וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מוכנים להצית את האש אם דרישותינו לא ייענו"

דובר הזרוע הצבאית של הארגון קרא למשלחת הפלסטינית לשיחות הפסקת האש בקהיר "לא להסכים להארכה ללא סיום אמתי של המצור". הוא דרש הקמת הנמל: "כל דבר אחר הוא רמאות"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(נתניהו: "ערוכים למקרה שהפסקת האש תופר")

דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הפציר אתמול (חמישי) במשלחת הפלסטינית לשיחות הפסקת האש בקהיר "לא להסכים להארכת הפסקת האש אם לא ייענו לדרישותיהם". זאת, שעות ספורות לפני תום הפסקת האש הזמנית, שצפויה לפקוע מחר ב-8:00.

"אנו מוכנים להצית את המערכה מחדש ונהפוך את הטנקים של צה"ל לצעצועים", איים אבו עוביידה, במסיבת עיתונאים שכינס בעזה. לדבריו, הכוחות בשטח מוכנים להמשך המערכה. "נפתה את צה"ל במלחמה קרקעית רחבה ונגרום לו לאלפי הרוגים ומאות אסירים במקרה שלא ייכנע לדרישותינו".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
גורמים ביטחוניים: "ישראל תגיב בעוצמה אם יחודש הירי"
"המו"מ יימשך עד הרגע האחרון לפני תום ההפוגה"
אלפים בעצרת חמאס בעזה: "הכול פתוח, היד על ההדק"

הפגנת תמיכה בחמאס, עזה. רויטרס
אלפים בעצרת תמיכה בחמאס בעזה, היום/רויטרס

אבו עוביידה עוד איים "להציב את הכיבוש מול אפשרויות שכולן קשות. נכניס את הצבא למלחמת התשה ארוכה, נשבש את החיים בערים הגדולות ואת התנועה נמל התעופה בן גוריון למשך חודשים ארוכים".

"ההתנגדות והעם שלנו מוכנים לשלם מחיר, ולשבור את צבא הכובשים", הצהיר, "לא נסכים שהמערכה הזו תסתיים בלי הפסקה אמתית של התוקפנות בכל צורותיה, וסיום אמתי של המצור. הביטוי האמתי לכך הוא הקמת הנמל - כל דבר אחר הוא רמאות".

"דרישותינו הן זכויות הומניטריות בסיסיות שמובטחות על בסיס כל החוקים המקובלים בעולם", טען אבו עוביידה, "אם לא תהיה הסכמה לכך, נדרוש נסיגה מהמו"מ, וכך נוכיח כי ההתנגדות מסוגלת להטיל את תנאיה ואת תנאי העם שלה".

אסאס. אסור להשתמש
תכנית המתאר של הנמל הימי ברצועת עזה/אסור להשתמש

במקביל, דווח הערב בכלי התקשורת הפלסטיניים כי חמישה חברי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו בפיצוץ, ככל הנראה במהלך הכנת מטען נפץ באזור ג'בליה שבצפון הרצועה. בדיווח אחר נמסר שהפיצוץ הוא כתוצאה ממגע עם נפל או תחמושת אחרת שנשארה מהלחימה ברצועה.

נתניהו: "נגיב בעוצמה אם יחודש הירי"

גורם מצרי המעורה במשא ומתן, אשר נמשך כבר מאז יום שלישי, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי המשלחת הפלסטינית, המורכבת מכל הפלגים, "הקשיחה" לאחרונה את עמדתה עם הצטרפות נציגי חמאס והג'יאהד האיסלאמי לנציגים מטעם הרשות הפלסטינית, עד כדי כך שעזאם אל-אחמד, ראש המשלחת ונציגו של יו"ר הרשות אבו מאזן בשיחות, איים כי יפרוש מהשיחות אם הארגונים האחרים לא יגלו "גמישות".

סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, אמרה הערב כי השליח למו"מ במזרח התיכון, פרנק לוונשטיין, נמצא בקהיר מאז יום רביעי, אך לא משתתף בשיחות בין המשלחות. "אנחנו לא מדברים עם חמאס", הבהירה הארף, והוסיפה: "אנו מאוד מודאגים שללא הארכת הפסקת האש, תהיה שפיכות דמים נוספת בשני הצדדים".

בתוך כך, גורמים ביטחוניים בישראל הבהירו הערב: "ישראל תגיב בעוצמה אם יחודש הירי לשטחה". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לאפשרות שהמו"מ לא יצלח ושהפסקת האש תופר. "צה"ל נמצא בכוחות מתוגברים כדי לתת מענה לכל תרחיש", אמר. השר יובל שטייניץ הוסיף היום בראיון לרשת BBC: "אם יחדש החמאס את מתקפת הרקטות על ערי ישראל, לא תהיה ברירה אלא להשתלט זמנית על עזה כדי להכריע את החמאס ולפרז את הרצועה מטילים ומרקטות".

בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, הצהיר היום: "המלחמה לא הסתיימה, ידה של ההתנגדות עודנה על ההדק. השעות הקרובות יכריעו לאן פני הדברים, כאשר כל האפשרויות פתוחות". אל-מסרי אמר את הדברים במהלך נאום שנשא בעצרת תמיכה בארגון בעזה.

עוד אמר אל-מסרי כי בידי אנשי הארגון "הפתעות נוספות, נוסף על טילים שיכולים להגיע לתל אביב ולחיפה. גם המנהרות עדיין ממתינות לפעולה". בהמשך, פנה ישירות לתושבי עוטף עזה והזהיר: "אל תשובו לבתיכם, עד שנתניהו לא ייענה לדרישות ההתנגדות".

סוכנות הידיעות "א-רסאלה", המזוהה עם חמאס, דיוחה כי המצרים ניסו ללחוץ על המשלחת הפלסטינית לדחות הדרישות של נציגי חמאס, שהיו מעוניינים לראות מתווכים אחרים במו"מ, ככל הנראה קטאר וטורקיה. נראה כי הצד הפלסטיני נותר עיקש בדרישותיו, בייחוד בנוגע להסרת המצור, נושא שמקובל על רוב העם הפלסטיני ולא רק על חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש המשלחת הישראלית לשיחות בקהיר, עמוס גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אמש יממה לפני תום הפסקת האש הזמנית, המשלחת של ישראל למגעים במצרים, שבראשה עמד ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, שבה לישראל. מקורות ערביים מסרו היום לוואלה! חדשות כי הצוות הישראלי חזר לישראל עם רשימת הדרישות של חמאס, שגובשה יחד עם נציגי פתח והג'יהאד האיסלאמי, ואשר כוללת בין היתר הקמת נמל ימי ונמל תעופה בעזה ופתיחת המעברים לרצועה.

(עדכון ראשון: 21:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully