וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "עזה לא יכולה להישאר חסומה מהעולם"

נשיא ארה"ב התייחס למגעים להסדרה בין ישראל לחמאס, ורמז בין היתר לצורך להסיר את המצור מעל עזה, ולפתוח את המעברים. "הפלסטינים צריכים אופק לשגשג ולשקם את עצמם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"ישראל צריכה להגן על עצמה מפני הרקטות מעזה, ומטרור המנהרות שחמאס חפר לתוך שטחה. אבל באותו הזמן, העם הפלסטיני בעזה צריך שיהיה לו אופק לשקם את הקהילות שלו, לשגשג ולא להיות חסום מפני העולם" – כך אמר הלילה (חמישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בהתייחסו למאמצים להשיג הפסקת אש בקהיר, ולאינטרסים של שני הצדדים בשיחות. בדברים שאמר לעיתונאים במהלך פגישה שקיים עם מנהיגים מאפריקה בוושינגטון, התייחס הנשיא גם לדרך להשגת היעדים הללו: "יש מספר נוסחאות, אבל הם יצריכו סיכונים מצד המנהיגים של הצדדים, ויצריכו בנייה איטית של אמון, תהליך שמן הסתם יהיה קשה לנוכח האלימות שראינו בתקופה האחרונה". על כן, סיכם הנשיא את דבריו בעניין במלים: "כך שאני לא חושב שנגיע לשם כל-כך מהר".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חמאס מאיים: נחדש את הירי בתום הפסקת האש
תושבי כפר עזה לנשיא: הפחד הזה בלתי אפשרי
פרשנות | כשישראל מורידה את וושינגטון מהגב שלה
לא נותקה: מה באמת קרה בשיחה בין קרי לנתניהו?

ברק אובמה נואם בכינוס הליגה לשימור, וושינגטון. Mark Wilson, GettyImages
אין לו כל סימפטיה לחמאס. אובמה/GettyImages, Mark Wilson

אובמה ציין פעמים בדבריו כי אין לו "כל סימפטיה" כלפי חמאס, אבל יש לו "סימפטיה רבה" כלפי הרשות הפלסטינית, שלעומד בראשה יש לדבריו "כוונה כנה להגיע לשלום". עם זאת, אובמה ציין כי הרשות נחלשה לאור האלימות והכישלון בהשגת פתרון ארוך-טווח מול ישראל, מה שגרם לכך שהציבור הפלסטיני בגדה "איבד אמון או תקווה באשר ליכולת לנוע קדימה".

במהלך דבריו, אובמה אף ציין כי "חשוב לזכור שחמאס מוציא פעולות טרור מלב ריכוזי אוכלוסייה ובכך מסכן אותה. ובכל זאת הבעתי את דאגתי ממה שקורה לחיי חפים מפשע, כולל נשים וילדים. ולכן אני שמח שיש לנו בינתיים הפסקת אש זמנית. כעת השאלה היא - איך לבנות מזה פתרון ארוך טווח".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ון קרי, נביל אל-ערבי וסאמח שוכרי בקהיר, 25 ביולי. AP
"אין הסכם להארכת הפקסת האש". שר החוץ קרי, נביל אל-ערבי וסמאח שוקרי בקהיר, השבוע/AP

כמעט 48 שעות מאז נכנסה לתוקפה הפסקת האש שבתקווה תביא לסיום של המלחמה כולה בדרום, ועדיין לא ברור האם אכן לשם פני הדברים. בעוד משלחת מטעם חמאס מנהלת מגעים בלתי-ישירים עם ישראל בקהיר בנוגע להפסקת אש, הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם הודיעה אמש כי אנשי הזרוע וכן פעילי הג'יהאד האיסלאמי נערכים לחדש את הירי ביום שישי, עם פקיעת 72 השעות שהוקצבו להפסקת האש – זאת על פי דיווח בסוכנות הידיעות של חמאס "א-רסאלה" מפי גורם בכיר בזרוע. ההודעה מהווה ככל הנראה ניסיון להביא לוויתורים מצד ישראל במשא ומתן בקהיר.

המשלחת מטעם ישראל הגיעה אתמול בערב לבירת מצרים לשיחות עם המשלחת הפלסטינית בתיווך מצרי, העוסקות בדרישות שני הצדדים להפסקת אש קבועה. אמש התפרסמו דיווחים שלפיהם סוכם על הארכת הפסקת האש, אולם לא היה לכך אישור מפי גורמים רשמיים. בכיר חמאס אסמאעיל רדואן מסר ל"א-רסאלה" כי לא הושגה הסכמה להארכת הרגיעה, משום שטרם נענו דרישות הארגון. גם סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר, הודיע בטוויטר: "אין הסכם להארכת הפקסת האש".

גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ישראל תסכים להארכת הפסקת האש. "כאשר נענינו בחיוב להצעה המצרית המקורית לפני שלושה שבועות, היינו מוכנים לעשות זאת ללא הגבלת זמן", אמר הגורם. "הפסקת האש הנוכחית החלה בעקבות בקשת חמאס, שהבין באיחור ניכר שאין לו מנוס מקבלת היוזמה המצרית. אנחנו מעוניינים לתת הזדמנות ליוזמה הזו, שישראל קיבלה כבר בשבוע הראשון ללחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully