וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

רקטות התפוצצו ביישובי עוטף עזה לאחר לילה שקט, צה"ל תקף יותר מ-100 יעדים ברצועה, אובמה צופה שנתניהו לא יעשו פשרות ללא לחץ ציבורי, בנט דורש להשיג הכרעה צבאית. כותרות השבת

אחרי לילה שקט - שוב בוקר של אזעקות ורקטות בנגב המערבי: בסביבות 7:00 בבוקר שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל חמש רקטות, והן התפוצצו בתחומי המועצות האזוריות שדות נגב ואשכול. מדובר בשיגורים ראשונים מאז השעה 21:45 אמש, אז שוגרה רקטה לחוף אשקלון. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנפגעים או לנזק. אחרי 9:00 שוגרו עוד ארבע רקטות, והן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. בצהריים התפוצצו עוד שתי רקטות, סמוך ליישוב באשכול ובשטח פתוח בשדות נגב. גם במקרים אלה לא נמסר על נפגעים או על נזק.

צה"ל תקף במהלך שעות הלילה והבוקר כ-40 יעדים ברחבי הרצועה, ובסך הכול מאה מאז אתמול בבוקר. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מטוסי חיל האוויר תקפו והרסו שלושה מסגדים ושני בתים ברצועה: שני מסגדים במחנה נוסיראת - שם דווח על שלושה הרוגים - ומסגד נוסף בשכונת זייתון בדרום העיר עזה, ובתים בשכונת א-צברה ובבית להיא. בשעות הבוקר המאוחרות דווח כי שני פלסטינים שרכבו על אופנוע במחנה הפליטים אל-מע'אזי במרכז רצועת עזה הותקפו ונהרגו. בנוסף, הופצצו כמה אזורים חקלאיים, בהם בג'בל א-ריס במזרח עזה.

דיווח: הדיון על נמל בעזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח

גורם המעורה בפרטי השיחות שמתנהלות בקהיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הושגה הסכמה בקרב המשלחת הפלסטינית, לפיה הדיון בנוגע להקמת נמל ברצועת עזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח. לדברי הגורם, פתח וחמאס הסכימו על הפרטים שנוגעים להפעלת המעבר, ועל כך שהוא ינוהל בידי הרשות הפלסטינית.

הדרישה להקמתו של נמל ימי ברצועת עזה עוררה התנגדות עזה הן מצד מצרים והן מצד ישראל. ההתנגדות לדרישה הזו נובעת משני טעמים: האחד ביטחוני והשני מדיני, ומצרים פסלה אותה על הסף עוד לפני שהמשלחת הישראלית הגיעה לקהיר. מבחינה ביטחונית, מובן בקרב הצדדים שהקמת נמל תשמש את חמאס להכנסת אמצעי לחימה מתקדמים לתוך רצועת עזה. מבחינה מדינית, בישראל ובמצרים סבורים כי עצם הדיון בהקמת נמל ימי בעת הזו יהווה הישג אדיר לחמאס.

מקור דיפלומטי המעורה בשיחות במצרים אמר אחר הצהריים לסוכנות הידיעות רויטרס כי יידרשו לפחות עוד יומיים של משא ומתן לפני שאפשר יהיה להסכים על הפסקת אש נוספת. לפי הדיווח, נקודה שישראל מתעקשת עליה היא לקבל התחייבות שכל חומרי הבנייה שיישלחו לעזה לא ישמשו את חמאס בכריית מנהרות נוספות – כמו אלה שנחשפו בזמן הלחימה.

אובמה: רק לחץ פנימי יגרום לנתניהו לעשות פשרות

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אומר כי עד שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ירגיש לחץ פנימי מצד הציבור, הרי שהוא לא צפוי לעשות פשרות בנושא השלום, כולל לגבי פינוי המתנחלים. בראיון נרחב עם העיתונאי תומס פרידמן שחלקים ממנו התפרסמו לפנות בוקר בעיתון "ניו יורק טיימס", התייחס הנשיא אובמה לכמה סוגיות אזוריות.

לדבריו, "מדהים לראות למה הפכה ישראל בעשרות השנים האחרונות". הוא תיאר את ישראל כמדינה "מצליחה, עשירה וחזקה", ואמר כי לישראל יש עוצמה צבאית, וכי הוא אינו חושש לשרידותה. "השאלה היא כיצד ישראל תשרוד. כיצד ניתן ליצור את מדינת ישראל, באופן שבו שומרים על מסורות אזרחיות ודמוקרטיות. כיצד משמרים מדינה יהודית, שגם משקפת את הערכים הטובים ביותר של אלה שייסדו את ישראל". אובמה ציין כי "תמיד האמנתי שצריך למצוא דרך לחיות בשלום עם הפלסטינים. צריך להכיר בכך שיש להם דרישות לגיטימיות, ושזו גם הארץ שלהם והשכונה שלהם"

בנט: התגובה נגד חמאס חייבת להיות קשה וכואבת

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס אתמול לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מחוץ לביתו ברעננה אמר בנט כי "זהו רגע מבחן להרתעה הישראלית לשנים הקרובות, התגובה חייבת להיות קשה וכואבת. בזמן שהעולם עסוק בלהקים ועדות חקירה נגד ישראל, הילדים שלנו בדרום חיים תחת מטחי טילים.

"אומר דבר פשוט: אנחנו צריכים להכריע את המערכה הזאת לבד, אם באן קי מון יאהב את זה אבל גם אם לא", הוסיף השר בנט. "'צוק איתן' לא נגמר וחמאס טרם הוכרע. תושבי ישראל צריכים להיות חזקים ודרוכים לקראת המשך המערכה, ייקח כמה זמן שייקח".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"

"מדוע היינו חייבים למהר להודיע ולהראות לחמאס כי המבצע הסתיים מבחינתנו לפני שהפסקת האש התייצבה?", צייץ אתמול ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "ברור שזה הזמין אותם להביך אותנו הבוקר". בהמשך דבריו הוא נתן כתובת לאותן "האשמות", והציג את הרמטכ"ל בני גנץ ואת אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן כאחראים לכך שישראל מצאה את עצמה כעת במצב בו המערכה נמשכת אף שלכאורה הוכרז כבר לפני כמה ימים על חזרה לשגרה.

"אני עדיין מנסה ולא מצליח להבין מדוע אצה הדרך לרמטכ"ל ולאלוף פד"מ (פיקוד דרום) לקרוא לתושבי עוטף עזה לשוב לבתיהם עוד לפני תום 72 השעות של הפסקת האש", תהה דיסקין.

בשל המצב הביטחוני: נדחתה עצרת השמאל בת"א

המשטרה הודיעה כי עצרת השמאל שתוכננה להתקיים הערב בכיכר רבין בתל אביב מבוטלת, בשל הוראות פיקוד העורף האוסרות על התכנסות של יותר מאלף איש בעיר. לדברי המארגנים, בהם המפלגות מרצ וחד"ש, "שלום עכשיו" ופורום משפחות שכולות, אלפים היו צפויים לפקוד את העצרת שכותרתה: "משנים כיוון לשלום, לא לדרך המלחמות, חייבים פתרון מדיני".

בהודעת שפרסמה דוברות משטרת תל אביב בשעות הצהריים נכתב כי האירוע בוטל עקב המצב הביטחוני. "בשל איום הרקטות ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, הוחלט שלא לקיים היום אירועים בהשתתפות קהל רב בשטח פתוח. לפיכך, בנסיבות אלו לא ניתן יהיה לקיים את אירוע המחאה שתוכנן להיערך בערב בכיכר רבין, למען בטחונו ושלומו של הציבור".

מזרח אוקראינה: "מעוז המורדים נכבש בידי הצבא"

מפקד בכיר של כוחות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה אמר היום כי כוחות צבא אוקראינה השתלטו על העיירה קרסני לוץ', ובכך למעשה הביאו לכניעת כוחות המורדים בכל אזור דונייצק, שנחשב עד לאחרונה למעוז הבדלנים במדינה.

הצהרתו של איגור גירקין, קצין לשעבר בכוחות המיוחדים של רוסיה, נחשבת הודאה נדירה ומשמעותית במיוחד מצד המורדים בנוגע להתקדמות צבא אוקראינה, בתום ארבעה חודשי לחימה במזרח. לדבריו, העיירה קרסני לוץ', דרכה עוברת אחת משני דרכים ראשיות לדונייצק ולמחוז לוהנסק, "נכבשה בידי האויב".

נפילת העיר בידי הצבא תוביל לקטיעת יכולת המעבר למרבית אזורי הלחימה המזרח. "קבוצת הלוחמים דונייצק-הורליבקה של נובורוסיה נכנעה לחלוטין", נמסר בהודעה בחשבון הפייסבוק של כוחות המורדים. "נובורוסיה", רוסיה החדשה, הוא המונח באמצעותו מתייחסים הבדלנים לאזור מזרח אוקראינה. הורליבקה נמצאת כ-30 קילומטרים מצפון לדונייצק.

המפציצים הרוסיים מתקרבים יותר ויותר לארה"ב

מפציצים גרעיניים של צבא רוסיה חדרו למרחב האווירי של ארצות הברית 16 פעמים בעשרת הימים האחרונים - כך הודיע NORAD (פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה). דוברת הפיקוד, בת' סמית, אמרה כי "זיהינו חזותית המטוסים הרוסיים פועלים בתוך המרחב האווירי שלנו ובסמוך לו".

התקרית מתרחשת ברקע עימות פוליטי-ביטחוני גובר בין וושינגטון ומוסקבה. המפציצים הרוסיים, מדגם TU-95 Bear ("דוב") טסו באזור אלסקה ומצפון לקנדה. באחת הפעמים הם לוו במטוס ריגול. בפעם אחרת, התלווה אל המפציצים מטוס ללוחמה בצוללות. גורם בפנטגון אמר לאתר "וושינגטון פרי ביקון" כי "לא מדובר בטיסות אימון בלבד". לדבריו, טייסי המפציצים הרוסיים ביקשו לבחון את מערך ההגנה של ארה"ב ואת ערנות מערך הבקרה שלה. דובר של צבא רוסיה מסר בתגובה כי "כל הטיסות תוכננו מראש, בהתאם למגבלות הנוקשות של חוקי התעופה הבינלאומיים, וללא חדירה למרחב של מדינות אחרות".

חשד לרצח ביפו: בן 30 נורה למוות, חברו נפצע

חשד לרצח: גבר כבן 30 נורה אמש למוות ביפו. אדם נוסף בשנות ה-20 לחייו נפצע באורח בינוני-קשה. סמוך לשעה 21:30 התקבלה במוקד מד"א קריאה על שני גברים שנמצאו ירויים ברחוב יפת שבלב יפו. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של אחד הפצועים, שנורה בפלג גופו העליון. הכוחות פינו את הפצוע השני, שסובל ממספר פצעי ירי בפלג גופו העליון ובגפיים, להמשך טיפול בבית החולים איכילוב בתל אביב.

ככל הנראה, השניים נורו מכלי רכב חולף. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בחקירת המקרה. אחד מהשניים שהיו היעד לתקיפה הוא אדם שמוכר למשטרה. ההערכה היא שהרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים, אולם טרם נעצרו חשודים.

בן 45 טבע בחוף מעין צבי כשניסה להציל את בנו

גבר בן 45 טבע היום בחוף מעין צבי הסמוך לזכרון יעקב ומוגדר אסור לרחצה, בעת שניסה לחלץ מהים את בנו בן ה-10. האב נמשה מהים, ובתום פעולות החייאה ממושכות של צוות מגן דוד אדום, נקבע מותו. בנו נפגע באורח קל ופונה לטיפול בבית החולים הלל יפה בחדרה.

חובשת בכירה במוקד מד"א, מיטל טפירו, סיפרה כי הקריאה על האירוע התקבלה מרוחצים ששהו על החוף באותה העת. "אזרחים התקשרו ודיווחו על גבר שנמשה מהמים, לאחר שנכנס לחלץ את בנו. תדרכתי אותם להתחיל בפעולות החייאה, ובמקביל הזנקתי למקום ניידת טיפול נמרץ ואמבולנס שטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully