וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף רב-קומות בעזה; 2 נהרגו, 20 נפצעו

26.8.2014 / 1:20

הבניין בן 13 הקומות, אחד הגבוהים ברצועה, בו גרות 70 משפחות ובו שוכנים משרדים של חמאס - הופצץ סמוך לחצות. המבנה נהרס ברובו, והוא עלול לקרוס. טרם ההפצצה בוצע נוהל "הקש בגג"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המגדלים של עזה על הכוונת: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שלישי) את "המגדל האיטלקי", בניין בן 13 קומות בלב העיר עזה שלפי דובר צה"ל מהווה מוקד פיקוד ושליטה של חמאס. "בבניינים דירות המשמשות את ארגוני הטרור לתכנון פעילות טרור ובאחד מהם אתר לייצור אמצעי לחימה". ההפצצה באה כהמשך ישיר למגמת "הסרת הכפפות" של צה"ל - שמשמעותה פעולה אגרסיבית יותר נגד ארגוני הטרור והמחבלים. בבניין ישנן 11 קומות למגורים ושתי קומות מסחריות, בהן שוכן גם המשרד לעבודות ציבוריות ומשרדים של הזרוע המדינית של חמאס. במהלך הלילה צה"ל תקף מעל 15 מטרות טרור.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
"מצרים רוצה להכריז על הפסקת אש ומחכה לתשובות"
דיווח: ארה"ב גיבשה הצעה להפסקת אש בין ישראל וחמאס
משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בסדר ומוגן"

האש נמשכת: חיל האוויר תקף בניין בן 13 קומות בעיר עזה. רויטרס
לפי דובר צה"ל, הבניין מהווה מוקד פיקוד ושליטה של חמאס. ההפצצה בעזה, הלילה/רויטרס

בנוסף, צה"ל תקף מתחמים בשני בתי ספר במרכז הרצועה ובצפונה. לפי דובר צה"ל, הם שימשו מוקד לפעילות, ומאחד מהם, בית הספר היסודי לבנים, 'עלי בן אבי טלב', הממוקם בפאתי זייתון, בוצע השיגור ממנו נהרג הילד דניאל טרגרמן. כמו כן, במהלך המבצע בוצעו שיגורים נוספים ממרחב הסמוך לבית הספר לעבר מרחב אשדוד. דובר צה"ל הוסיף כי בית הספר, המשמש כמחסה פליטים, נתקף יותר מ-12 שעות לאחר תחילת פעילות אזהרת אוכלוסיה הקוראת להתפנות משטח בית הספר.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ההפצצה החריבה חלק ניכר מהמבנה – אחד ממגדלי המגורים והמשרדים הגבוהים ביותר ברצועת עזה. גורמי רפואה פלסטינים אמרו כי לפחות שני בני אדם נהרגו ו-20 נפצעו. 70 משפחות מתגוררות בבניין, שכולל בין היתר גם בית קפה ומתחם קניות. עוד דווח שטרם ההפצצה ירה מזל"ט של חיל האוויר פצצות אזהרה, וזאת במסגרת נוהל "הקש בגג" המזהיר את התושבים מפני תקיפה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפצצה של חיל האוויר ברצועת עזה. AP
מאות בני אדם המתגוררים סמוך למקום האירוע התפנו מחשש שהבניין יקרוס. ההפצצה בעזה, הלילה/AP

לפי עדויות, דקות ספורות לאחר מכן, נורו ארבעה טילים על הבניין רב-הקומות – מה שגרם לו לנטות על צדו. מאות בני אדם המתגוררים סמוך למקום האירוע התפנו מחשש שהבניין יקרוס.

לפי אל-ג'זירה, מאז יום ראשון בלילה, אז קרסה הפסקת האש בין ישראל וארגוני הטרור בעזה, נהרגו ברצועה לפחות עשרה בני אדם. במהלך היום, כך לפי הפלסטינים, נהרג נער בן 17 ונפצעו 25 נוספים, כשצה"ל תקף יעד סמוך למסגד בעיר עזה.

משרד הדתות ברצועה טען כי במהלך היום הפציץ חיל האוויר ארבעה מסגדים נוספים - מה שהעלה את מספר המסגדים שהותקפו מאז החל מבצע "צוק איתן" ל-71. עוד אמרו הפלסטינים כי בין הפצועים היום גם עיתונאי בן 27, שעבד בעבר עבור ארגון חמאס. לפי הדיווח הוא נפגע מפיצוץ פגז שנורה מטנק ישראלי לעבר שכונת שג'אעיה. שני פצועים פלסטינים מתו היום מפצעיהם בבתי החולים ברצועה, מה שהעלה את מניין ההרוגים הפלסטינים ל-2,134.

הפצצה של חיל האוויר ברצועת עזה. AP
הפצצה של חיל האוויר ברצועת עזה/AP

תקיפה דומה לזו שהתרחשה הלילה הייתה בשבת בערב, אז הפציץ חיל האוויר את "ברג' א-דאפר", בניין מגורים בן 14 קומות, שקרס לחלוטין. לפי דיווחי הפלסטינים, היו עשרות נפגעים במבנה שבמערב העיר עזה. מדובר צה"ל נמסר כי בבניין היה ממוקם חמ"ל של חמאס, שהיה יעד התקיפה. גורם צבאי מסר כי בטרם התקיפה בוצע נוהל "הקש בגג".

מנגד, דובר חמאס סאמי אבו זוהרי כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הריסת הבניין היוותה "הסלמה חמורה". לדבריו, טענות ישראל, לפיהן הבניין שימש מטה של חמאס, הן "שקרים שנועדו להסביר את הפשע".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

צה"ל הפציץ והחריב בניין בן 14 קומות בעיר עזה, 23 באוגוסט 2014. AP
הפצצת הבניין בשבת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully