וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שחדר למנהרת הטרור ביקר את הורי הדר גולדין

5.8.2014 / 19:53

סגן איתן, שנלחם לצד הדר גולדין ורדף אחרי מחבלי חמאס בשל החשש כי נחטף, הגיע לביקור ניחומים בבית המשפחה בכפר סבא. "רגעים מצמררים, ילד בן 23 ישב וסיפר סיפורי גבורה"

צילום: דובר צה"ל

מהלחימה בעזה – לניחום אבלים: סגן איתן, סגן מפקד סיירת גבעתי אשר נלחם לצד סגן הדר גולדין, הגיע היום (שלישי) לניחום אבלים בבית המשפחה בכפר סבא.

מתחקיר המקרה עולה כי הקצין חדר לתוך מנהרה עם נשק שלוף, בניגוד להוראות, לאחר שעלה בלבו החשש כי גולדין נשבה בידי מחבלי חמאס. "היה ברור לי לגמרי שאם זה היה הפוך, הדר היה נכנס למנהרה, למרות שזה היה בניגוד להוראות המפקדים", אמר סגן איתן לאחר שנשאל על ידי ההורים מדוע החליט לפעול בצורה מסוכנת.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
"טוב שלא תקפנו בית חולים, היה לנו קשה להביט במראה"
אחיו של שאול אורון הגיע לנחם את משפחת גולדין
מצרים לחמאס: מעבר רפיח והקמת נמלים - לא על הפרק

סגן איתן בביקור תנחומים אצל משפחת גולדין. אוגוסט 2014. "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן, מערכת וואלה! NEWS
שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר, יחד עם סגן איתן/מערכת וואלה! NEWS, "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן

סגן איתן נפגש עם הוריו של הדר, שמחה ולאה, וכן עם ארוסתו, עדנה. ההתרגשות הגיעה לשיאה עת החזיר סגן איתן את חפציו האישיים של גולדין מחדרו בבסיס הצבאי, בהם פנקס, משקפיים, טלפון ופריטים צבאיים. דבריו, שמובאים כאן מפי חבר משפחה שנכח במפגש, היו נחרצים ומלאי הערכה לגולדין. "לא היו לי לבטים, זו בכלל לא הייתה שאלה", אמר סגן איתן על השניות בהן הבין כי הדר לא נוכח ויש לפעול בהקדם.

הקצין סיפר למשפחה על הרגע בו מצא את גופותיהם של רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני, ועל הרדיפה אחר המחבלים אל תוך המנהרה המסוכנת. "הייתה התרגשות גדולה מאוד בחדר", סיפר חבר המשפחה שנכח במפגש, "הרגעים האלה היו פשוט מצמררים. ילד בן 23 יושב בחדר מלא באנשים ומספר סיפור גבורה. הסיפור היה כל כך מרגש, שכאשר נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע למקום, הוא פשוט התיישב בצד והקשיב לסיפור מבלי להתערב או להראות נוכחות – הוא פשוט היה מרותק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סגן איתן בביקור תנחומים אצל משפחת גולדין. אוגוסט 2014. "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן, מערכת וואלה! NEWS
סגן איתן בבית משפחת גולדין, היום/מערכת וואלה! NEWS, "יוקי צלמים" באדיבות איתמר כהן

אחד הנוכחים במפגש סיפר כי סגן איתן גולל את הסיפורים בפני ההורים במשך חמישים דקות, בהן ניכר היה כי התרגש לנוכח המעמד הקשה. "הוא בחור מאוד צנוע ושקט. הוא היה מאוד נרגש, אך עם זאת הוא דיבר בבהירות", אמר. לדברי סגן איתן, כל צוות המפקדים אהב מאוד את הדר, ואף אמר כי בניה שראל, מפקד הפלוגה, היה רב איתו על מי יקח את הדר כאיש צוות. המשפחה נפרדה ממנו בחיבוקים ונשיקות, והודתה לו על כך שהגיע לחלוק איתם את סיפור מותו של בנם הדר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום ביקורי תנחומים בבית משפחת החייל הדר גולדין ז"ל. אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"היה מרותק לסיפור". הנשיא ריבלין עם סגן איתן/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

מתחקיר האירוע בו נפל סגן גולדין עולה כי סגן איתן, יחד עם לוחמים נוספים, חדר אל תוך מנהרה התקפית בעלת קירות בטון והחל במרדף אחר חוליית המחבלים ששבו את גולדין. זאת, בניגוד להוראות המפקדים ועם כלי נשק שלופים. סגן מפקד הסיירת אף הצליח לאתר פריטים שמאוחר יותר שימשו את גורמי הרפואה לקביעת מותו של גולדין.

בתום דקות מורטות עצבים, הבין הקצין כי החוליה הצליחה לחמוק ולצאת החוצה באמצעות ציר נוסף. הוא חזר אל נקודת המוצא ומאותו רגע התבצעה פעולה רחבת היקף שבמהלכה חלו פגיעות מהיבשה ומהאוויר במטרות נעות החשודות כחוליית השובים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום ביקורי תנחומים בבית משפחת החייל הדר גולדין ז"ל. אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"הנשיא ישב בצד והקשיב לסיפור". ריבלין בניחום אבלים בבית משפחת גולדין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

גם אחיו של סמל-ראשון אורון שאול שנהרג בפעילות מבצעית ברצועת עזה, הגיע היום לניחום אבלים בבית משפחת גולדין. מצבם של שאול וגולדין היה בסימן שאלה במשך זמן מה טרם נקבע מותם, ועלה חשש כי השניים נפלו בשבי חמאס. בעוד שאלפים ליוו את גולדין למנוחות, שאול הוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע ובשל כך לא תיערך לו הלוויה. אבירם, אחיו של אורון, אמר בצאתו מבית משפחת גולדין כי בשעה זו "אין מהלכים משותפים להחזרת הגופות", וכי הם מאמינים בגורמי הביטחון שיביאו גם את אורון לקבורה במדינת ישראל.

בשעות הצהריים הגיעו נציגי משפחת שאול, בהם האח אבירם, אל בית משפחת גולדין בכפר סבא. האח הדגיש את שותפות הגורל של משפחתו עם הוריו ואחיו של הדר. "הם משפחה שכולה וגם אנחנו משפחה שכולה, חשוב להיות ביחד בזמן הזה", אמר. אבירם התייחס לפגישתו עם אחיו של גולדין, ואמר: "שוחחנו בעיקר על איך המשפחה שלהם מתמודדת עם השכול ואיך אנחנו מתמודדים בעיקר עם הצער והכאב". אבירם הוסיף כי הוא "מאמין שבעתיד יהיה מפגש יותר גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully