וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: להפסיק מיד את המו"מ עם חמאס ולפתוח המעברים

17.8.2014 / 11:17

בדברים שמסר לוואלה! חדשות חזר חבר הקבינט על תכניתו, שבסיסה "הומניטרי כן, טרור לא". לדבריו, "צריך להפסיק לכסוס ציפורניים בציפייה להחלטתו של ארגון טרור רצחני"

צילום מסך

(נתניהו על המגעים בקהיר בפתח ישיבת הממשלה)

יממה וחצי לפני תום הפסקת האש, גובר הלחץ בממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להמשיך את המגעים עם חמאס בקהיר, ולפעול באופן חד-צדדי. "למדינת ישראל אסור לשאת ולתת עם ארגון טרור רצחני כמו חמאס, בוודאי לא לחתום על הסכם עם ארגון שכזה", אמר לוואלה! חדשות חבר הקבינט המדיני-ביטחוני השר נפתלי בנט.

"כל נייר שיצא משיחות קהיר יגביל את חופש הפעולה של מדינת ישראל, כך שלא נוכל לפעול נגד מנהרות ונגד מפעלים לייצור טילים", הוסיף השר בנט. "אסור לתת למוחמד דף ולהנייה את האפשרות לקבל את חתימתה של מדינת ישראל על כך שהם חסינים מפגיעה. איך נפנה לעולם אם נחתום על הבנות עם רבי מרצחים כאלו?".

עוד על המגעים בקהיר:
נתניהו: חמאס לא יצליח לחפות על ההפסד הצבאי בהישג מדיני
ההצעה המצרית: המלכוד המשותף לישראל ולחמאס. פרשנות
גורם ישראלי: "סיכוי קלוש" להסכם עד סוף ההפוגה

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"איך נפנה לעולם אם נחתום על הבנות עם רבי מרצחים כאלו?". נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בנט חזר על התכנית שהחל לקדם בקבינט, שלפיה תפעל ישראל באופן חד-צדדי להעברת סיוע הומניטרי לרצועה ולהרחיב את מרחב הדיג, אך תגיב בתקיפות במקרה של המשך הירי. "אנחנו לא צריכים את האישור של חמאס כדי לפתוח מעברים לציוד הומניטרי, תרופות ומזון, אנחנו פשוט פותחים ומוודאים שלא ייכנס לעזה ציוד שישמש לפגיעה באזרחים ישראלים", אמר. "צה"ל עמד במשימות שהוטלו עליו במבצע ואסור לתת להישגים להתמוסס במהלך מדיני שגוי, חיזבאללה ויתר הסביבה בוחנים ומסתכלים עלינו. צריך להפגין חוסן ועוצמה מול כל מי שמסתכל עלינו".

בנט הוסיף כי מצב שבו בישראל "כוססים ציפורניים" בציפייה לתשובתו של ארגון טרור רצחני צריך להיפסק. "צריך לעצור מיד את המשא ומתן עם חמאס ולקחת את גורלנו בידינו, על פי מתווה פשוט: הומניטרי כן, טרור לא". השר הוסיף כי לתושבי עזה יאפשרו מעבר מוצרים הומניטריים, אך "נגד כל מפעל, נשק או מנהרה ונגד כל בכיר חמאס נפעל ללא מגבלות וללא חסינות ונגבה מחיר כבד על כל ירי על אזרחינו. כל הסדר אחר שיכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה".

ראש החמאס מוסא אבו מרזוק וראש הפת"ח עזאם אחמד בעת הגעת המשלחת הפלסטינית לקהיר על מנת לערוך משא ומתן על הארכת הפסקת האש, 13 אוגוסט 2014. רויטרס
בישראל מכינים תכנית ב' למקרה של כישלון השיחות. חברי המשלחת הפלסטינית לקהיר/רויטרס

בינתיים המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים התחדש הבוקר עם הגעת המשלחות משני הצדדים שיצאו לקהיר. עם זאת, האווירה בירושלים וברמאללה פסימית מתמיד וגורמים בכירים משני הצדדים כבר הביעו בסוף השבוע ספק רב לגבי הצלחת המגעים. בשל כך, בישראל מכינים כבר תכנית ב', המתבססת על הקלת המצור על עזה באופן חד-צדדי ושמירה על חופש פעולה מלא לצה"ל.

מלבד הצעתו של בנט, שפורסמה ביום שישי בוואלה! חדשות, שרת המשפטים, ציפי לבני, אחת מחברות הקבינט המדיני-ביטחוני, קידמה הצעה ברוח זו בשבועות האחרונים. הצעתה של לבני זכתה לכותרת "הסדרה מול העולם" - כלומר, צעדים חד-צדדיים של ישראל למתן הקלות לתושבי עזה, שיזכו לתמיכת הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב, ללא חתימה על הסכם עם חמאס.

למקרה שבו ייכשלו השיחות, בירושלים מתכוננים לכמה תסריטים אפשריים. נוסף על האפשרות של הקלה חד-צדדית במצור על הרצועה וחזרה לנוסחת "שקט ייענה בשקט" מבלי להגיע להסכם שיגביל את חופש הפעולה של צה"ל, קיים תסריט שבו תחודש האש מצד חמאס, מה שיוביל לתגובה של צה"ל ולתחילתו של סבב אלימות נוסף. תסריט אחר הוא התערבות מואצת של ארצות הברית ומדינות אירופה בניסיון לכפות הפסקת אש מוסכמת על הצדדים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully