וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף 100 מטרות הלילה; 2 מנהרות נוספות אותרו

4.8.2014 / 6:56

מטרות לאורך כל רצועת עזה הותקפו. במקביל, החל שיקום גדר המערכת שניזוקה בעת הלחימה. בכיר הג'יהאד האיסלאמי חוסל בג'בליה. החלה בדיקת התקיפה של בית הספר של אונר"א ברפיח

צילום: שי מכלוף, דו"צ, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

במקביל להודעת צה"ל על הפסקת אש הומניטרית היום ברצועה, המשיך הצבא בתקיפות: במהלך הלילה (שני) תקפו כוחות הצבא מאה מטרות לאורך כל רצועת עזה. קצין בכיר בצה"ל מסר כי ביממה האחרונה אותרו שתי מנהרות נוספות, והכוחות בשטח נערכים למפות ולפוצץ אותן.

כמו כן, החל שיקום הנדסי של גדר המערכת באוגדת עזה שנהרסה במהלך הלחימה כתוצאה ממעבר טנקים ונגמ"שים, ומשריפות שפרצו בשטח עקב הלחימה.

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
משעל: "לא תהיה הפסקת אש קבועה ללא הסרת המצור"
בזהירות ובקור רוח: כך חושפים מנהרות טרור
אחיינו של מחמוד אל-מבחוח נהרג בתקיפת צה"ל

טנקים של צה"ל חוזרים מרצועת עזה לעבר ישראל – 3 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

בפעילות משותפת של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי חוסל בכיר הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, דניאן מנסור. התקיפה בוצעה לעבר מבנה בו שהה מנסור בעיר ג'בליה שבצפון רצועת עזה, וכתוצאה מכך הוא נהרג. מנסור היה מפקד חטיבה בצפון רצועת עזה ועמד בראש תיק המודיעין של הג'יהאד האיסלאמי. במהלך הלחימה במבצע הנוכחי, עסק בהכוונת ירי רקטות לעבר ישראל.

הקצין הבכיר התייחס גם לדיווחים על הרג עשרה אזרחים בבית הספר של אונר"א ברפיח, ואמר: "אחרי שניתחנו את כל האירועים שהיו באזור, ראינו רק תקיפה אחת מהאוויר שהייתה באזור. היא כוונה נגד שלושה פעילים על אופנוע, ואין לנו אישור לכך שהפגיעה בבית הספר היא כתוצאה מזה".

"היו עוד מטרות רחוקות מבית הספר", הוסיף הקצין, אך הדגיש: "הנושא נבדק, ומתמקד בינתיים באירוע האופנוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עשן מיתמר בשמי צפון רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן בעזה לאחר הפצצות צה"ל/רויטרס

הלילה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לכלי התקשורת הפלסטיניים כי החל מהשעה 10:00 תיכנס לתוקפה הפוגה הומניטרית ברצועת עזה, החל מהשעה 10:00 ועד השעה 17:00. ההפוגה תחול על כל האזורים מלבד מזרח רפיח, שם עדיין מתנהלת לחימה.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס ליוזמה הישראלית ברשת "אל-אקצה" של הארגון, ומסר כי חמאס לא הסכים להפסקת האש. לדבריו, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully