וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי כפר עזה לנשיא: הפחד הזה בלתי אפשרי

7.8.2014 / 2:27

הנשיא ריבלין ביקר את תושבי כפר עזה שנותרו במהלך מבצע "צוק איתן". התושבים העלו בפניו את את הפחדים והקשיים שחוו בתקופה האחרונה. ריבלין: "צה"ל עומד בשער ומגן עליכם בגופו"

צילום: רועי עידן, עריכה: יאיר דניאל

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש אתמול (רביעי) עם כ-50 מתושבי כפר עזה שנשארו במשך כל התקופה האחרונה בבתיהם, ודאגו לתפקוד הקיבוץ על אף איום הרקטות. "כפר עזה הפך כמעט לכפר רפאים. כשמגיעים לכאן מבינים ש'צוק איתן' היה מערכה על הבית. על הגידולים. על גני הילדים. מאבק על קיום ועל שגרה", אמר הנשיא. "האחריות לשיקום ההרס אינו מונח על כתפיכם אלא על כתפי מדינת ישראל. שיקום ופיתוח היישובים הוא משימה לאומית דחופה. מדינת ישראל מחויבת לספק לכם מעטפת תמיכה כלכלית ונפשית ככל שיידרש".

במהלך הביקור סיפרו התושבים לנשיא ריבלין על הפחדים והקשיים שהם חוו בתקופה האחרונה. "נשארנו עם כוח אדם חסר, אך נשארנו לתפקד ולשמור על המקום. החשיבות בכך ברורה לנו. אנו קהילה חזקה ואנו מכינים את היישוב לקליטת התושבים חזרה הביתה", אמרה אורית, מנהלת הקהילה.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
חמאס מאיים: נחדש את הירי בתום הפסקת האש
קצין בכיר: יוענקו צל"שים על גבורה במבצע בעזה
נתניהו ענה לבאן: "חמאס אשם בהרג האזרחים בעזה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקורו היום בכפר עזה ובמפעל כפרית, אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"האחריות לשיקום ההרס מונח על כתפי מדינת ישראל". הנשיא ראובן ריבלין בכפר עזה, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ורד, חברת הקיבוץ מזה 27 שנים סיפרה: "הפחד הנורא והקושי לחיות תחת איום פצמ"רים ומנהרות הוא בלתי אפשרי לקיום. זו מלחמת הישרדות. אנו שוקלים כל תזוזה לפני שאנו מקיימים אותה, אם זה להתקלח, לאכול, לעבור ממיגונית למיגונית בזמן אמת, אנו שומעים את שריקות הטילים ומרגישים את התפוצצות הטילים. עצוב לי, שאני כחברת הקיבוץ שומעת מהבת שלי שהיא לא תרצה לגדל כאן את ילדיה כי זו לא סביבה לגדל בה ילדים".

ריבלין פנה גם אל התושבים שעזבו את המקום: "שובו לבתיכם", אמר. "צבא ההגנה לישראל עומד בשעריכם ומגן עליכם בגופו. רק העתיד יוכיח עד כמה חשוב היה מבצע 'צוק איתן'. איום המנהרות הוסר בשלב זה והיערכות צה"ל באזור תשיב לכאן את השקט והביטחון". לדבריו, "עזה הייתה יכולה להיות חבל ארץ משגשג, כלכלית ותיירותית. העזתים היו יכולים למצוא בכפר עזה שכנים נפלאים. אבל לחמאס יש תכניות אחרות: הוא מקדש את המוות יותר משאנחנו מקדשים את החיים. אם נאפשר הפצצה לאזור העוטף ולא נגן על אזרחי העוטף, הטילים גם יגיעו לתל אביב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקורו היום בכפר עזה ובמפעל כפרית, אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"התרוקנות עוטף עזה היא איום אסטרטגי על מדינת ישראל". הנשיא ריבלין ותושבי כפר עזה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"יישובי קו העימות תמיד היו בלב האסטרטגיה של המפעל הציוני: התרוקנות עוטף עזה היא איום אסטרטגי על מדינת ישראל", הוסיף. "אין לנו מלחמה באסלאם, בפלסטינים או בעזתים. יש לנו מלחמה בטרור. הממשלה יחד עם צה"ל קיבלו החלטה נכונה. צריך לכלול את כל הנתונים כדי להגיע להחלטה מכרעת כדי להסיר איום על חיינו, על שגרת חיינו, על עצמתנו וממצב שילדים לא יצטרכו להיות כל הזמו במצב של חיפוש מגוניות. הצבא שלנו מוסרי. חיילינו מגיעים עם חינוך מהבית ועושים מיטב יכולתם. אני סומך על צה"ל, על אלופיו ומפקדיו ואני סומך על ראש הממשלה וממשלתו".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully