וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ב"דר שפיגל": ישראל צותתה לטלפון של ג'ון קרי

על פי השבועון הגרמני, ישראל השתמשה במידע לטובת המו"מ עם הפלסטינים. דווח כי לפחות סוכנות מודיעין אחת נוספת האזינה לשיחות של שר החוץ האמריקני בשנה האחרונה, וכי גורמי מודיעין אישרו זאת

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: מתן חדד

קהיליית המודיעין בישראל צותתה לשיחות טלפון של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי – כך דווח הבוקר (ראשון) בשבועון הגרמני "דר שפיגל". עוד דווח כי לפחות סוכנות מודיעין אחת נוספת האזינה לשיחותיו של קרי בשנה האחרונה, שבמהלכה תיווך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. על פי "דר שפיגל", כמה גורמי מודיעין אישרו את הדברים. אם יתבררו הטענות כנכונות, הן עלולות לפגוע עוד יותר ביחסים המתוחים בין ישראל לממשל בוושינגטון.

מלחמה בדרום | היום ה-27: עדכונים שוטפים
השר אריאל: צריך מבצע קרקעי רחב ברצועה לנטרול הרקטות
הדילמה של חמאס: כניעה משפילה או הסלמה מסוכנת
דובר אונר”א בעזה: ”יידרשו 30 שנה לשקם הרצועה”

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי משוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחדרו במלון בקהיר. 25 ביולי 2014. רויטרס
לעתים השתמש בטלפונים לא מוצפנים. קרי משוחח עם נתניהו מחדרו בקהיר, בחודש שעבר/רויטרס

בשיאן של השיחות בשנה שעבר, קרי שוחח פעמים רבות עם עמיתיו הבכירים במזרח התיכון. הוא השתמש בטלפונים רגילים ולא רק בקווים מוצפנים. האות הועבר דרך לוויינים וכך האזינו לשיחותיו. על פי הדיווח, ממשלת ישראל השתמשה במידע במשא ומתן לשלום. בישראל ובארצות הברית סירבו להגיב לכתבה.

במהלך המבצע הנוכחי בעזה נמתחה בישראל ביקורת רבה על קרי בשל ניסיונותיו להביא להפסקת אש בסיוע קטאר וטורקיה, ועל הנשיא ברק אובמה על קריאתו להפסקת אש ללא תנאים. שר הכלכלה נפתלי בנט, לדוגמה, אמר בשבוע שעבר כי "העולם ניצב מהצד, אדיש ואף מצקצק בלשונו בצדקנות (ואינו מבין שזה תיכף מגיע להם). מצדיק תיאורטית את זכותנו להגנה עצמית, אך מגנה מעשית את מימושנו של זכות זה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנימין נתניהו וג'ון קרי הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. דרור עינב
ישראל השתמשה במידע לטובתה במשא ומתן לשלום. נתניהו וקרי בישראל/דרור עינב

אך גם לאחר דברי הביקורת שהשמיעו גורמים בכירים בישראל על דבריו של אובמה, לפיהם פירוז הרצועה יידון במסגרת פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא במהלך הניסיון לפתור את המשבר הנוכחי ברצועת עזה, הבהירו גורמים בכירים בממשל האמריקני כי ארצות הברית ניצבת לצד ישראל וסוגיית הפירוז תעלה לדיון כבר במסגרת פתרון המשבר הנוכחי.

גורמים מדיניים ופוליטיקאים ישראלים אמנם תקפו את הממשל האמריקני בעקבות עמדתו הנחרצת של אובמה, אך לאחר מכן התייצבו גורמים בכירים לימינו של שר החוץ קרי והדפו את הביקורת כלפיו. השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, אמר בשיחה עם כתבים זרים כי "ארצות הברית היא ידידתנו ובת-בריתנו הקרובה ביותר – זה נכון לגבי הציבור, לגבי הקונגרס ולגבי הממשל האמריקני". שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, הסתייג אף הוא מהמתקפות נגד קרי וציין כי ישראל מעריכה את מאמציו להביא להפסקת אש.

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה - נמשך הירי לעבר יישובי הדרום. יותם רונן
ביקורת רבה נמתחה בישראל על קרי בשל ניסיונותיו להביא להפסקת אש בסיוע קטאר וטורקיה. כוחות צה"ל בגבול הרצועה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully