וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש טבח ב-312 יזידים, 700 סורים נרצחו בשבועיים

ארגון המדינה האיסלאמית ממשיך לעשות שמות באוכלוסייה היזידית בשטחים שכבש בעיראק והיום דווח כי הרג גם כ-700 מבני שבט אל-שעיטאת בצפון-מזרח בסוריה. הלחימה באזור נמשכת

צילום: רויטרס עריכה: קשת סידי

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג כ-700 מבני שבט אל-שעיטאת בצפון-מזרח בסוריה, אשר נפלו בשבי הארגון בעת שכבש שלושה כפרים במחוז דיר א-זור - עראניג', אבו חמאם ואל-קסקיה, במהלך השבועים האחרונים - כך מסר אמש (שבת) מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. לפי עדויות מהשטח, אנשי דאעש ערפו את ראשם של רבים מהנרצחים, שפעילי הארגון רואים בהם כופרים. פעילי זכויות אדם אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי מלבד שלושה כפרים אלו, כבשו החמושים הקיצוניים בימים האחרונים יחד עם שתי עיירות במחוז חאלב שבצפון המדינה.

עוד כתבות על דאעש:
10 מיליון תושבים, מאות מיליונים מנפט: כך נראית מדינת דאעש
"אנשים שאני מכיר נקברו השבוע בחיים" | איתי אנגל
הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית" | מיוחד

המורדים הסונים מארגון דאעש (המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ISIL) הוציאו להורג בין 160 ל-190 בני ערובה. מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW), צילום מסך
לוחמי דאעש עומדים מעל גופות גברים שהוצאו להורג בעיראק/צילום מסך, מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW)

במקביל, הארגון ממשיך את הלחימה בצפון עיראק, ואת הטבח במיעוט היזידי. לפי דיווחים, 312 מהם נרצחו היום בכפר קוחו שליד הר סינג'ר בצפון עיראק - כך מסר לרשת "סקיי ניוז" בכיר במיליציה הכורדית "פשמרגה". זהו הכפר שבו נהרגו כ-80 גברים יזידים אתמול על ידי הלוחמים האיסלאמיסטים, שגם חטפו נשים וילדים, שנלקחו לכפר ליד מוסול.

חבר הפרלמנט היזידי, מחאמה חליל, אמר שעל פי עדויות של אנשים ששרדו את הטבח, ההתקפה בוצעה במהלך שעה אחת בלבד. "הם הגיעו ברכבים והתחילו בהרג שלהם אחר הצהריים", אמר הבכיר הכורדי הושיאר זיבארי . "אנחנו מאמינים שזה הגיע בעקבות הצו שלהם ( של דאעש) – 'התאסלמו או שתמותו'". אחד מתושבי כפר סמוך סיפר כי לוחם דאעש באזור סיפק לו פרטים סביב ההרג ההמוני. "הוא סיפר לי כי 'המדינה האיסלאמית' ניסו לשכנע את התושבים להתאסלם במשך חמישה ימים, ושהיום ניתנה הרצאה ארוכה בנושא", מסר התושב. "אז הוא אמר לי שהגברים נאספו ונורו למוות. הנשים והילדות נלקחו קרוב לוודאי לתל-עפר, משום ששם הלוחמים הזרים נמצאים".

הלחימה באזור נמשכת כל העת, כאשר כוחות של המיליציה הכורדית, בסיוע כלי טיס אמריקניים, מנסים להניס את אנשי דאעש מהעמדות שתפסו באזור, הכוללות גם את סכר מוסול, הסכר החשוב והגדול בעיראק. בכיר במיליציה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הכוחות הצליחו לכבוש בינתיים את חלקו המזרחי של הסכר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יזידים שברחו מאלימות אנשי דאעש בסינג'ר 15 באוגוסט, 2014.. רויטרס
ילדים בני המיעוט היזידי שברחו מאימת לוחמי דאעש בעיראק/רויטרס

לפי מידע עדכני שפורסם אתמול ברשת LBC הלבנונית, לוחמי דאעש הרגו עד כה בין 30 ל-50 אלף בני אדם, ושולטים על אזור ששטחו כ-200 אלף קילומטרים רבועים. לפי הפרסום, עשרה מיליון תושבים נמצאים בשטחים שבשליטת הארגון - כשליש משטחה של עיראק, ושליש משטחה של סוריה. מלבד סוריה ועיראק, הכוחות האיסלאמיסטיים נמצאים גם בטורקיה ובלבנון. לפי ההערכות, לארגון נכסים בשווי של כשני מיליארד דולרים, ובכל יום מרוויחה "המדינה האיסלאמית" כ-300 מיליון דולרים ממכירת נפט וגז. כמו כן, מרבית כלי הרכב בשימוש הלוחמים הם אמריקניים, שנלקחו מצבא עיראק.

לוחמי המחתרת הכורדית פשמרגה בעיראק, אוגוסט 2014. רויטרס
נלחמים בדאעש בסיועה של ארצות הברית. אנשי המיליציה הכורדית/רויטרס

ביום שישי הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות על דאעש ועל השלוחה של ארגון אל-קאעדה בסוריה, ג'בהת א-נוסרה. ההצעה, שבה נכללים שישה אנשים, בהם דובר דאעש, התקבלה פה אחד על ידי 15 החברות במועצה, במטרה להחליש ארגונים אלו. במסגרת ההחלטה, יוטלו עיצומים על מי שיממן את הארגונים, יגייס עבורם לוחמים או יספק להם אמצעי לחימה.

מוקדם יותר החליט האיחוד האירופי בכינוס חירום בבריסל כי כל מדינה חברה באיחוד רשאית לחמש את הכוחות הכורדיים בעיראק, הנלחמים בדאעש, בהתאם להחלטתה. זאת, לאחר ששרי החוץ באיחוד לא הצליחו להגיע להחלטה משותפת. למרות הדעות החלוקות, האיחוד הביע תמיכה בהחלטתה של צרפת לספק נשק למיליציה הכורדית פשמרגה, אשר נלחמת באנשי ארגון הטרור הסוני.

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully