וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הוסר? נמשך ניסיון איתור מנהרות ליד עזה

יומיים אחרי הפסקת האש והחזרה לשגרה, ועל אף שהצבא אמר כי המנהרות שנמצאו נוטרלו, מאז הבוקר חופר צה"ל באינטנסיביות ליד קיבוץ בגבול. "אמרו לנו לא להתקרב, מפחדים שניכנס ללחץ"

צילום: איציק זוארץ, לינור אללוף, זוהר גואטה; עריכה: גדי וינסטוק

פחות מיממה אחרי שאושר לחקלאים בעוטף עזה להיכנס בחזרה לשדות שלהם ולתושבי האזור לחזור לשגרה, מתברר שצה"ל עדיין פועל לאיתור מנהרות תופת שנחפרו מהרצועה לישראל.

"אתם רואים את שתי המשאיות שם עם המקדח? כל הבוקר הם חופרים שם כדי לחפש מנהרה", סיפר לוואלה! חדשות חקלאי מהדרום על עבודות האיתור סמוך מאוד לקיבוץ בעוטף עזה. "יש שמועות שיש עוד אחת ליד הקיבוץ. אמרו לנו לא להתקרב, מפחדים שאנשים יכנסו ללחץ".

סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
"המו"מ קהיר יימשך עד הרגע האחרון לפני תום ההפוגה"
אלפי תומכי חמאס בעזה: היד על ההדק
פרויקט מיוחד: מילון המלחמה השלם

בזמן שהטרקטורים חזרו לחרוש היום באחד השדות, בשדה סמוך, פחות ממאה מטרים מהלולים של אותו קיבוץ, וקרוב מאוד לשער היישוב, חפרו כוחות צה"ל בעזרת כלים כבדים. ציוד צילום מיוחד לשימוש תת קרקעי הובא לשטח, שלפי החשד מתחתיו מצויה מנהרת תופת. גורם צבאי שהיה במקום סיפר כי על אף שהוכרזה הפסקת אש, יש להמשיך לפעול בשטח לאור החשש ממנהרה בקרבת היישוב והדגיש כי החפירה נעשית כשני קילומטרים מהגבול.

פצצת מרגמה נפלה סמוך לגן ילדים. שי מכלוף
"יש שמועות שיש עוד אחת ליד הקיבוץ". תושבים באחד היישובים בדרום/שי מכלוף

לדברי אותו גורם, בשטח מתבצעות עבודות מדויקות שמטרתן לגלות אם אכן ישנה מנהרה באזור. צה"ל קדח היום ארבעה בורות באדמה ברדיוס של מאה מטרים, ואליהם הוחדרו כבלים שבקצותיהם מצלמות זעירות - על מנת לראות אם יש חלל בעומק האדמה, שיעיד על הימצאות מנהרת תופת במקום. באותה עת צפה חייל אחר במוניטור ועקב אחר הצילומים מבפנים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
כוחות צבא ליד אחד היישובים בעוטף עזה/שי מכלוף

פעולה זו של צה"ל, ביומה השלישי של הפסקת האש (אשר נשמרת עד עתה) מגיעה חרף ההודעה של צה"ל כי פעל להשמיד את כל המנהרות שחפר החמאס בשנים האחרונות. "אם יוצאת מפה חוליה של מחבלים, בתוך שלוש דקות בריצה הם כבר בקיבוץ. אין אפס, הם ממזרים. אני זרעתי בוטנים במרחק של 20 מטרים מעוד מנהרה שמצאו שם", אמר היום אחד החקלאים והצביע לכיוון הגדר המפרידה בין ישראל לעזה.

נוכח הרגיעה וההודעה של פיקוד העורף על הסרת ההגבלות, החלו היום משפחות "לטפטף" בחזרה ליישובים בעוטף עזה - בתום כמעט חודש בו רוב המקומות הללו היו כמעט מיותמים מתושבים. חלק מאותם מקומות היו תחת שטח צבאי סגור. עם זאת, כך לפי העדויות, לא יידעו את התושבים בנוגע להמשך החיפושים אחרי מנהרות, וזאת כנראה כדי לא ליצור פאניקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל מאתרים מנהרה במהלך "צוק איתן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שלמרות דבריו של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ אתמול לפיהם הוא "משוכנע שהציבור סביב עוטף יכול לחזור לבתים, לעבד את השדות ולחזור לחיות את החיים בצורה טובה ואיכותית כפי שהיה קודם", חלק עדיין ממאנים לחזור וחלק מאלה שישנם ביישובים, מסתובבים שם עם נשק.

"אף אחד לא מוכן לחתום לנו שאין סכנת מנהרות", אמר שגיא, אחד הצעירים בקיבוץ בעוטף. "עד שארגיש בטוח - אני מסתובב עם נשק. שמח שעוד יש כאן חיילים, שמח שיש כיתת כוננות וכולם עדיין דרוכים ומוכנים, לא ניתן להם להפתיע".

גורם צבאי מסר בתגובה כי "צה"ל יצא למבצע 'צוק איתן' במטרה לנטרל את איום המנהרות על תושבי מדינת ישראל. המנהרה המדוברת נוטרלה ע"י כוחות צה"ל בשטח רצועת עזה והמשכה אותר בשטח ישראל. במסגרת המשך הטיפול במנהרה בשטח ישראל מתבצעים קידוחים במקום. הקידוחים מתבצעים במרחק שני קילומטרים מהמקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully