וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד בחמאס: "יש לנו עוד מנהרות, אפשר לחדור לישראל"

מפקד בזרוע הצבאית של הארגון סיפר בריאיון לטיימס הבריטי כי ישראל לא הצליחה להשמיד את כל המנהרות. לדבריו, המטרים האחרונים חסומים עד להפעלת המנהרות, באופן שמקשה על ישראל לאתר אותן

צילום: טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"ישראלים צריכים להרגיש את הכאב של הפלסטינים. עליהם לדעת כי כל עוד אין ביטחון בעזה, גם להם לא יהיה ביטחון" – כך אמר אבו ליית', מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל קסאם, בריאיון לטיימס הבריטי. הוא הכחיש את טענת ישראל, שלפיה כוחות צה"ל הצליחו להשמיד את מערכת המנהרות: "יש לו עוד מנהרות, נוכל לחדור לישראל שוב", אמר. עם זאת, הוא הודה כי חלק מהמנהרות "התמוטטו באופן חלקי".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
אובמה: ”עזה לא יכולה להישאר חסומה מהעולם”
הקצין שהסתער מדבר: ”זו לא גבורה, זו הרוח של מפקדיי”
יממה לפני פקיעת הפסקת האש - מצרים מסרבת לתנאי חמאס

קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
"נשארו לנו עוד". קצין צה"ל באחת המנהרות שנחשפו והושמדו במבצע "צוק איתן"/AP

לדבריו, את המעברים במנהרות לתוך שטח ישראל חופרים ברגע האחרון, באופן שקשה לאתר. "רק צוות קטן של מהנדסים עם מפות סודיות יודע את הכיוון בהם נחפרו", אמר. הוא סיפר כי המטרים האחרונים של המנהרה נותרים חסומים, עד הרגע שבו היא מופעלת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הריסות בבית לאהיא בתום מבצע צוק איתן 5 באוגוסט 2014. רויטרס
"ישראלים צריכים להרגיש את הכאב של הפלסטינים". הרס בעזה/רויטרס

מפקדי הזרוע הצבאית של חמאס שומרים על הפסקת האש בעוד שמנהיגיהם הפוליטיים הגיעו לשיחות בקהיר. לדבריו, בידי הזרוע הצבאית מלאי מספיק של נשק אם השיחות יכשלו. "אנו ערוכים לקרב ארוך", סיפר. אנחנו יכולים לפגוע בערים שעדיין לא פגענו בהם במלחמה הזו. יש לנו מספיק רקטות, יותר משהאויב מסוגל לדמיין. השתמשנו רק ב-10% מאנשי הכוח שלנו. אלפים נוספים ערוכים וממתינים".

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
"הם מעדיפים למות בשדה הקרב על פני להפוך לשהידים על פני הקרקע". מחבל מהזרוע הצבאית של חמאס/GettyImages

אבו ליית' בן ה-42 יצא ממחבואו מתחת לפני האדמה עם כניסתה של הפסקת האש האחרונה לתוקפה. המנהרות בו הסתתר צוידו במים, תמרים וקופסאות שימורים, ובתחמושת כבדה. יש בהן מערכת אוורור, חשמל וחדרי מגורים. בשג'אעיה, סיפר, לוחמי חמאס היו לכודים עשרה ימים ללא אוכל. אתמול כוחות הצלה חילצו גופות של מחבלי חמאס מההריסות בעיר. "הם מעדיפים למות בשדה הקרב על פני להפוך לשהידים על פני הקרקע", אמר אבו ליית'.

בשש השנים שחלפו מאז המבצע הקרקעי האחרון בעזה, סיפר, פיתח חמאס את מאגר הנשק ואת טקטיקות הקרב שלו. הוא הכחיש את הטענות לפיהן את מאגרי הנשק השיג חמאס בעזרת מימון חיצוני. לדבריו, מרבית הארסנל שברשותם מיוצר על ידי פלסטינים בעזה, על אף המצור: "אנחנו מבריחים את החומרים דרך המנהרות והים".

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
"זו הייתה המלחמה הברוטלית ביותר". כוח צה"ל שיצא מעזה/בן קלמר

זו הייתה המלחמה הברוטלית ביותר, אמר אבו ליית', שנלחם בכל מערכה נגד ישראל מאז הצטרף לזרוע הצבאית, במהלך האינתיפאדה הראשונה. "זו הייתה מערכה אחרת לחלוטין מאלו שהיו בעבר", סיפר. "ב-2008 (במבצע עופרת יצוקה) המתקפה האווירית הפתיעה אותנו. שילמנו מחיר כבד במלחמה הזו, אז ייצרנו תכניות אסטרטגיות להעביר את הקרב מהקרקע אל מתחת לפני הקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully