וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהסתער מדבר: "זו לא גבורה, זו הרוח של מפקדיי"

7.8.2014 / 6:00

למרות הסיכונים, סגן איתן הסתער למנהרה ממנה זינקו המחבלים שפגעו במפקדו, במטרה להציל את חברו הדר גולדין. בריאיון, שיתפרסם במלואו בוואלה! חדשות בסוף השבוע, מספר איתן על המבצע, וגם על הגאווה בפקודים: "למרות ההרוגים, דבקו במשימה"

צילום: דובר צה"ל

(סגן איתן בביקור בבית משפחת גולדין בכפר סבא, שלשום)

לפני פחות משבוע הוא הסתער לתוך המנהרה, למרות כל הסיכונים ובניגוד להוראות, ממנה הרגע יצאו המחבלים שחיסלו את המפקד שלו, רס"ן בניה שראל, ושגם ניסו לחטוף את עמיתו, סגן הדר גולדין, במטרה לנסות ולמנוע את החטיפה, ולהציל את חייו של גולדין. כעת, בריאיון שיתפרסם במלואו בסוף השבוע בוואלה! חדשות, מספר סגן מפקד סיירת גבעתי, סגן איתן על הלחימה בעזה, על היחידה שלו, וגם על המניעים שגרמו לו לפעול באומץ רב כל-כך, ולהסתער אל תוך החשיכה.

מבצע צוק איתן - סיקור מיוחד
”אומץ לב סיכל חטיפה”: המנהרה שבה הוברח סגן גולדין
הקצין שחדר למנהרת הטרור ביקר את הורי הדר גולדין
גולדין הובא למנוחות: ”תן לנו כוחות לחיות בלעדיך”
באהבה מהאחים לנשק: הסרטון מהחברים לאירוסי גולדין

סגן איתן בביקור תנחומים אצל משפחת גולדין. אוגוסט 2014. "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן, מערכת וואלה! NEWS
הגיבור מספר/מערכת וואלה! NEWS, "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן

"המעשה שלי הוא לא מעשה של גבורה", מבקש סגן איתן להבהיר. "זו הרוח של המפקדים שלי, וגם של החיילים שלי, שהפגינו אומץ ונחישות במהלך כל המבצע". סגן איתן התייחס גם לאבדות הקשות שנחתו על חבריו לחטיבת גבעתי, ולצה"ל כולו, במהלך המבצע – ולצורך להמשיך בלחימה למרות הכאב. "למרות ההרוגים, החיילים היו ממוקדים במשימה לאורך כל הדרך. אני מאוד גאה בהם".

סגן איתן בביקור תנחומים אצל משפחת גולדין. אוגוסט 2014. "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן, מערכת וואלה! NEWS
"זו הרוח של המפקדים שלי, וגם של החיילים שלי". סגן איתן נפגש עם הוריו של הדר גולדין/מערכת וואלה! NEWS, "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן

במהלך הריאיון, מספר סגן איתן גם על הפעילות הנרחבת שעשה עם חייליו ברצועת עזה. "גדוד הסיור של גבעתי הוא החוד של החטיבה. היה ברור לי שנצטרך להיכנס עם הכוחות. לפני התמרון הקרקעי הגנו באזור נחל עוז, הבנו שצריך אותנו שם כדי להגן על יישובי האזור מפני האיומים על הגדר". וכמובן, הייתה גם הפעילות בדרום הרצועה, שעלתה על שרטון עם התקרית בה נהרג מפקדו שראל, סמ"ר ליאל גדעוני וכן סגן גולדין. "פעלנו באזור רפיח, חיפשנו אחר פירי מנהרות ומצאנו כמויות גדולות של אמצעי לחימה ותשתיות טרור".

הראיון המלא יתפרסם בוואלה! חדשות בסוף השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצאנו כמויות גדולות של אמצעי לחימה ותשתיות טרור". נשק של מחבלי החמאס שמצאו לוחמי גבעתי ברפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי ביקר סגן איתן בבית הוריו של סגן גולדין בכפר-סבא. ההורים קיבלו בחיבוק חם את הגיבור שפעל בנחישות כדי לנסות ולהציל את בנם. "אני מכיר את גולדין הרבה שנים", מספר איתן. "הייתי אצל המשפחה בשבעה, הם פשוט גיבורים מבחינתי והמפגש הזה ריגש אותי מאוד".

במהלך הביקור התייחס הקצין להסתערותו עם נשק שלוף לתוך המנהרה, בניגוד להוראות, לאחר שעלה בלבו החשש כי גולדין נשבה בידי מחבלי חמאס. "היה ברור לי לגמרי שאם זה היה הפוך, הדר היה נכנס למנהרה, למרות שזה היה בניגוד להוראות המפקדים", אמר סגן איתן לאחר שנשאל על ידי ההורים מדוע החליט לפעול בצורה מסוכנת.

סגן איתן נפגש עם הוריו של הדר, שמחה ולאה, וכן עם ארוסתו, עדנה. ההתרגשות הגיעה לשיאה עת החזיר סגן איתן את חפציו האישיים של גולדין מחדרו בבסיס הצבאי, בהם פנקס, משקפיים, טלפון ופריטים צבאיים. דבריו, שמובאים כאן מפי חבר משפחה שנכח במפגש, היו נחרצים ומלאי הערכה לגולדין. "לא היו לי לבטים, זו בכלל לא הייתה שאלה", אמר סגן איתן על השניות בהן הבין כי הדר לא נוכח ויש לפעול בהקדם.

הקצין שנכנס למנהרה להציל את הדר ביקר את משפחתו. דובר צה"ל
"הם פשוט גיבורים מבחינתי". סגן איתן עם אביו ואחיו של הדר גולדין, שנפל בקרב ברפיח/דובר צה"ל

הקצין סיפר למשפחה על הרגע בו מצא את גופותיהם של רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני, ועל הרדיפה אחר המחבלים אל תוך המנהרה המסוכנת. "הייתה התרגשות גדולה מאוד בחדר", סיפר חבר המשפחה שנכח במפגש, "הרגעים האלה היו פשוט מצמררים. ילד בן 23 יושב בחדר מלא באנשים ומספר סיפור גבורה. הסיפור היה כל כך מרגש, שכאשר נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע למקום, הוא פשוט התיישב בצד והקשיב לסיפור מבלי להתערב או להראות נוכחות – הוא פשוט היה מרותק".

אחד הנוכחים במפגש סיפר כי סגן איתן גולל את הסיפורים בפני ההורים במשך חמישים דקות, בהן ניכר היה כי התרגש לנוכח המעמד הקשה. "הוא בחור מאוד צנוע ושקט. הוא היה מאוד נרגש, אך עם זאת הוא דיבר בבהירות", אמר. לדברי סגן איתן, כל צוות המפקדים אהב מאוד את הדר, ואף אמר כי בניה שראל, מפקד הפלוגה, היה רב איתו על מי ייקח את הדר כאיש צוות. המשפחה נפרדה ממנו בחיבוקים ונשיקות, והודתה לו על כך שהגיע לחלוק איתם את סיפור מותו של בנם הדר.

סגן הדר גולדין, שנפל במהלך מבצע צוק איתן. שלומי גבאי, באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
"היה ברור לי שהוא היה קופץ למנהרה בשבילי". הדר גולדין/באדיבות המשפחה, שלומי גבאי, באדיבות המשפחה

מתחקיר האירוע בו נפל סגן גולדין עולה כי סגן איתן, יחד עם לוחמים נוספים, חדר אל תוך מנהרה התקפית בעלת קירות בטון והחל במרדף אחר חוליית המחבלים ששבו את גולדין. זאת, בניגוד להוראות המפקדים ועם כלי נשק שלופים. סגן מפקד הסיירת אף הצליח לאתר פריטים שמאוחר יותר שימשו את גורמי הרפואה לקביעת מותו של גולדין.

בתום דקות מורטות עצבים, הבין הקצין כי החוליה הצליחה לחמוק ולצאת החוצה באמצעות פיר נוסף. הוא חזר אל נקודת המוצא ומאותו רגע התבצעה פעולה רחבת היקף שבמהלכה חלו פגיעות מהיבשה ומהאוויר במטרות נעות החשודות כחוליית השובים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום ביקורי תנחומים בבית משפחת החייל הדר גולדין ז"ל. אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
סגן איתן בבית משפחת גולדין נפגש עם הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
עשן מיתמר מעל מבנים ברפיח בדרום רצועת עזה במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
צה"ל תקף באופן נרחב ברפיח במטרה לסכל את חטיפתו של גולדין. הפצצות ברפיח/רויטרס
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014/בן קלמר
לוחם צה"ל אחרי שובו מרצועת עזה. 4 באוגוסט 2014. AP
לוחם צה"ל אחרי שובו מרצועת עזה. 4 באוגוסט 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully