וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של אורון שאול הגיע לנחם את משפחת גולדין

5.8.2014 / 17:34

אבירם, אחיו של החלל שאול אורון שטרם קביעת מותו היה חשש כי נפל בשבי חמאס, הגיע לניחום אבלים אצל משפחתו של סגן הדר גולדין, שסבלה ממציאות דומה. "מתמודדים עם הצער והכאב"

שלומי גבאי

אחיו של סמל-ראשון אורון שאול שנהרג בפעילות מבצעית ברצועת עזה, הגיע היום (שלישי) לניחום אבלים בבית משפחת גולדין, אשר יושבים שבעה על בנם הדר שנהרג ברפיח. מצבם של שאול וגולדין היה בסימן שאלה במשך זמן מה טרם נקבע מותם, ועלה חשש כי השניים נפלו בשבי חמאס. בעוד שאלפים ליוו את גולדין למנוחות, שאול הוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע ובשל כך לא תיערך לו הלוויה. אבירם, אחיו של אורון, אמר בצאתו מבית משפחת גולדין כי בשעה זו "אין מהלכים משותפים להחזרת הגופות", וכי הם מאמינים בגורמי הביטחון שיביאו גם את אורון לקבורה במדינת ישראל.

בשעות הצהריים הגיעו נציגי משפחת שאול, בהם האח אבירם, אל בית משפחת גולדין בכפר סבא. האח הדגיש את שותפות הגורל של משפחתו עם הוריו ואחיו של הדר. "הם משפחה שכולה וגם אנחנו משפחה שכולה, חשוב להיות ביחד בזמן הזה", אמר. אבירם התייחס לפגישתו עם אחיו של גולדין, ואמר: "שוחחנו בעיקר על איך המשפחה שלהם מתמודדת עם השכול ואיך אנחנו מתמודדים בעיקר עם הצער והכאב". אבירם הוסיף כי הוא "מאמין שבעתיד יהיה מפגש יותר גדול".

מלחמה בדרום - כל כותרות:
תיעוד: השמדת מנהרת הטרור האחרונה ברצועת עזה
"טוב שלא תקפנו בית חולים, היה לנו קשה להביט במראה"
גלאון: ללא מהלך מדיני המבצע הוא כישלון ידוע מראש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאול אורון, לוחם בחטיבת גולני, נהרג לפני כשבועיים כשהנגמ"ש בו שהה התפוצץ בתוך שטח רצועת עזה. למרות שראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי, הגדירה את הסיכויים להישארתו בחיים כ"קלושים", משפחתו סירבה תחילה לקבל את הבשורה המרה. במקביל החל מנגנון התעמולה של חמאס לטעון כי אורון חי ונמצא בידיהם, כשהם מציגים פריטים אישיים השייכים לו לכאורה.

בת דודתו של אורון, רחלי גזית, מסרה בשם המשפחה כי "חשוב לנו להגיד שכל עוד הבדיקות לא הסתיימו ואין ממצאים חד-משמעיים, מבחינת המשפחה – אורון לא חלל". לאחר כמה ימים וסדרת בדיקות, הודיעו נציגי צה"ל למשפחת אורון כי בנם אינו בין החיים והוא מוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. אף על פי שהם אינם מחויבים הלכתית לכך, החליטו בני המשפחה לשבת שבעה על בנם בתום פגישה של כמה שעות עם הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, ומנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד"ר חן קוגל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמ"ר שאול אורון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדר גולדין, מפקד צוות בחטיבת גבעתי, נהרג בשבוע שעבר בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה. מחבל מתאבד יצא ממנהרה, התפוצץ על כוח צה"ל שהיה בסמוך למקום והרג שני חיילים. מסתמן כי בחסות הפיצוץ, חטפו שאר חברי חולית המחבלים את סגן גולדין וניסו למלט אותו מהמקום בתוך המנהרה ממנה יצאו. סגן מפקד הסיירת זינק בזריזות לתוך המנהרה בניסיון לאתר את גולדין. משהבין כי לא יוכל להשיגם, החל צה"ל בסריקות בבתים בתא השטח שאליו העריכו שגולדין נחטף, וכן בהפצצות מן האוויר.

במהלך היומיים בהם לא הייתה ודאות אם גולדין נפל בשבי חמאס או לא, פרסמה משפחתו הודעה ובה נכתב: "אנו מזדהים עם משפחתו של הדר גולדין ועם הכאב העצום שהם חשו אתמול וחשים היום". זמן קצר לאחר מכן, לאחר ניתוח ממצאים מזירת הלחימה, צה"ל מסר למשפחת גולדין כי נקבע מותו של הדר. בני משפחתו של גולדין קראו לעם ישראל להשתתף בהלוויתו, ואלפים השתתפו בה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאול אורון והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך
הלווייתו של סגן הדר גולדין בבית העלמין כפר סבא. יולי 2014. דרור עינב
הלוויתו של סגן גולדין/דרור עינב
ארוסתו של הדר ספדה לו: "רציתי שנהיה יחד כל החיים". יוסי ציפקיס
ארוסתו של גולדין סופדת לו בהלוויתו/יוסי ציפקיס
הצהרת משפחת אורון מחוץ לביתם בפורייה. יולי 2014. ערן גילווארג
חגית כץ, בת דודתו של אורון, "מזדהים עם משפחתו של הדר גולדין"/ערן גילווארג
הלווייתו של סגן הדר גולדין בבית העלמין כפר סבא. יולי 2014. דרור עינב
הלוויתו של סגן גולדין/דרור עינב
הדר גולדין וארוסתו עדנה סרוסי. יולי 2014. באדיבות המשפחה
גולדין וארוסתו, עדנה סרוסי/באדיבות המשפחה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמל-ראשון אורון שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully