וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ענה לבאן: "חמאס אשם בהרג האזרחים בעזה"

ראש הממשלה הציג במהלך הצהרה שמסר לתקשורת הזרה סרטונים של כתבים זרים המוכיחים את השימוש שעשה הארגון באזרחים ובמתקנים אזרחיים. "אנו ערוכים למקרה שהפסקת האש תופר"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, ניב פוקס

(צוות הודי תיעד: חמאס משגר רקטות מאזורי מגורים)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר אמש (רביעי) במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדו בירושלים בפני התקשורת הזרה כי "ישראל עוקבת מקרוב אחר יישום הפסקת האש בשטח, ואנו ערוכים לכל מקרה שהיא תופר". נתניהו הוסיף כי "צה"ל נמצא בשטח בכוחות מתוגברים כדי לתת מענה לכל תרחיש. בכל מקרה, סביב יישובי עוטף עזה נשארו כוחות שלא היו שם לפני המבצע, וזאת כדי לתת הגנה טובה יותר לתושבי האזור".

"במשך השנים האחרונות חפר חמאס מערכת של מנהרות במטרה לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל", המשיך ראש הממשלה. "יצאנו מהשטח רק לאחר שצה"ל וידא שמערך המנהרות הושמד. חמאס בנה גם מערך רקטות שנועד לפגיעה המונית באזרחי ישראל. 'כיפת ברזל', יחד עם משמעת הברזל של אזרחי ישראל, מנעה את המהלך הזה".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
מפקד "כיפת ברזל" בגוש דן: "עוברים להסתכל צפונה"
טיבי לאובמה: ילדי עזה לא ראויים לחיים ולחירות?
הרמטכ"ל: "נפגע בבכירי חמאס בכל מקום שנוכל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה ביום ראשון/AP

ראש הממשלה הציג את הסרטונים שבהם דיווחו כתבים זרים על ירי רקטות לעבר ישראל מתוך אזורים מאוכלסים ומתוך מתקנים אזרחיים. "אנחנו משקיעים מאמצים גדולים כדי להסביר לעולם כי מי שאחראי להרג אזרחים הוא חמאס", הדגיש נתניהו, כשהוא רומז לגינוי שהשמיע מזכ"ל האום, באן קי מון, על הפצצת מתקני האו"ם ברצועת עזה על ידי צה"ל . "רק עכשיו, כשיוצאים כתבים זרים מרצועת עזה, התאפשר להם לשדר את האמת שחמאס מנע מהם להפיץ".

"כמעט כולם אומרים שהם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הם מגנים את ההוצאה לפועל", אמר נתניהו. "האם אנחנו יכולים לקבל מצב בו טרוריסטים יהיו מזוכים וקורבנותיהם אשמים? זוהי סוגייה אשר עומדת בפני הקהילה הבינלאומית. זה בדיוק מה שדאעש, 'בוקו חראם', אל קאעדה וחיזבאללה עושים. המבחן הוא לא ביחס של הקהילה הבינלאומית כלפי ישראל, אלא אם העולם המודרני יכול להגן על עצמו".

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו משתפים פעולה עם הרשות הפלסטינית בנוגע לעניינים חשובים. אני חושב שזה חשוב עבור השיקום של עזה". לדבריו, "הייתה לי שיחה מעולה עם ג'ון קרי. אני חושב שהוא צודק באמרו כי ישנן אפשרויות חסרות תקדים כעת לעצב מציאות חדשה במזרח התיכון. שקט יחסי יכול להוביל לדברים נוספים".

מזכ"ל האו"ם: "ההתקפות על מתקני האו"ם - שערוריתיות". רויטרס
ההתקפות על מתקני האו"ם מקוממות, בלתי מקובלות ובלתי מוצדקות". מזכ"ל האו"ם בעצרת שנערכה אתמול/רויטרס

אתמול אחר הצהריים תקף באן את ישראל בדיון בעצרת הכללית של האו"ם על המאמצים להפסקת האש בין ישראל לחמאס, בעקבות הלחימה ברצועת עזה. "ההרג ההמוני וההרס העצום בעזה זעזעו את העולם וביישו אותו". לדבריו, יש לסיים את "מעגל הסבל חסר ההיגיון" שגורם הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"מה שמסמל אולי את הזוועות בעזה יותר מכל הוא ההפגזות החוזרות ונשנות של מתקני האו"ם, שהיוו מקום מקלט לתושבים שהתבקשו לעזוב", הוסיף באן, "ההתקפות האלה מקוממות, בלתי מקובלות ובלתי מוצדקות. היו מקרים בהם נשק אוכסן בבניינים נטושים. התקפות נגד מתקני האו"ם, כמו גם הפרות אחרות של החוק הבינלאומי, צריכות להיחקר במהרה".

ג'ון קרי, לורן פביוס, פיליפ המונד ופרנק-וולטר שטיינמאייר בוועידה להפסקת אש בעזה, פריז, יולי 2014. AP
ג'ון קרי, לורן פביוס, פיליפ המונד ופרנק-וולטר שטיינמאייר בוועידה להפסקת אש בעזה, בחודש שעבר/AP

במקביל, כמה מדינות באיחוד האירופי פעולות לקדם יוזמה שתספק מענה לאחת הדרישות של חמאס – פתיחת מעבר רפיח המחבר בין הרצועה לבין מצרים, לתנועת תושבי עזה. גורם דיפלומטי גרמני מסר הערב לסוכנות הידיעות רויטרס כי גרמניה, צרפת ובריטניה הציעו לחדש את נוכחותה של משלחת מטעם האיחוד האירופי במעבר כדי לפתוח אותו מחדש.

על פי הגורם, שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, ועמיתיו מצרפת ומבריטניה, לורן פביוס ופיליפ המונד, תומכים בהפעלתו מחדש של המעבר, המהווה את צינור הגישה העיקרי של הפלסטינים המתגוררים ברצועה לעולם. כבר לפני כמה ימים הגיעו בכירים אירופיים רמי דרג לקהיר כדי להציג את היוזמה להסיר את המצור מעל רצועת עזה, שמבסגרתה יגיעו משקיפים אירופיים למעבר רפיח ולמעברים נוספים. על פי דיווח ברשת "אל-ערביה" בסוף השבוע, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תומכת ביוזמה.

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully