וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספגנו פגיעה בלי שנשמעה אזעקה, זה חוסר אונים"

26.8.2014 / 11:29

טיל גראד שהיה טעון ב-80 קילוגרם חומר נפץ פגע בבית באשקלון וגרם לנזק ולנפגעים רבים. הדיירים מספרים כי האזעקה נשמעה רק לאחר הפיצוץ האדיר. "כמו לפני 'כיפת ברזל'"

צילום: בני ואינר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לרקטה שפגעה הבוקר (שלישי) באופן ישיר בבית צמוד קרקע באשקלון לא קדמה אזעקה - כך מספרים תושבי הרחוב. לדבריהם, חלפו כשלוש שניות מרגע הישמע הפיצוץ עד שהחלה מערכת הצופרים לפעול. "קמתי מרעש הפיצוץ, ולא מהאזעקה. הספקתי לעמוד ואז הגיע גל הדף", סיפרה פנינה סולטן, שנפצעה, פונתה לבית החולים ברזילי שם היא גם עובדת במחלקת הנשים, ושוחררה לביתה.

גורמי ההצלה סיפרו כי הטיל גרם להרס רב באזור וככל הנראה מדובר בטיל מסוג גראד שהיה טעון ב-80 קילוגרם חומר נפץ. "הרס כזה לא ראינו בכל המערכה כתוצאה מירי של טיל לעבר שטח ישראל", אמר גורם בנציבות הכבאות וההצלה שהגיע לזירה.

"מכל המערכה הזאת, זו הפעם הראשונה שטיל פוגע בבניין מאוכלס באשקלון. ראינו כאן את אותן תמונות שהיינו רגילים אליהן לפני ש"כיפת ברזל" הייתה פעילה ויעילה", סיפרה חנה עמר, האחות האחראית במחלקת הדחק של בית החולים.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
המו"מ נמשך: חיסול הבכירים בעזה מקרב את קץ הלחימה?
סבתו של דניאל הטיחה באהרונוביץ': "תעשו משהו!"
משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בסדר ומוגן"

רקטה פגעה בבית באשקלון, 21 נפצעו קל, אוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום,
הבית שספג פגיעה ישירה. אשקלון, הבוקר/כבאות מחוז דרום

הרקטה פגעה בבית צמוד קרקע וגרמה לנזק ולנפגעים בדירות רבות בבניינים הסמוכים. "רציתי להגיע לממ"ד אבל מההדף עפתי אחורה. זו תחושה של חוסר אונים. הוטחתי על הרצפה בעוצמה רבה ונפגעתי ברגל וביד. זה היה מצב מאד קשה". "המזל הגדול שלי", הוסיפה סולטן, "שלא נפלתי בגרם המדרגות שהיה ממש לידי כי אחרת הייתי נפגעת הרבה יותר קשה".

"בדיוק קמתי והייתי באמצע תפילת 'מודה אני' כאשר התחילה האזעקה ואז נשמע בום. כל הבית רעד, החלונות התנפצו ולא הספקתי אפילו לקום לממ"ד זה קרה כל כך מהר. הכל נהרס", סיפרה נינט מכלוף שביתה ספג פגיעה ישירה.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

גם יובל כהן, בעל הבית שנפגע, סיפר כי הוא ובני משפחתו לא הספיקו להגיע לממ"ד: "ישנו והייתה אזעקה. בזמן שאנחנו רצים לילדים היה פיצוץ והחדר שינה שלי ניזוק ולמזלנו הטוב, ניצלנו בנס. למזלנו יצאנו בנס מהדבר האיום הזה. אז פרצה פה אש, ורסיסים ומה לא. זה נס מהשמיים. אפילו לא קיבלנו שריטה בגוף. זה גם נס שהם לא נכנסו לפאניקה ולא להלם. נקווה לטוב".

"למה אנחנו 50 יום צריכים לסבול אותם? למה בממשלה לא קמים? יש לנו רמטכ"ל חזק, שר הביטחון גם היה רמטכ"ל. נתניהו לא מדבר איתם בכוח. למה לא מבצעים פעולה רצינית? לא רוצים להכניס חיילים, למה לא מאיימים עליהם? למה הממשלה לא קמה ונותנת להם איום? חמאס מכניס שישה מיליון למקלטים והוא שמח בזה! החמאס מראה בטלוויזיה שלהם שהוא מכניס את המדינה שלנו, שישה מיליון למקלטים. מה קורה פה?", אמר לוואלה! חדשות תושב האזור בסמוך למקום הפגיעה.

משעה 7:00 בבוקר פונו לבית החולים 71 נפגעים מהאירוע, בהם שבעה ילדים. 45 לקו בחרדה, חריפה והיתר סבלו מפגיעות קלות. אחת מהפצועות שהיא אישה מבוגרת תנותח בשל שבר בצוואר הירך. מרבית הנפגעים שוחררו לביתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רקטה פגעה בבית באשקלון, לא היו נפגעים, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
קמו מרעש הפיצוץ ולא מרעש האזעקה. אשקלון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

מוקדם יותר, מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי תל אביב. מיד לאחר מכן תקף צה"ל שלושה משגרים שמהם נורו ככל הנראה הרקטות למרכז מאזור שכונת שייח זאייד. מחצות תקף חיל האוויר לפחות 15 יעדי טרור ברצועת עזה, לאחר שאתמול שוגרו יותר מ-120 רקטות לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי בין היעדים שהותקפו הלילה ישנם בניינים, דירות המשמשות את ארגוני הטרור לתכנון פעילות טרור ובאחד מהם אתר לייצור אמצעי לחימה. בנוסף, צה"ל תקף מתחמים בשני בתי ספר במרכז הרצועה ובצפונה, אשר שימשו מוקד לפעילות טרור ובוצע מהם ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

עוד נמסר, כי במהלך השבוע האחרון בוצע ירי חוזר ונשנה לעבר עוטף עזה מתוך בית הספר היסודי לבנים, "עלי בן אבי טלב", הממוקם בפאתי זייתון. מבית הספר בוצע השיגור ממנו נהרג הילד דניאל טרגרמן בן ה-4 מקיבוץ נחל עוז . כמו כן, במהלך המבצע בוצעו שיגורים נוספים ממרחב הסמוך לבית הספר לעבר מרחב אשדוד. בית הספר, המשמש כמחסה לפליטים, הותקף כ-12 שעות לאחר שצה"ל הזהיר את האוכלוסייה במקום מפני התקיפה וקרא לה להתפנות.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully