וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי לאובמה: ילדי עזה לא ראויים לחיים ולחירות?

6.8.2014 / 16:41

ח"כ אחמד טיבי שלח מכתב חריף לנשיא ארה"ב, שבו ביקר את תמיכתה של וושינגטון בישראל לאורך המבצע בעזה. "1,840 איש נהרגו בתקיפות צה"ל, ולכולם היו חלומות, כמו לשתי בנותיך"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התבטא בחריפות נגד ישראל במהלך המלחמה בדרום וביום ראשון החליט לשלוח מכתב לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שבו נזף בנשיא על "תמיכתו החד-צדדית" בישראל. המכתב, שאליו צירף ח"כ טיבי את רשימת שמות ההרוגים הפלסטינים במבצע, הועבר לארצות הברית דרך השגרירות בתל אביב.

ח"כ טיבי פתח את המכתב ברצונו להביע את "אכזבתו הרבה" מתגובת הבית הלבן למתקפה הישראלית בעזה. "לאורך 27 הימים האחרונים, ההפצצות הישראליות הרגו 1,840 פלסטינים, 80% מהם אזרחים, בהם 315 ילדים, ששמותיהם מופיעים במכתב הזה", כתב טיבי. "לכולם יש שמות, פנים ומשפחות. לכולם היו תקוות, ממש כמו לבנותיך שלך, מאליה וסשה. היו גם להן חלומות".

מלחמה בדרום -כותרות אחרונות
הרמטכ"ל: "נפגע בבכירי חמאס בכל מקום שנוכל"
"אתם טועים אם אתם חושבים שזה נגמר. ללא הישג, חמאס יילחם"
לא נותקה: מה באמת קרה בשיחה בין קרי לנתניהו?

ברק אובמה, אחמד טיבי. רויטרס, עומר מירון, עיבוד תמונה
"הפלסטינים אוהבים את ילדיהם לא פחות מכל הורה אחר". אובמה וח"כ טיבי/עיבוד תמונה, רויטרס, עומר מירון

"זה גם בלתי מתקבל על הדעת שתחזרו על דברי התעמולה הישראלית כי הפלסטינים מסתתרים מאחורי ילדיהם", המשיך טיבי בביקורתו הקשה. "כפי שאישרו מספר רב של ארגוני זכויות אדם, הפלסטינים לא משתמשים בילדיהם כמגן אנושי. להיפך, הצבא הישראלי משתמש דרך קבע בפלסטינים כמגן אנושי במהלך פעילויות צבאיות. וכן, הפלסטינים אוהבים את ילדיהם ומתאבלים על מותם, לא פחות מכל הורה אחר".

טיבי טען במכתבו כי על אף שישראל "הפציצה בתי חולים, בתי ספר, בתים, מסגדים, אמבולנסים, מתקני או"ם וגם את תחנת הכוח היחידה ברצועת עזה, הממשל ברשותך מצא לכנות את דווקא האירוע שבו נשבה הדר גולדין כמעשה 'ברברי'. חרף העובדה שישראל הודתה אחר כך שהוא נהרג בחילופי אש, בחרת לאמץ את הגרסה הישראלית לאירועים וקראת לשחרורו. עם זאת, ממשלך לא תמך בשחרורם של יותר מ-150 פלסטינים שנשבו על ידי ישראל ולא גינה את המערכה הברברית שלה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
"ישראל הפציצה מסגדים ובתי חולים, אך גיניתם את שבייתו של הדר גולדין". הריסות ברפיח/רויטרס

טיבי התרעם גם על המשך מכירת הנשק לישראל. "לכל הפחות, הממשל שלך יכול היה להביע זעם על כך שישראל עושה שימוש בתחמושת הזאת נגד פלסטינים, ובייחוד נגד ילדים פלסטינים. הרג הילדים צריך להכביד על מצפונו של כל אדם", כתב טיבי, שחתם את מכתבו בשאלה עבור אובמה: "האם ילדי עזה לא ראויים לחיים ולחירות, ולאמפתיה שלך על סבלם הארוך?".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully