וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שקד: "רק כיבוש הרצועה ישיג שקט לאורך זמן"

חברת הכנסת מהבית היהודי התארחה במשדר וואלה! ויצאה נגד האפשרות לניהול משא ומתן עם חמאס: "הסרת המצור היא טעות קשה". ח"כ זנדברג: "חזרנו לאותה נקודה לפני מבצע 'צוק איתן'"

מתוך משדר וואלה! חדשות

על רקע המשא ומתן בין ישראל לנציגים הפלסטינים וירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה, התארחה הבוקר (ראשון) חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) במשדר וואלה! חדשות והביעה ספק באשר ליעדים שהושגו במבצע "צוק איתן" בחודש האחרון. "רק כיבוש הרצועה ישיג שקט לאורך זמן. אם לא רוצים להיות בסבב הזה עוד שנתיים-שלוש, על חמאס לפנות את שלטונו לאבו מאזן או לגורם אחר – אחרת צה"ל צריך לכבוש את הרצועה", אמרה.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל. 9 באוגוסט 2014. AP
שיגור רקטה מעזה, הבוקר/AP

לדברי שקד, על ישראל אסור לקבל מצב מדיני שבו חמאס מנהל משא ומתן עם ישראל. "בשום אופן אסור לדבר עם ממשלה שחמאס הוא מרכיב משמעותי בה. חמאס הרבה יותר גרוע מאבו מאזן. אם היה אפשר להשיג פירוז מוחלט תמורת שיקום הרצועה והסרת המצור זה היה טוב, אבל זה לא ריאלי משום שחמאס בנוי על מערכה צבאית והתנגדות. זה המצב וצריך להכיר בכך. הסרת המצור כעת היא טעות קשה", אמרה. "עתה, מאחר שהממשלה שמה לעצמה למטרה להרוס את המנהרות, אין צורך להשאיר את החיילים ברצועה".

מלחמה בדרום - כותרות נוספות:
"הכרזתי 'חניבעל' ורצתי למנהרה": ריאיון עם סגן איתן
פרסום ראשון: גורש בעסקת שליט לעזה - ותכנן חטיפת הנערים
בעוטף עזה מתוסכלים מהמצב: "אל תחזרו לקיבוץ"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שקד התייחסה גם לחילוקי הדעות בין עמדת מפלגתה לאלו של הקבינט המדיני-ביטחוני וראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל הזמן חזרנו ואמרנו שאי אפשר להפסיק את המבצע ללא טיפול במנהרות. בשעת מלחמה אין סיבה ליציאה מהקואליציה, וגם יו"ר המפלגה נפתלי בנט לא תקף את נתניהו בפומבי. אנחנו בשעת לחימה וזה לא נכון כרגע", אמרה.

"בנט מסרב לפצות את תושבי הדרום"

לצדה של שקד התארחה באולפן וואלה! חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) שטענה כי לא חלה התקדמות מדינית-ביטחונית משמעותית בשבועות האחרונים. "המלחמה עברה לשלב המדיני וזה מצער, כי אנחנו חוזרים לאותה נקודה שהיינו בה לפני המבצע הצבאי. מה קרה בשבועות האחרונים? הרבה מאוד הרוגים, הרס ונזק", אמרה.

באשר לטענה שנשמעה מימין, שלפיה אסור להסכים לנהל משא ומתן עם חמאס, אמרה זנדברג: "בואו לא נרמה את עצמנו: ישראל מנהלת משא ומתן עם משלחת פלסטינית שנמצאים בה חמאס והג'יהאד האיסלאמי – אותו צוות שממשלת נתניהו סירבה להכיר בו בעבר". לדבריה, "תושבי עוטף עזה לא רוצים לגור בשכנות לכלא הגדול בעולם, זה לא דבר בר קיימא. צריך לספק הקלות במעברים והסרת המצור. פירוז מלא תמורת הסרת המצור היא דרישה סבירה".

חברות הכנסת התייחסו גם להשלכות הכלכליות של המבצע הצבאי. "אין הכרה במה שקורה בשדה הכלכלי. ענפים קרסו, גם בתל אביב אנשים ניזוקו כלכלית. זה לא רק כלכלה, אלא אורח החיים שהופר. חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) הציע לשלם שכר מלא לתושבי הדרום שנפגעו מהמבצע, ושר הכלכלה בנט סירב. בדבר הזה אי אפשר לדבר בשני קולות – זה כנראה יעלה לנו כסף, ואין ברירה אלא לעשות זאת", אמרה זנדברג. שקד הוסיפה: "יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), העביר מתווה פיצויים מסודר והמדינה צריכה לעזור לתושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully