וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליון תושבים, מאות מיליונים מנפט: כך נראית מדינת דאעש

עם שטח עצום – כשליש מעיראק ומסוריה, פעילים בטורקיה ובלבנון וכלי רכב אמריקניים, לוחמי "המדינה האיסלאמית" ממשיכים לשעוט קדימה. בניסיון לבלום אותם, ארה"ב הפציצה ליד סכר מוסול

צילום: רויטרס עריכה: קשת סידי

כך נראית מדינת הטרור שמנסה להשתלט על האזור כולו: לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הרגו עד כה בין 30 ל-50 אלף בני אדם, ושולטים על אזור ששטחו כ-200 אלף קילומטרים רבועים – כך לפי מידע עדכני שפורסם היום (שבת) ברשת LBC הלבנונית. לפי הפרסום, עשרה מיליון תושבים נמצאים בשטחים שבשליטת הארגון - כשליש משטחה של עיראק, ושליש משטחה של סוריה.

"אנשים שאני מכיר נקברו השבוע בחיים" / איתי אנגל
מיוחד | הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

: יזידים שברחו מאלימות אנשי דאעש בסינג'ר 15 באוגוסט, 2014.. רויטרס
הארגון נמצא גם בטורקיה ובלבנון. פליטים יזידים שנמלטו מכוחות דאעש/רויטרס

מלבד סוריה ועיראק, הכוחות האיסלאמיסטיים נמצאים גם בטורקיה ובלבנון. לפי ההערכות, לארגון נכסים בשווי של כשני מיליארד דולרים, ובכל יום מרוויחה "המדינה האיסלאמית" כ-300 מיליון דולרים ממכירת נפט וגז. כמו כן, מרבית כלי הרכב בשימוש הלוחמים הם אמריקניים, שנלקחו מצבא עיראק.

הלילה דווח כי יותר מ-80 בני הדת היזידית נטבחו על ידי ג'יהאדיסטים של דאעש בכפר קוחו. היום אישרו גורמים רשמיים את הדיווחים בנושא - הן מחוקק יזידי, הן גורם מקור בקרב כוחות הביטחון הכורדיים. הדיווחים מתבססים על עדויות של בני המיעוט ששרדו את הטבח. הכפר קוחו נמצא באזור שדאעש שולט בו, ולעיתונאים אין גישה למקום.

המשבר בעיראק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הטבח נמשך: 80 יזידים הוצאו להורג על ידי דאעש
נסראללה נגד דאעש: "ניאבק בכופרים וננצח אותם"
השתלטות דאעש: באיחוד תמכו בחימוש הכורדים בעיראק

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

צפו בסרטון על לוחמי דאעש ושטחי ההשתלטות של "המדינה האיסלאמית"

הלחימה בעיראק ניטשת גם בשעות האחרונות. מטוסים של חיל האוויר האמריקני ביצעו הבוקר תקיפות בצפון עיראק, סמוך לסכר מוסול, הגדול ביותר במדינה, שנפל לשליטת האיסלאמיסטים הסונים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הכורדית רודאו, התקיפה היא חלק ממבצע משולב של צבא ארה"ב, צבא עיראק וכוחות המיליציה הכורדית, פשמרגה, במטרה להשתלט מחדש על הסכר.

ברשת "סקיי" בערבית דווח כי 16 חמושים נהרגו ותשעה נוספים נפצעו בתקיפה באזור זה. לאחר התקיפה האמריקנית מהאוויר, הכוחות העיראקיים והכוחות הכורדיים צפויים להשלים את המבצע על הקרקע.

בנוסף, מטוסים ללא טייס של צבא ארה"ב השמידו הלילה שני כלי רכב חמושים של דאעש מדרום לעיר סינג'ר, בצפון המדינה. על פי הצהרה שנמסרה מהפיקוד המרכזי של הצבא, התקיפה הגיעה בעקבות דיווחים כורדיים על תקיפת אזרחים בעיירה קווג'ו על ידי לוחמי הארגון האיסלאמיסטי.

טייס גרמני בשמי טורקיה, בדרכו להצניח סיוע הומניטרי ליזידים בעיראק 15 באוגוסט, 2014.. רויטרס
טייס גרמני בשמי טורקיה, בדרכו להצניח סיוע הומניטרי ליזידים, אתמול/רויטרס

לבנון עד כה לא הייתה מאוימת על ידי "המדינה האיסלאמית" ההולכת ומתרחבת, אולם לאחרונה החלו הלבנונים לחשוש מפני פלישה איסלאמיסטית, לאחר לחימה כבדה בין אנשי "המדינה האיסלאמית" לכוחות הצבא באזור העיר המזרחית ערסאל. מפקד צבא לבנון, גנרל ג'אן קהוג'י, הזהיר כי הארגון מנסה "להפוך את לבנון לעיראק נוספת". במהלך הקרבות, שנמשכו חמישה ימים, נהרגו עשרות חמושים ו-18 חיילים. לוחמי הארגון הקיצוני נסוגו לבסוף מהעיר, כשהם לוקחים עמם 19 חיילים לבנונים שנפלו בשבי.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, יצא גם הוא נגד דאעש בחריפות בנאום שנשא אמש, וקרא: "דאעש הם כופרים שמאיימים על סוריה ועיראק, צריך להתרחק מהם. הניצחון עליהן אפשרי בהחלט. אנחנו בתור עם נישאר פה ולא נעזוב. נישאר כאן וננצח".

: יזידים שברחו מאלימות אנשי דאעש בסינג'ר 15 באוגוסט, 2014.. רויטרס
"עד כה יותר ממיליון וחצי אזרחים הוגלו בלחימה בעיראק". פליטים באזור סינג'ר/רויטרס

לדבריו, "דאעש מאיימים גם על ירדן, המפרץ הפרסי וכל מדינה אחרת באזור. זה כבר לא ארגון של מדינה – זה ארגון שגדל מאוד ושולט באזור גאוגרפי נרחב. יש לו הרבה לוחמים שהגיעו מחו"ל. עד כה יותר ממיליון וחצי אזרחים הוגלו בלחימה בעיראק – סונים, שיעים, נוצרים ויזידים".

מאמץ דיפלומטי להדוף את האיסלאמיסטים

במקביל, שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, הודיע היום על הקצאת 24 מיליון אירו לסיוע לפליטים העיראקים, שנאלצו להימלט מבתיהם בעקבות השתלטות האיסלאמיסטים. שטיינמאייר מסר את ההודעה בתום פגישה עם סגן ראש ממשלת עיראק, חוסיין שהרסתאני, ושרים נוספים.

שהרסתאני אמר לאחר הפגישה כי עיראק יכולה לנצח את הטרוריסטים, ולשמור על המדינה מאוחדת ודמוקרטית. הוא הודה לגרמניה על תמיכתה, והוסיף כי על עיראק לקבל בברכה את הסיוע של האיחוד האירופי במאבק נגד ארגוני הטרור במדינה.

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה אמש כי בכוונתה להטיל סנקציות על שישה בני אדם, אשר פעלו לגייס לוחמים עבור ארגוני ג'יהאד בעיראק ובסוריה ואשר מימנו את פעילותם. ההחלטה אושרה פה אחד, והמדינות החברות במועצה אף קראו לארגוני הטרור להתפרק מידית מנשקם.

מפת ההשתלטות של "המדינה האיסלאמית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת ההשתלטות של "המדינה האיסלאמית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully