וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בעצרת חמאס בעזה: "הכול פתוח, היד על ההדק"

תומכי הארגון יצאו לרחובות עזה, ברקע המו"מ שמתנהל בקהיר להפסקת אש ארוכת טווח. "האויב המציא ניצחון שקרי, המלחמה לא הסתיימה", אמר בכיר הארגון. "יש לנו הפתעות נוספות"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אלפי תומכים של חמאס השתתפו היום (חמישי) בצהריים בעזה בעצרת תמיכה בארגון, ברקע השיחות שמתנהלות בקהיר בניסיון לגבש הסכם הפסקת אש ארוכת טווח בלחימה בדרום. "האויב המציא ניצחון שקרי", אמר במהלך העצרת בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי. "המלחמה לא הסתיימה, ידה של ההתנגדות עודנה על ההדק. השעות הקרובות יכריעו לאן פני הדברים, כאשר כל האפשרויות פתוחות".

עוד אמר אל-מסרי כי בידי אנשי הארגון "הפתעות נוספות, נוסף על טילים שיכולים להגיע לתל אביב ולחיפה. גם המנהרות עדיין ממתינות לפעולה". בהמשך, פנה ישירות לתושבי עוטף עזה והזהיר: "אל תשובו לבתיכם, עד שנתניהו לא ייענה לדרישות ההתנגדות".

מגעים מדיניים מול חמאס בקהיר - כותרות אחרונות:
הצוות הישראלי חזר מקהיר; חמאס דורש ערבויות
מצרים לחמאס: מעבר רפיח והקמת נמלים - לא על הפרק
אובמה: "עזה לא יכולה להישאר חסומה מהעולם"

הפגנת תמיכה בחמאס ברצועת עזה, אוגוסט 2014. אלג'זירה, צילום מסך
תומכי חמאס ברחובות עזה, היום/צילום מסך, אלג'זירה

מוקדם יותר היום שבה לישראל מקהיר המשלחת הישראלית, שבראשה עמד ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד. מקורות ערביים מסרו לוואלה! חדשות כי הצוות שב לישראל עם רשימת הדרישות של חמאס, שגובשה יחד עם נציגי פתח והג'יהאד האיסלאמי, וכוללת בין היתר הקמת נמל ימי ונמל תעופה בעזה ופתיחת המעברים לרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מצרים מסרבת לדון בפתיחת מעבר רפיח

במקביל, עדיין נמשכים המאמצים של ראשי פתח ומצרים לשכנע את חמאס ואת הג'יהאד להסכים להאריך את הפסקת האש ב-48 עד 72 שעות נוספות. לעת עתה חמאס אינו מסכים להארכה מבלי שיקבל ערבויות לכך שישראל תיענה לחלק מדרישותיו. נקודות מרכזיות שנידונו במגעים העקיפים בין הצדדים בקהיר עדיין נותרו במחלוקת. סוכנות הידיעות של חמאס "א-רסאלה" דיווחה הלילה מפי גורם בארגון כי המצרים, המשמשים מתווכים במגעים, מסרבים לדון בכמה מדרישותיו לקראת הפסקת אש קבועה.

לדברי הגורם, מצרים מסרבת לכלול בשיחות את הדיון בפתיחת מעבר רפיח, המחבר בינה לבין רצועת עזה, משום שלטענתה מדובר בסוגיה בינה לבין הפלסטינים, ולא בסוגיה ישראלית-פלסטינית. מצרים הבהירה כי תהיה מוכנה לפתוח את המעבר אם ניהולו יהיה בידי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובידי ממשלת הפיוס הפלסטינית. עוד סיפר הגורם כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ביקש מאבו מאזן בפגישתם בדוחא לפני כשבועיים לקבל עליו את האחריות לכל המעברים לרצועה.

נוסף על כך, על פי אותו גורם, מצרים אינה מוכנה לדון בדרישת חמאס להקים נמל ימי ונמל תעופה. זאת משום שהיא רואה בדרישה זו תנאי להסכם שלום, ולא להפסקת אש. לדבריו, משלחת הפלגים הפלסטינים טרם קיבלה את תשובת ישראל לדרישות, אם כי האחרונה הבהירה שלא תיענה לדרישת חמאס לשחרר את האסירים שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully