וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנים לנפילת משטר ח'מר רוז' בקמבודיה

טלי גולדשטין

7.1.2009 / 10:38

האידיאולוגיה הקיצונית של רודן קמבודיה פול פוט בין 1975 ו-1979 גבתה כשני מיליון קורבנות, אך יש עדיין המתאבלים על הדחתו

אלפי קמבודים, ניצולי המשטר הרצחני של הח'מר רוז', ציינו היום (רביעי) 30 שנים לנפילת משטרו המאואיסטי של המנהיג הרודן פול פוט. כ-80 אלף בני אדם התאספו באצטדיון האולימפי בבירה פנום פן בעצרת שארגנה מפלגת העם הקמבודי (CPP ), יורשת ממשלת הבובות שהציבה וייטנאם בקמבודיה לאחר הדחת פול פוט ב-7 בינואר 1979.

רקדנים קמבודים, תזמורת ומצעד במות נעות עבר מול בכירי ה-CPP, ניצולי רצח העם וקרובי משפחותיהם. למרות הביקורת הבינלאומית והפנימית למשטר הח'מר רוז' וניסיונו להקים אוטופיה חקלאית בקמבודיה, היו גם אלה שהתאבלו על נפילת המשטר ותחילת הכיבוש בן עשר השנים של וייטנאם השכנה.

האידיאולוגיה הקיצונית של מנהיג קמבודיה בין השנים 1975 ו-1979 הפכה את המדינה הדרום אסייתית לשדה ניסויים קומוניסטי, שתוצאותיו היו כשני מיליון הרוגים ב"שדות ההרג", בין אם מהוצאות להורג או מרעב. פול פוט ראה ברעיון הקומוניסטי, שנהגה עבור חברה תעשייתית, גן עדן שמבוסס על חברה חקלאית, והורה על פינוי רוב הערים הגדולות, במטרה לבנות את המדינה מחדש בכפרים. שלטונו נחשב לאחד המדכאים במאה ה-20.

בנובמבר 2007 עצרה משטרת קמבודיה את איאנג סארי, אחד מראשי הח'מר רוז'. סארי נחשב לאחראי על מדיניות החוץ של הארגון הקומוניסטי. חודשיים קודם לכן נעצר "אח מספר 2", נואון צ'ה, שהיה עוזרו הבכיר של פול פוט, מנהיג הח'מר רוז'. נואון צ'ה הוא הבכיר ביותר מקרב שלטון הח'מר רוז' שנותר בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully