וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צבא אסד השתלט בחזרה על אזורים ליד הגבול"

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי אסד השתלט על מספר כפרים באזור קוניטרה, אותם כבשו המורדים לפני כמה ימים. טרם הושגה שליטה על מעבר הגבול הישראלי, שבסמוך לו נשבו חיילי האו"ם

יוטיוב

צבא אסד הצליח להשיב לעצמו את השליטה על חלק מהכפרים באזור קוניטרה, עליו השתלטו בימים האחרונים המורדים בשלטון – כך מדווחים הבוקר (שישי) כלי תקשורת ערביים שונים, בהם סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". לפי הדיווחים, הצבא הסורי הצליח להשתלט על הכפרים ג'בא, תל אל-כרום ואל-רואצ'י, הנמצא בקרבת הגבול עם ישראל. עוד דווח כי הקרבות מול המורדים באזור נמשכים, וזאת על מנת להשיב את השליטה על מעבר הגבול בקוניטרה, עליו השתלטו המורדים, ושבמסגרתו גם שבו עשרות לוחמי או"ם מכוח אונדו"ף המוצבים באזור.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אובמה: "עדיין אין לנו אסטרטגיה נגד דאעש בסוריה"
ארה"ב: "לשחרר באופן מידי את חיילי האו"ם בסוריה"
המורדים השתלטו על מעבר קוניטרה; "לעבוד במטע - כמו קרב"

מעבר קונטרה מהצד הסורי. אוגוסט 2014. דרור עינב
אסד הצליח להשתלט על כפרים באזור הגבול. הקרבות בסוריה מגבול ישראל/דרור עינב

מוקדם יותר מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם כי מניין הפליטים הסורים עלה והוא עומד כעת על שלושה מיליון. בסוכנות כינו את משבר הפליטים בתור "מצב החירום ההומניטרי החמור ביותר בעידן הנוכחי". לפי הסוכנות, מרבית הפליטים ברחו למדינות השכנות. 1.14 מיליון מבין הפליטים מצאו מחסה בלבנון. עוד נמסר כי למעלה מ-190 אלף בני אדם נהרגו עד כה במלחמת האזרחים בסוריה, הנמשכת כשלוש וחצי שנים.

אתמול לקחו לוחמי "ג'בהת א-נוסרה" בשבי 43 חיילים מפיג'י שהיו חלק מכוח השמירה של האו"ם ברמת הגולן. 81 חיילים נוספים מהכוח הוגדרו "לכודים". בתמונות שצולמו אמש במעבר נראה אחד המורדים האיסלאמיסטים מניף את דגל "א-נוסרה" על אנטנה גבוהה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אנשי האו"ם משקיפים על זליגת אש מהלחימה בסוריה לשטח ישראל, אוגוסט 2014. ג'יליס
כוחות האו"ם משקיפים על הנעשה באזור קוניטרה, השבוע/ג'יליס

ממשלת ארצות הברית גינתה הלילה באופן חריף את חטיפת החיילים ואת האלימות מצד הקבוצות החמושות. "אנו דורשים את השחרור המידי ללא תנאים של חיילי האו"ם, וקוראים לכל הצדדים להימנע מאיום על כוחות אונדו"ף ומהפרעה במשימתם", נמסר בהודעה רשמית. "אנו שבים ומדגישים את תמיכתנו המלאה לאונדו"ף במאמצים לשמירת הפסקת האש ברמת הגולן, ומודים לחיילים האמיצים הלוקחים חלק במשימה".

רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה, מסר כי הוא בטוח ש-43 החיילים שנלקחו בשבי ישוחררו בקרוב, וציין כי הקשרים הטובים של הכוחות עם גורמים ברמת הגולן הסורית יסייעו בכך. "הייתי ממליץ להגביר את כוחותינו בסוריה", הוסיף, על רקע קריאות להסיג את כוחות האו"ם מהמדינה, "אם אנחנו לא נעשה זאת, מי עוד בעולם ירצה לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully