וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמבודיה: נפתח משפטם של בכירי תנועת הח'מר רוז'

בין השנים 1975 ל-1979 שלטה תנועת הח'מר רוז' הקומוניסטית בקמבודיה והביאה למותם של כ-2 מיליון בני אדם. בין המואשמים ברצח עם גם מי שהיה עוזרו של מנהיג התנועה, פול פוט

בבית הדין לפשעי מלחמה בקמבודיה ,המגובה על ידי האו"ם, נפתח היום (שני) משפטם של ארבעה חברים בכירים בתנועת הח'מר רוז', ששלטה במדינה בשנות ה-70. העומדים למשפט מואשמים ברצח עם ובפשעים נגד האנושות שהביאו למותם של קרוב ל-2 מיליון מתושבי קמבודיה בין השנים 1975 ל-1979.

האידיאולוגיה הקיצונית של מנהיג קמבודיה בשנים הללו, פול פוט, אשר מת ב- 1998, הפכה את המדינה הדרום אסייתית לשדה ניסויים קומוניסטי, שתוצאותיו היו כשני מיליון הרוגים - מהוצאות להורג או מרעב. פול פוט ראה ברעיון הקומוניסטי גן עדן שמבוסס על חברה חקלאית, והורה על פינוי רוב הערים הגדולות, במטרה לבנות את המדינה מחדש בכפרים. שלטון הח'מר רוז' הוכרע ב-1979 בעקבות פלישת צבאות וייטנאם לקמבודיה.

"לא היה מקרה כל כך גדול ומורכב מאז נירנברג"

בין העומדים למשפט יתייצב מי שהיה מספר 2 במשטרו של פוט, נואון צ'יאה. מלבדו יתייצבו בבית הדין הנשיא לשעבר של תנועת החמר רוז', חיאה סמפאן, מי שהיה אחראי למדיניות החוץ של הארגון, איאנג סארי, ואשתו איאינג ת'ירית שכיהנה כשרת הרווחה. ארבעתם מכחישים את ההאשמות המיוחסות להם, והמשפט צפוי להתקיים במשך שנים ספורות

"לא היה מקרה כל כך גדול ומורכב כמו זה מאז נירנברג" אמר לאחרונה אנדרו קיילי, מטעם התביעה, לסוכנות הידיעות הצרפתית. הנאשמים, אשר נעצרו ב-2007 ומאז הוחזקו במעצר, הם בשנות ה-80 לחייהם והמצב הבריאותי של חלקם אינו יציב כבר. בשל כך, מציינים בכלי התקשורת בעולם, ייתכן כי חלקם לא יגיעו לסוף משפטם.

ביולי האחרון, בכיר נוסף בח'מר רוז', קאינג גואק איב, הידוע בכינויו קומראד דויק, נשלח לכלא ל-35 שנים.

עוד על על הח'מר רוז':
בכיר הח'מר רוז' נדון ל-35 שנות מאסר
התליין של החמר רוז' מתחרט שהרג אלפי אנשים
30 שנים לנפילת משטר ח'מר רוז' בקמבודיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully