וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: התגובה נגד חמאס חייבת להיות קשה וכואבת

השר בנט התייחס לחידוש הירי מהרצועה ואמר כי יש להכריע את המערכה, גם אם מזכ"ל האו"ם "לא יאהב זאת". "העולם עסוק בוועדות חקירה נגדנו, וילדינו חיים תחת מטחי טילים"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שישי) לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מחוץ לביתו ברעננה אמר בנט כי "זהו רגע מבחן להרתעה הישראלית לשנים הקרובות, התגובה חייבת להיות קשה וכואבת. בזמן שהעולם עסוק בלהקים ועדות חקירה נגד ישראל, הילדים שלנו בדרום חיים תחת מטחי טילים.

"אומר דבר פשוט: אנחנו צריכים להכריע את המערכה הזאת לבד, אם באן קי מון יאהב את זה אבל גם אם לא", הוסיף השר בנט. "'צוק איתן' לא נגמר וחמאס טרם הוכרע. תושבי ישראל צריכים להיות חזקים ודרוכים לקראת המשך המערכה, ייקח כמה זמן שייקח".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
טווח הירי גדל: אזעקות בבאר שבע, שני יירוטים מעל נתיבות
ראש עיריית שדרות תוקף: "יעלון כשל, הוא שר בלי ביטחון"
דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"

הבוקר בשעה 8:00 פג תוקפה של הפסקת האש בת 72 שעות, אך כבר בארבע לפנות בוקר חודש הירי מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, ושתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, הכחיש כי הארגון שיגר הלילה רקטות לעבר ישראל ולדבריו, האשמות אלה "מבוססות על דיווחים ישראלים שנועדו לבלבל את המצב".

בעקבות חידוש ירי הרקטות שב צה"ל לתקוף מהאוויר ובאש ארטילרית מטרות בצפון רצועת עזה. בין היעדים שתקף צה"ל: "חמ"ל" של חמאס בצפון הרצועה, שלוש עמדות שיגור פצמ"רים ואתר לשיגור רקטות. בנוסף, פיקוד העורף עדכן הבוקר את הנחיות ההתגוננות לציבור, בהן איסור על קיום התקהלויות של יותר מ-500 בני אדם בטווח של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, ואיסור על התקהלויות של יותר מאלף בני אדם בשטח פתוח, בטווח שבין 40 ל-80 ק"מ מהרצועה. בטווח שמעבר ל-80 ק"מ, ההוראה בשלב זה היא פתיחה מחודשת של המקלטים הציבוריים.

פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות, היום/מערכת וואלה!, יניר יגנה

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

בשעות הצהריים פגעה רקטה בבית בשדרות. לא היו נפגעים אולם אישה אחת לקתה בחרדה ונזק נגרם למבנה. זמן קצר לפני כן פגעה רקטה גם במבנה במועצה האזורית שדות נגב. מוקדם יותר נפצעו שני בני אדם מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לתחנת דלק במועצה האזורית שער הנגב. אחד הפצועים, מנכ"ל מכללת ספיר, ד"ר נחמי פז בן 71, נפצע באורח קל עד בינוני, והוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא סובל מחבלה בגפיו. הפצוע השני, חייל צה"ל בן 20, נפצע באורח קל והוא פונה לבית החולים סורוקה עם פגיעות בפלג גופו התחתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully