וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

לייב בלוג | ישראל והפלסטינים הסכימו על הפסקת אש של 72 שעות החל מחצות. גורם מדיני טוען כי משלחת ישראלית תגיע לקהיר רק אם יישמר השקט. רקטה יורטה בשמי אשדוד

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
"כל הסכם להפסקת אש ארוכת טווח חייב לכלול את הסרת המצור". חאלד משעל/AP

00:00: הפסקת האש נכנסה לתוקפה. זמן קצר לפני כן נורתה רקטה מרצועת עזה לישראל, שנפלה בשטח פתוח באזור גוש דן. לא נשמעה אזעקה. בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, טענו כי שיגרו רקטה מסוג M75 לעבר תל אביב.

23:56: מערכת "כיפת ברזל" יירטהשתי רקטות באזור אשדוד ורקטה נוספת בשמי המועצה האזורית מרחבים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

23:45: אזעקה נשמעה בקריית מלאכי ובמועצות האזוריות באר טוביה וחוף אשקלון.

23:34: חמש רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

23:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

23:09: שר הכלכלה, נפתלי בנט, הביע התנגדות להפסקת האש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים שאמורה להתחיל בחצות, וקרא להגיב בעוצמה על המשך הירי לעבר ישראל. "כל הפסקת אש קצובה בזמן נותנת לחמאס תירוץ לחדש את הירי בתום התקופה שנקבעה מראש", אמרו גורמים בסביבתו של בנט. "על ישראל לדרוש הפסקת אש מוחלטת ומידית, ולהכות בעוצמה כל עוד אין אחת כזו".

22:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

22:00: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי אשדוד.

21:54: אזעקה נשמעה באשדוד ובמועצה האזורית חבל יבנה.

21:53: שר הביטחון, משה יעלון, ביקר בבית משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני שנהרג בקרבות ברצועת עזה והוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נוגע. "אנחנו מחויבים להביא את אורון לקבר ישראל", אמר יעלון. "לא ננוח ולא נשקוט עד שזה יקרה, ואנחנו עוסקים בכך ומחויבים לכך. ברור לנו שגופתו של אורון נמצאת בידי חמאס, ואנו עושים את כל המאמצים להשיבה. ראש הממשלה ואני פועלים ברמה המדינית כדי שזה יקרה".

21:23: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כל הסכם להפסקת אש ארוכת טווח חייב לכלול את "הסרת המצור" מרצועת עזה. משעל הדגיש כי הפסקת האש בת 72 השעות שתחל בחצות היא רק "אחת מהדרכים להבטיח משא ומתן מוצלח ולספק סיוע הומניטרי לרצועת עזה". הוא התעקש שאם "האגרסיביות של ישראל תימשך, חמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים מוכנים להתנגד על הקרקע ובמישור הפוליטי, ולהתמודד עם כל האפשרויות".

פלסטינים ליד הריסות בתיהם בעזה אחרי תקיפות צה"ל. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
פלסטיני בהריסות ברצועת עזה, היום/רויטרס

20:24: רקטה התפוצצה בסמוך ליישוב במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה לשריפה במקום. צוותי כיבוי בדרכם למקום. לא היו נפגעים. כמו כן, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

20:14: בכיר חמאס עיזת א-רישק אמר כי הארגון קיבל את הצעת מצרים לחידוש הפסקת האש עם ישראל ל-72 שעות נוספות. מוקדם יותר אישרה ישראל כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות.

19:54: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

19:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

19:46: גורם מדיני אישר כי הפסקת אש בת 72 שעות תיכנס לתקופה החל מ-1:00 בלילה. הגורם הוסיף כי משלחת ישראלית לא תגיע לקהיר עד שלא "נראה הפסקת אש מכובדת בשטח. לא נקיים מו"מ תחת אש".

19:33: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

19:12: גורם פלסטיני בכיר אמר כי הסכם להפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים למשך 72 שעות ייכנס לתוקפו החל מחצות - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. טרם התקבל אישור רשמי מישראל.

19:12: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

19:10: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

19:04: אזעקה נשמעה בנתיבות ובמועצה האזורית שדות נגב.

19:03: גורם ביטחוני בכיר התייחס לדיווחים במצרים על כך שהפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים תחודש הערב ל-72 שעות. "אנו מכירים את הדיווחים ומקבלים אותם ממספר כיוונים", אמר הבכיר. "זה יכול לקחת דקות, שעות וזה גם יכול להתהפך. כמו שהבנו עד עכשיו ולכל אורך המבצע, חמאס לא צפוי ולא יציב". הגורם הביטחוני הדגיש כי מקור הבעיה הוא ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל שמקשה על תהליך המשא ומתן בין הצדדים.

18:44: מצרים השיגה את הסכמת ישראל והפלסטינים לחידוש הפסקת האש ל-72 שעות - כך אמר גורם פלסטיני בכיר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטוליה". על פי הדיווח, מצרים תכריז על הפסקת האש בהמשך הערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ינון בן דוד ובנו עילי תושבי נחל עוז, כעת נמצאים בהדסה נעורים. אוגוסט 2014. שלומי גבאי
תושבי נחל עוז בהדסה נעורים בעמק חפר/שלומי גבאי

17:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

17:45: גורם מדיני ישראלי אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטוליה" כי הדיווחים על כך שהמשלחת הישראלית תצא בשעות הקרובות לקהיר לדיונים על הפסקת האש אינם נכונים. מוקדם יותר מסרו מקורות ביטחוניים במצרים כי משלחת ישראלית צפויה להגיע בשעות הקרובות למדינה.

17:29: גורמי ביטחון במצרים מסרו כי משלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר בשעות הקרובות על מנת להמשיך בשיחות לחידוש הפסקת האש - כך דיווחה רשת אל-ערבייה. מוקדם יותר דווח כי הפלסטינים הסכימו לחדש את הפסקת האש עם ישראל ל-72 שעות.

17:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:38: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

15:33: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בנתיבות וביישובי הסביבה. לא דווח על נזק או נפגעים.

15:27: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. ארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בחוף אשקלון ובגזרת אשקלון.

15:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

15:13: אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

14:50: המשלחת הפלסטינית בקהיר הסכימה לכינון הפסקת אש חדשה בעזה שתימשך 72 שעות - כך דיווח היום ערוץ SKY NEWS בערבית. זמן קצר לאחר הדיווח שלל מוסא אבו-מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, את אמינות הדיווח.

14:49: ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. כמו כן, "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל שער הנגב.

14:48: אזעקה נשמעה בשדרות ובשער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

14:44: צרורות ירי נשמעו לפני זמן קצר במעבר ניצנה שבגבול ישראל מצרים. גורם צבאי מפיקוד דרום מסר כי מדובר בירי של חיילים מצרים, כפי הנראה נגד מסתננים או מבריחים. כוחות הוקפצו לגזרה כדי לשלול אפשרות לניסיון חדירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
"מבצע צוק איתן נמשך". ראש הממשלה ושר הביטחון/AP

14:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

14:21: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. כתוצאה מהנפילה פרצה במקום שריפת קוצים. כוחות כיבוי אש הוזעקו למקום.

14:12: כלי טיס של חיל האוויר תקפו רוכב אופנוע בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. רוכב האופנוע נפצע ושלושה עובדי עיריית בית חאנון שהיו בקרבת מקום נפצעו.

14:09: הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ נפגש היום עם ראשי רשויות בעוטף עזה לאור המשך הירי. "לא נסכים להמשך טפטוף של הירי", אמר גנץ בפגישה.

14:04: אזעקה נשמעה בשדרות ובשער הנגב.

13:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

13:35: עזת א-רשק, חבר בלשכה המדינית של חמאס וחבר המשלחת הפלסטינית לקהיר, אמר כי האפשרות להגיע הסכם היא נמוכה. "המשלחת הפלסטינית עשויה לעזוב בכל רגע", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

13:15: הממשלה אישרה היום את הצעת ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר להקים קרן להוקרה, סיוע ותגמול לחיילי מילואים שגויסו במבצע "צוק איתן", בעלות של 30 מיליון ש"ח. הקרן תסייע לחיילים שנגרם להם נזק כלכלי עקב השתתפותם בלחימה ולסטודנטים שגויסו לשירות מילואים, בהתאם לקריטריונים שייקבעו על ידי אגף כוח אדם בצה"ל. עוד נקבע בהחלטה כי בנוסף לסיוע הכספי, תוקדם ההכרה בחיילים שמשרתים "במבצע צוק" איתן לצורך קבלת הטבות כבר לחודש ספטמבר 2014 במקום חודש מאי 2015.

12:54: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר באזור מעבר כרם שלום שליד גבול הרצועה. אין נפגעים.

12:50: ארגון זק"א פנה היום לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, בבקשה להיכנס לרצועת עזה כדי לאתר ולאסוף "ממצאים שחייבים בקבורה".

12:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נזק או נפגעים.

12:30: נער בן 17 נהרג לפני שעה קלה בתקיפת חיל האוויר בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה - כך על פי הודעת דובר משרד הבריאות בעזה, ד"ר אשרף אל-קודרה. ההודעה פורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "א-ראי".

12:05: חיל האוויר תקף 29 מטרות מחצות ועד לשעה האחרונה ברחבי הרצועה, בתגובה להמשך שיגורי הרקטות. ביום שישי הותקפו 65 מטרות וביום שבת 66 מטרות

11:50: ילד פלסטיני כבן עשר נהרג בחברון מירי צה"ל במהלך הפגנה - כך פורסם לפני זמן קצר באל-ג'זירה ובכלי התקשורת הפלסטינים. גורם צבאי מסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

11:20: מלך ירדן עבדאללה השני אמר כי "ישראל נושאת באחריות העיקרית למלחמה בעזה". לדבריו, "העולם נושא באחריות לסיים את הכיבוש אשר צריך להיות האחרון מסוגו בעת המודרנית" - כך פורסם היום בסוכנות הידיעות הפלסטינת "ספא". בראיון עם עיתון "אל-ראד" הירדני הוא אמר כי "מה שקרה ועודנו קורה בעזה הוא זעקה מצד הפלסטינים כלפי העולם לסיום הכיבוש, החורבן וההרג שפוקדים את העם הפלסטיני אשר משתוקק לחופש, ביטחון וחיים בכבוד". המלך הוסיף: "לבנו עם עזה ותושביה. כאבנו אחד ורגשותינו טעונים אך עלינו להסתכל על מה שקרה וקורה בהיגיון. תושבי עזה החפים מפשע הם אלה אשר משלמים את המחיר ודבר זה אינו מתקבל על הדעת – מוסרית והומניטרית". המלך הביע תמיכה ביוזמה המצרית להפסקת האש.

הפגנת תמיכה בחמאס ברצועת עזה, אוגוסט 2014. אלג'זירה, צילום מסך
הפגנת תמיכה בחמאס, היום ברצועה/צילום מסך, אלג'זירה

11:10: שר הביטחון משה יעלון: "חמאס החליט לחדש את האש ביום שישי בבוקר. מאז החל ירי רקטות ופצצות מרגמה בעיקר לעבר עוטף עזה. מאז צה"ל תוקף בעוצמה עשרות רבות של מטרות, פוגע במחבלים, משגרים, רקטות ועוד. אם חמאס חושב שיתיש אותנו הוא טועה. נשוב למשא ומתן רק לאחר הפסקת האש. לא ננהל משא ומתן תחת אש". שר הביטחון הוסיף כי: "אני מבין את תושבי הדרום שמצפים לשקט וביטחון. כפי שאמרנו ביציאה למבצע ובמהלכו – לא נתפשר על דבר מלבד הפסקה מוחלטת של הירי ונמשיך עד שנשיג זאת". לדבריו, הוא שוחח עם ראשי המועצות בסוף השבוע. "המבצע מתנהל לא רק במישור הצבאי אלא גם במדיני בשיקול דעת"

11:07: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה בקרייה בתל אביב: "מבצע צוק איתן נמשך. בשום שלב לא הכרזנו על סיומו. המבצע יימשך עד השלמת ייעודו - השבת השקט לתקופה ממושכת. אמרתי לאורך כל הדרך, זה ייקח זמן ודרוש אורך רוח". ראש הממשלה הוסיף כי "ישראל לא תנהל משא ומתן תחת אש. נפעל בכל דרך כדי לשנות את המציאות הנוכחית, כדי להביא שקט לכל האזרחים".

10:51: גורם דיפלומטי בכיר שעודכן בפרטי המגעים להפסקת אש אמר לוואלה! חדשות כי המטרה המדינית של מצרים בשיחות בקהיר היא לחזק את מעמדו של אבו מאזן ולשלול מחמאס את היוקרה שהוא ניסה להשיג במערכה מול ישראל. על פי אותו גורם, בהסדר שמצרים מקדמת יידרשו חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים "להכיר בכך שהם נמצאים בשורה השנייה ואילו אבו מאזן, כמי שזוכה לתמיכת מצרים, הוא המנהיג הכלל-פלסטיני שיוביל את שיקום רצועת עזה". הגורם הבכיר אמר כי התיאום בין ישראל ומצרים נמשך כל העת, למרות שבאופן רשמי ישראל אינה משתתפת בשיחות בקהיר כל עוד נמשכת האש בדרום.

10:42: שר החוץ אביגדור ליברמן אמר טרם כניסתו לישיבת ממשלה בתל אביב: "ברור כרגע שדרישות המינימום של חמאס זה הרבה מעבר למקסימום שישראל מוכנה להסכים לו. המצב לא יכול להימשך ולו היו מקשיבים ומקבלים את הטיעונים שלנו ביום הראשון, כפי שהצגנו את זה, היינו אחרי השלב הזה. מה שנשאר זה להכריע את החמאס, לנקות את השטח ולצאת כמה שיותר מהר".

אלפים מפגינים נגד ישראל בלונדון. רויטרס
הפגנה נגד ישראל בלונדון, אתמול/רויטרס

10:41: שר התקשורת גלעד ארדן אמר: "אין שום הבחנה בין הדרום למרכז הארץ. צה"ל ממשיך להשיג יעדים, להגיב ולתקוף ברצועה. אם תהיה הזדמנות לפגוע בראשי חמאס, כולל הדרג המדיני, גם הם יחוסלו". לדבריו, "אנחנו מגיעים לנקודה שבה נצטרך לקבל הכרעה - גם אם זה אומר לכבוש את הרצועה ולמוטט את חמאס. לא נהיה מוכנים לסבול את הירי לאורך זמן, גם לא קצר".

10:34: השר לעניינים אסטרטגיים חבר הכנסת יובל שטייניץ, אמר: "פירוז עזה הוא בעיניי תנאי הכרחי לכל התקדמות בתהליך השלום. ישראל לא תוכל להשלים עם מדינה פלסטינית חמושה ולכן פתרון אמיתי לסוגיית פירוז עזה הוא לא רק תנאי לשקט, ביטחון והסרת המגבלות או מה שהם מכנים 'המצור', הוא גם תנאי הכרחי לכל התקדמות עתידית בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני". לדבריו, "המבצע עצמו לא הסתיים. אם וכאשר האש תימשך - אנחנו נשקול גם הרחבה קרקעית או אווירית כזו או אחרת של המבצע".

10:11: סגן שר החוץ לשעבר דני אילון אמר במשדר וואלה! חדשות: "חמאס מנסה לכפות עלינו את היוזמה הקטארית – משא ומתן תחת אש כך שישראל תותש קודם". לדבריו, "עד כה ישראל התנהלה בחוכמה, אם כי נעשו כמה טעויות. ברגע שהחזרנו את הכוחות הקרקעיים, כנראה טעינו. צריך להגיב בעוצמה על ירי הפצמ"רים". אילון הוסיף כי הארגונים הפועלים ברצועה "מנסה לבדל בין עוטף עזה לשטחים אחרים בישראל. לישראל אין תשובה טכנולוגית לפצמ"רים".

10:10: המתווכים המצרים הגישו הצעת פשרה לנציגי המשלחות הישראלית והפלסטינית שהגיעו לקהיר – כך דווח הבוקר בעיתון "אל-חיאת" שיוצא לאור בלונדון בשפה הערבית. ההצעה ניתנה במסגרת המשא ומתן העקיף אשר נועד להבטיח את ביסוס הפסקת האש, פתיחת המעברים ודחיית הבקשות מעוררות המחלוקת בקרב שני הצדדים.

איילת שקד לוואלה! חדשות: "רק כיבוש הרצועה יוביל לשקט ארוך טווח". מערכת וואלה!
חברת הכנסת איילת שקד באולפן וואלה! חדשות, היום/מערכת וואלה!

09:48: חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) אמרה הבוקר במשדר וואלה! חדשות: "אם היה אפשר להשיג פירוז מוחלט תמורת שיקום עזה והסרת המצור, זה היה טוב, אבל זה לא ריאלי משום שחמאס בנוי על המערכת הצבאית וההתנגדות. זה המצב וצריך להכיר את המצב - רק כיבוש הרצועה ישיג שקט לאורך זמן. אם לא רוצים להיות בסבב הזה עוד שנתיים-שלוש, על חמאס לפנות את שלטונו לאבו מאזן או לגורם אחר, או שצה"ל צריך לכבוש את הרצועה. חמאס לעולם לא יניח את נשקו. בשום אופן אסור לדבר עם ממשלה שחמאס הוא מרכיב משמעותי בה".

09:37: ארבע רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או על נפגעים.

09:30: חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) אמרה במשדר וואלה! חדשות: "המלחמה עברה לשלב המדיני וזה מצער, כי אנחנו חוזרים לאותה נקודה שהיינו בה לפני המבצע הצבאי. מה קרה בשבועות האחרונים? הרבה מאוד הרוגים, הרס, נזק". זנדברג הוסיפה: "בואו לא נרמה את עצמנו: ישראל מנהלת משא ומתן עם משלחת פלסטינית שמאוחדת עם חמאס והג'יהאד – אותו צוות שממשלת נתניהו סירבה להכיר בו בעבר". לטענתה, "צריך לספק הקלות במעברים והסרת המצור. פירוז מלא תמורת הסרת המצור היא דרישה סבירה".

09:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

08:42: מקור המעורה בשיחות בין חמאס לישראל בקהיר אמר לסוכנות הידיעות של חמאס, "א-רסאלה", כי המשלחת הישראלית בקהיר תשיב היום בחיוב לאחת הדרישות של המשלחת הפלסטינית. לטענת המקור, אמש נערכו שיחות נרחבות בין נציגי חמאס למתווכים המצרים והערב תתכנס ישיבה סביב קבלת התגובה הישראלית בכתב.

שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל. 9 באוגוסט 2014. AP
שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל, אתמול/AP

07:33: מעבר כרם שלום נפתח לשינוע סחורות משטח ישראל לרצועת עזה, אך כעבור זמן קצר הוא נסגר מחדש עקב ירי פצצות מרגמה לעברו. קצין באוגדת עזה אמר כי על פי הכרזת הפיקוד, הוחלט לסגור את המעבר מחשש להמשך הירי. הקצין העריך כי המעבר הותקף בעקבות חיסולה של חוליית משגרים אתמול.

06:32: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

06:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

04:01: האזעקה שנשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון הייתה כתוצאה מאיכון שווא - כך נמסר מדובר צה"ל.

03:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

00:33: נציגי המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן בקהיר הודיעו כי יעזבו את קהיר אם ישראל לא תשוב לשולחן המשא ומתן. זאת, על מנת לסיים את המערכה ברצועת עזה ללא תנאים מקדימים. "נעזוב את קהיר במידה ויאושר שהישראלים אכן לא ישובו לשיחות", אמר עזאם אחמד, ראש המשלחת הפלסטינית.

23:56: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס וחבר המשלחת בקהיר, מוסא אבו מרזוק, אמר כי ארגונו לא מעוניין בהסלמה, אך לא מוכן לקבל את העובדה שישראל לא משיבה לדרישות הפלסטינים בשיחות. בדברים שאמר לעיתון "אל-קודס", הוסיף כי 24 השעות הקרובות יקבעו את עתידן של שיחות הפסקת האש, וטען כי "ישראל לא מגלה רצינות בשיחות, וממשיכה דלחות את מתן התשובה לדרישות שהעלו הפלסטינים בשיחות".

22:46: הנהלת מכללת ספיר החליטה שלא לפתוח מחר את סמסטר הקיץ. יחד עם זאת, בכוונת המכללה לחדש את הפעילות האקדמית ולפתוח את הלימודים של סמסטר קיץ ואת תקופת הבחינות ביום שלישי השבוע, בכפוף להתפתחויות הביטחוניות.

22:36: צה"ל אישר כי כלי-טיס של חיל האוויר תקפו בשעות הערב בדרום רצועת עזה והביאו למותם של שלושה פעילי חמאס. כמו כן, לפני כשעה תקף צה"ל פעיל נוסף המשתייך לארגון. החל מאתמול הרג צה"ל תשעה מחבלים. מחצות נתקפו מעל 60 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

22:18: נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון פרסמו הערב הודעה משותפת בנוגע למצב ברצועה, וקראו לצדדים להפסיק את האלימות באופן מידי. השניים, ששוחחו הערב בטלפון בכמה נושאים, האיצו בישראל ובפלסטינים לפעול על מנת לקדם הפסקת אש ארוכת טווח. "הם מגנים את ירי הרקטות מעזה וקוראים להפסיק את הפעולות העוינות", נמסר בהודעה משותפת שפרסם הבית הלבן. "אובמה וקמרון חוזרים ומחזקים את תמיכתם בזכותה של ישראל להגן על עצמה, תוך שהם מציינים את הצורך של שני הצדדים להימנע מפגיעה בחפים מפשע".

נושא: מפגינים בצנעא, בירת תימן, נגד ישראל. רויטרס
מפגינים בתימן נגד ישראל, אתמול/רויטרס

22:11: רקטה נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

22:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשער הנגב.

21:29: כמה עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, הניחו צמיגים על מסילת הרכבת הקלה בירושלים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. הצעירים הפגינו לציון איזכור 40 יום להירצחו של הנער מוחמד אבו חדיר. השוטרים פיזרו את המפגינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

20:37: שני בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר לעבר מכונית בעיר רפיח שבדרום הרצועה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא".

20:22: כ-30 רקטות נורו במהלך היום לעבר ישראל. בתגובה הגביר צה"ל את פעילותו ברצועה ומאז שעות הלילה תקפו כוחות הצבא כ-50 יעדים ברחבי עזה, ובסך הכול יותר ממאה מאז אתמול בבוקר. בין השאר, כך לפי דובר צה"ל, הותקפו שני בתי מפקדים בחמאס, עשרה חדרי פיקוד, שני מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה ושבעה בורות שיגור.

מסגד במחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה שנהרס בתקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
מסגד במחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה שנהרס בתקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014/רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014/רויטרס
חייל נח בגבול הרצועה. רויטרס
חייל נח בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully