וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח נמשך: 80 יזידים הוצאו להורג על ידי דאעש

16.8.2014 / 1:09

על פי דיווחים של אנשים ששרדו את המתקפה, אנשי "המדינה האיסלאמית" הורו לגברים בכפר להתאסף, ירו בראשם ואז חטפו את הנשים והילדות. "במשך 5 ימים הם ניסו לשכנע אותם להתאסלם"

צילום מסך

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הרגו 80 גברים מבני המיעוט היזידי בכפר בצפון עיראק - כך דיווחו אמש (שישי) חבר פרלמנט יזידי ושני בכירים כורדים. הם הוסיפו כי לוחמי הארגון הקיצוני חטפו את נשות הכפר. חבר הפרלמנט היזידי מחאמה חליל אמר שעל פי עדויות של אנשים ששרדו את הטבח, ההתקפה בוצעה במהלך שעה אחת בלבד.

"הם הגיעו ברכבים והתחילו בהרג שלהם אחר הצהריים", אמר הבכיר הכורדי הושיאר זיבארי . "אנחנו מאמינים שזה הגיע בעקבות הצו שלהם ( של דאעש) – 'התאסלמו או שתמותו'". אחד מתושבי כפר סמוך סיפר כי לוחם דאעש באזור סיפק לו פרטים סביב ההרג ההמוני. "הוא סיפר לי כי 'המדינה האיסלאמית' ניסו לשכנע את התושבים להתאסלם במשך חמישה ימים, ושהיום ניתנה הרצאה ארוכה בנושא", מסר התושב. "אז הוא אמר לי שהגברים נאספו ונורו למוות. הנשים והילדות נלקחו קרוב לוודאי לתל-עפר, משום ששם הלוחמים הזרים נמצאים".

על פי דיווחים שונים, מרבית בני העדה שנמלטו להר סינג'אר שבצפון עיראק מאימת דאעש התפנו למחנות פליטים. לוחמי הארגון הסוני הקיצוני הרגו לפחות 500 מבני היזידים מאז התחילו את המתקפה שלהם על צפון עיראק ועל האזורים הכורדים באזור, במטרה לכבוש את עיר הבירה של החבל, אירביל. רדיפת המיעוט על ידי הארגון, שכבש חלקים נרחבים מעיראק ומסוריה, הביאה להתערבותה הישירה של ארצות הברית במשבר, שמאז שבוע שעבר תוקפת מטרות של "המדינה האיסלאמית" בצפון עיראק.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
נסראללה נגד דאעש: "ניאבק בכופרים וננצח אותם"
"אנשים שאני מכיר נקברו השבוע בחיים"
כוחות קומנדו אמריקניים הונחתו בעיראק "להצלת היזידים"

פליטים יזידים באזור ההר סינג'אר שבצפון עיראק, 14 באוגוסט 2014. AP
פליטים יזידים באזור הר סינג'אר, שבצפון עיראק, ביום חמישי/AP

בתוך כך, אתמול בערב הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות על הארגון ועל השלוחה של ארגון אל-קאעדה בסוריה, ג'בהת א-נוסרה. ההצעה, שבה נכללים שישה אנשים, בהם דובר דאעש, התקבלה פה אחד על ידי 15 החברות במועצה, במטרה להחליש ארגונים אלו. במסגרת ההחלטה, יוטלו עיצומים על מי שיממן את הארגונים, יגייס עבורם לוחמים או יספק להם אמצעי לחימה.

מוקד יותר החליט האיחוד האירופי בכינוס חירום בבריסל כי כל מדינה חברה באיחוד רשאית לחמש את הכוחות הכורדיים בעיראק, הנלחמים בדאעש, בהתאם להחלטתה. זאת, לאחר ששרי החוץ באיחוד לא הצליחו להגיע להחלטה משותפת. למרות הדעות החלוקות, האיחוד הביע תמיכה בהחלטתה של צרפת לספק נשק למיליציה הכורדית פשמרגה, אשר נלחמת באנשי ארגון הטרור הסוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
הסנקציות נועדו לפגוע ב"מדינה האיסלאמית". לוחמי דאעש במצד צבאי בסוריה/רויטרס

במהלך הפגישה דנו חברי האיחוד באפשרויות נוספות להצר את צעדיהם של אנשי דאעש. בין היתר, נבדקת האפשרות למנוע מלוחמי "המדינה האיסלאמית" להפיק רווחים כלכליים משדות הנפט שעליהם השתלטו בעיראק ובסוריה. הגוש האירופי קרא גם לחקירה מהירה בנוגע להפרות זכויות האדם בעיראק ובסוריה, וציין כי ייתכן שנעשים במדינות פשעים נגד האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully