וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרץ: "ביצענו ברצועה מהלך שחמאס לא ציפה לו"

שר הביטחון לשעבר הביע תמיכה בהיערכות המחודשת בגבול הדרום והבהיר: "היינו חייבים לעשות זאת בתום הטיפול במנהרות". על הביקורת בממשלה: "גם אם היינו כובשים את עזה לא היה נפסק הירי"

מתוך משדר וואלה! חדשות

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הביע הבוקר (שני) תמיכה בהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להסיג את הכוחות הקרקעיים משטח רצועת עזה ולהתמקם ברצועת ביטחון לאורך גדר הגבול. "ביצענו מהלך שחמאס לא ציפה לו כי אנו מכתיבים את לוח הזמנים. אין מקום לכל הוויכוחים על האופן בה בוצעה ההיערכות מחדש, כי ברגע שצה"ל הודיע שהוא סיים לטפל במנהרות במקומות מסויימים, הוא חייב להיערך מחדש", אמר פרץ במשדר המיוחד של וואלה! חדשות.

"אין סיבה להשאיר כוחות ולכן ההיערכות מחדש היא במקומה", הוסיף פרץ, שכיהן כשר הביטחון במלחמת לבנון השנייה. "זו היערכות טובה מבחינת חיילי צה"ל. אנו רואים כי חמאס די בלחץ ולא ראינו אף פעם את החמאס מתנהג כך וזה מצביע על מצב חדש".

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
הרצוג: "ההתנהלות מול האמריקנים – כישלון חמור"
בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל; ישראל תנצור האש לשבע שעות
בזהירות ובקור רוח: כך חושפים מנהרות טרור

עמיר פרץ באולפן וואלה! במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. דרור עינב
"אין סיבה להשאיר כוחות ולכן ההיערכות מחדש היא במקומה". פרץ/דרור עינב

כמו כן, השר התייחס לשיחות שמתנהלות בימים אלה בקהיר, בנוכחות המצרים וגורמים מטעם הפלגים הפלסטיניים. "אם יש לגורמים במצרים משהו רציני להציע, אנו נבחן זאת. הדבר המרכזי שהממשלה צריכה לעשות זה להתחייב שהיא מייצרת חוסם עורקים למנהרות חדשות ואני חושב כי ניתן בהחלט להמשיך ולהתקדם. אנו בנקודת לחץ משמעותית מול החמאס".

בהמשך דבריו התייחס פרץ לקריאות שנשמעו מצד גורמים בכירים בממשלה כי במקום הסגת הכוחות והיערכות למהלך מדיני,היה צריך דווקא להעמיק את הלחימה ולכבוש שטחים נרחבים מהרצועה. "אני חושב שהדיונים על מה קרה ומה היו האפשרויות צריכים להתקיים בסוף הקרבות ולא עכשיו כשאנו במצב של לחימה", הבהיר. "תפקיד הקבינט הוא לקבל החלטות באופן קר. אם היית כובש את עזה לא בהכרח היית מסיים את ירי הרקטות. אפשר גם לחנוק את מקור הכסף וליצור מצב חדש בו לא החמאס יושב בעזה ומחלק צ'קים לאנשים שנפגעו, אלא גורם אחר".

"עזה תחתית תמורת עזה עילית – זו הנוסחה", הדגיש. "אם היא תעבוד אנו יכולים לייצר מציאות חדשה. אם לא, נצטרך לקבל החלטות. בכל מקרה, ההיערכות מחדש היא איננה נסיגה. מי שמכתיב את מה שקורה כאן זה אנחנו. המצב של גרירה חייב להסתיים וטוב שהסתיים".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה  - 3 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

חרף החלטת הקבינט להיערך מחדש בגבול הרצועה, נמשכה הלילה הלחימה. בפעילות משותפת לצה"ל ולשב"כ הותקף מבנה שבו שהה מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, דניאן מנצור. מנצור, שאחראי גם על תחום המודיעין בארגון, ובמבצע הנוכחי עסק בהכוונת ירי רקטות לעבר ישראל, נהרג בתקיפה. בסך הכול, הותקפו במהלך הלילה מאה מטרות לאורך הרצועה. קצין בכיר בצה"ל ציין כי ביממה האחרונה אותרו עוד שתי מנהרות טרור, והכוחות בשטח נערכים למפות ולפוצץ אותן. הקצין הסביר הבוקר כי החל שיקום הנדסי של גדר המערכת באוגדת עזה שנהרסה במהלך המבצע כתוצאה ממעבר של טנקים ונגמ"שים, ושריפות שפרצו בשטח כתוצאה מהלחימה.

במקביל ללחימה, הודיע הלילה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לכלי התקשורת הפלסטיניים כי החל מהשעה 10:00 תיכנס לתוקפה הפוגה הומניטרית ברצועת עזה, החל מהשעה 10:00 ועד השעה 17:00. ההפוגה תחול על כל האזורים מלבד מזרח רפיח, שם עדיין מתנהלת לחימה.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס ליוזמה הישראלית ברשת "אל-אקצה" של הארגון, ומסר כי חמאס לא הסכים להפסקת האש. לדבריו, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully