וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים מבכירי קמר רוז' הורשעו בפשעים נגד האנושות

הנשיא לשעבר ו"מספר 2" נידונו למאסרי עולם, לאחר שהורשעו בין היתר בכך שהורו על מעשי הרצח ב"שדות ההריגה" שבהם קיפחו את חייהם כרבע מאזרחי קמבודיה. פרקליטם: בכוונתם לערער

שנים מבכירי הקמר רוז' נידונו למאסר עולם. רויטרס
אשמים ברצח, בהשמדה, ברדיפה פוליטית ובמעשים בלתי אנושיים אחרים. צ'יאה/רויטרס

שניים מהמנהיגים הבכירים הנותרים של שלטון קמר רוז', ששלט בשנות ה-70 בקמבודיה, נידנו היום (חמישי) למאסרי עולם לאחר שהורשעו בפשעים נגד האנושות. הנשיא לשעבר חיאו סמפאן בן ה-83 ו"מספר 2" בשלטון, נואון צ'יאה בן ה-88, הורו בין היתר על מעשי הרצח ב"שדות ההריגה", שבהם קיפחו את חייהם כרבע מאזרחי המדינה. השניים היו מבכירי שלטונו של מנהיג קמר רוז', פול פוט, אדריכל מהפכת "שנת האפס" שבה השתלט על המדינה ב-1975, שינה את שמה ל"קמפוצ'יאה" והנהיג בה שלטון שהוגדר קומוניסטי-מאואיסטי, אך בפועל היה דיקטטורה אכזרית שהנהיגה מדיניות של רצח, של עינוי, של עבודות פרך ושל הרעבה.

עוד בנושא
קמבודיה: ראשי הקמר רוז’ הואשמו ב”זוועות איומות”
נפתח משפטם של בכירי תנועת הקמר רוז’
הפרקליט שראה גן עדן בכל שטן

שנים מבכירי הקמר רוז' נידונו למאסר עולם. רויטרס
מוזיאון לזכר קורבנות קמר רוז'/רויטרס

משפטם נערך בבית דין מיוחד לפשעי מלחמה בבירה פנום פן, הזוכה לגיבוי של האו"ם. השופט ניל נון אמר כי השניים אשמים ב"רצח, בהשמדה, ברדיפה פוליטית ובמעשים בלתי-אנושיים אחרים הכוללים העבדה בכפייה, 'העלמת' אזרחים ומתקפות נגד כבוד אדם". עורכי הדין של השניים אמרו שהם יערערו על ההחלטה. "זה לא צודק כלפי הלקוח שלי. הוא לא ידע או ביצע רבים מפשעים אלה", אמר סון ארון, עורך הדין של צ'יאה. השניים יישארו במעצר עד לערעורם.

המשפט נפתח רשמית ביוני 2011. כשנה לאחר מכן התפטר השופט השווייצרי לורן קספר-אנסרמה, שהיה חלק מצוות השופטים שדן בתיק, במחאה על כך שעמיתו הקמבודי בבית הדין, השופט יו בולנג, בלם נסיונות לחקור חלק מחברי הכת. קספר-אנסרמה הסביר כי חילוקי הדעות עם השופט הקמדובי מונעים ממנו להמשיך בעבודתו כיאות. הוא השופט השני שהתפטר מבית הדין מאז החל בעבודתו לאחר שחודשים קודם לכן התפטר השופט הגרמני זיגפריד בלונק, מסיבות דומות.

לפי ההערכות, בארבע השנים שחלפו עד שהופל השלטון ב-1979 בהתערבות צבאית של וייטנאם, נהרגו בין 1.7 ל-2.2 מיליון קמבודים בידי השלטון. פוט עצמו המשיך להנהיג את הארגון כמחתרת גרילה גם לאחר נפילת שלטונו, עד שנעצר ב-1997 על ידי ראשי קמר רוז' עצמם. שנה לאחר הוא מכן מת מהתקף לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully