וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרום איתן": המיזם החברתי למען העסקים בדרום

מחר תתקיים מהדורה נוספת של המיזם שנועד לחזק את העסקים בדרום – אשר נפגעו פיננסית בזמן הלחימה. אחרי שבשבוע שעבר היו אלה אשקלון ושדרות, הפעם תהנה מהמבצע העיר אשדוד. הקהל מוזמן

המיזם הלאומי "דרום איתן", יולי 2014. ללא קרדיט,
היוזמה שמסייעת לבעלי העסקים בדרום כבר שלושה שבועות/ללא קרדיט

מבצע "צוק איתן" פגע, בין השאר, פגיעה קשה בפרנסת בעלי העסקים המקומיים בדרום אשר התקשו לפתוח את העסקים בחודש האחרון. גם כשפתחו אותם, מיעטו הלקוחות להגיע. יוזמה לאומית חדשה בשם "דרום איתן" אשר הוקמה על ידי בכירים בתחום הפוליטי בשיתוף רשויות מקומיות ועמותת איילים למעורבות חברתית, מטרתה היא חיזוק כלכלי וחברתי של תושבי הדרום אשר נפגעו במהלך המבצע. מחר (שישי) יגיע המיזם, אשר פועל כבר שלושה שבועות, לעיר אשדוד. מאות אזרחים מאזור מרכז הארץ וצפון הארץ צפויים להגיע ולערוך קניות בעיר.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
חמאס: "מוכנים להצית את האש אם דרישותינו לא ייענו"
האיום הוסר? נמשך ניסיון איתור מנהרות ליד עזה
"חשש מהבאות": עבור יהודי התפוצות המלחמה לא תמה

במסגרת המיזם, הופעל מוקד מידע על בתי העסק, הוקם אתר אינטרנט ייעודי, וכן החלה פעילות נרחבת ברשתות החברתיות כדי לספק מידע שיהיה נגיש לכולם. כמו כן, הוקמה קרן תרומות מיוחדת שנקראת "תרום לדרום", אשר במסגרתה הציבור מוזמן לתרום חמישה שקלים לשם סיוע לעסקים בדרום.

יירוט בשמי אשדוד, יולי 2014. אריה פינטו, תמונות גולשים
מחא המיזם מגיע גם לאשדוד, יחד עם מאות קונים. יירוט רקטה בשמי העיר/תמונות גולשים, אריה פינטו

באמצעות כל אלה, יוקם מאגר בעברית ובאנגלית המכיל בתי עסק שפועלים בדרום. זאת, על מנת לעודד ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם לבצע קניות והזמנות מוצרים בדרום הארץ. בהמשך המיזם, מתוכננים אוטובוסים מאורגנים לעמוד לרשות אזרחים שירצו לקחת חלק במיזם ולהגיע לדרום כדי לתרום את חלקם. המיזם צפוי להמשיך לפעול גם בתום המערכה בדרום על מנת לעזור לבעלי העסקים לכסות את הנזקים שנגרמו מעקבות המבצע.

"באמצעות העשייה נוכל לעזור לעסקים, חברות ומפעלים בדרום הארץ שנפגעו כתוצאה מהמערכה נגד ארגוני הטרור", אמרה סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, שמובילה את הפרויקט יחד עם עמותת איילים. לדבריה, "אני רואה בפרויקט קיום הלכה למעשה של ערבות הדדית של אזרחי מדינת ישראל זה לזה". גם שר החוץ אביגדור ליברמן מוביל את הפרויקט. כמו כן, נרתמו לפרויקט רשויות מקומיות מהצפון והמרכז, ארגונים וחברות כמו ההסתדרות, הקרן לידידות, קק"ל, וכן נציגים של פדרציות וקהילות יהודיות ונוצריות מכל רחבי העולם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully