".

אל-קאעדה על גבול ישראל - כותרות אחרונות
דיווח: "צבא אסד השתלט בחזרה על אזורים ליד הגבול"
43 חיילי או"ם נחטפו בידי ארגון טרור בגולן הסורי
שקט מתוח בצפון: "לא צריך לעצור הכל בגלל טיל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מורדים מניפים את דגל ארגון ג'בהת א-נוסרה בסמוך לגבול עם ישראל ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש גינתה ממשלת ארצות הברית באופן חריף את חטיפת החיילים ואת האלימות מצד הקבוצות החמושות. "אנו דורשים את השחרור המידי ללא תנאים של חיילי האו"ם, וקוראים לכל הצדדים להימנע מאיום על כוחות אונדו"ף ומהפרעה במשימתם", נמסר בהודעה רשמית. "אנו שבים ומדגישים את תמיכתנו המלאה לאונדו"ף במאמצים לשמירת הפסקת האש ברמת הגולן, ומודים לחיילים האמיצים הלוקחים חלק במשימה".

רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה, מסר כי הוא בטוח שהחיילים שנלקחו בשבי ישוחררו בקרוב, וציין כי הקשרים הטובים של הכוחות עם גורמים ברמת הגולן הסורית יסייעו בכך. "הייתי ממליץ להגביר את כוחותינו בסוריה", הוסיף, על רקע קריאות להסיג את כוחות האו"ם מהמדינה, "אם אנחנו לא נעשה זאת, מי עוד בעולם ירצה לעשות זאת?".

הקרבות הקשים שהתרחשו ביום רביעי בקוניטרה היו החריגים ביותר שנרשמו לאורך הגבול עם ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה במרץ 2011. קצין צה"ל ואזרח ישראלי נפצעו כתוצאה מזליגת הפצמ"רים ופגזי הטנקים לשטח ישראל. ביום חמישי בבוקר החליט צה"ל לסגור באופן זמני את כביש 98 לתנועה בקטע שבין צומת בראון למושב אלוני הבשן. חקלאי קיבוץ עין זיוון המעבדים את מטעיהם הסמוכים לגבול בעמק קוניטרה לא הורשו לרדת למטעים, וגם אתרי תיירות פופולריים – הפארק הוולקני, מצפה קוניטרה והר בנטל – נסגרו למטיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully