וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר אונר"א בעזה: "יידרשו 30 שנה לשקם הרצועה"

עדנן אבו חסנה סיפר במשרד וואלה! חדשות כי תושבי עזה "מפחדים ללכת ברחובות", והזהיר: אם המצב יימשך, לא יהיה לתושבים מה להפסיד "ותהיה צמיחה של כל התנועות הקיצוניות"

מתוך משדר וואלה! חדשות

- דובר אונר"א בעזה: יש "חלון של תקווה" שהמלחמה תסתיים
- חלק מכוחות צה"ל ברצועת עזה החלו לסגת משטחה הלילה
- קצין בכיר בצה"ל אמר כי ישראל תמשיך לפעול בשטח
- גורם ביטחוני: "יש לפחות או יום יומיים של עבודה"
- כוחות צה"ל תקפו ביממה האחרונה 108 יעדי טרור ברצועה


"יידרשו 30 שנים לעזה להשתקם מהמלחמה הזו" - כך אמר הבוקר (ראשון) דובר אונר"א (סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים) בעזה, עדנן אבו חסנה במשרד המיוחד של וואלה! חדשות. לדבריו, תושבי עזה רוצים "לנוח ממלחמה לכמה שנים". הוא סיפר שעדיין לא מורגשת בעזה נסיגת כוחות הביטחון הישראליים, אך יש "חלון של תקווה" שהמלחמה תסתיים.

מלחמה בדרום | היום ה-27: עדכונים שוטפים
צה”ל קבע את מותו של סגן הדר גולדין
”הלוויה במקום חופה”: רס”ן בניה שראל נטמן
בוושינגטון עדיין מחפשים פתרונות קסם לסבך העזתי

הרס במחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
"בעזה אין ברירה - אין לאן לברוח". הרס במחנה הפליטים ג'בליה/רויטרס

אבו חסנה סיפר כי המצב ברצועה מתוח מאוד ותושבי עזה מפחדים ללכת ברחובות. "יש כאב רב, אנשים כועסים מאוד, אבל בעזה אין ברירה - אין לאן לברוח". לדבריו, התושבים מדברים רק על המחסור "במים ובחשמל": "אתמול שמעתי צעקות מהרחוב", סיפר. "חשבתי שאולי שבו חייל ישראלי או שיש הפצצה גדולה. הבן שלי אמר לי שכל הרעש הוא בגלל שחזר החשמל - וזה כמו חג כאן. אף אחד לא מדבר בעזה על שחרור ירושלים או יפו, לא מדברים על מדינה פלסטינית - מדברים רק על חיים פשוטים וזכויות".

הוא הזהיר כי אם המצב הנוכחי ימשיך, לתושבי עזה "לא יהיה מה להפסיד, ואז תהיה צמיחה גדולה בכל התנועות הקיצוניות": "אתה תראה אחרי כמה שנים כמה תגדל התמיכה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי". עם זאת, אמר, אם המצב הכלכלי ישתנה, "אני משוכנע שלא יזרקו אבן על ישראל. צריך לתת לאנשים משהו להפסיד - בית או פרנסה. אבל אם זה ימשיך ככה, אני חושב שישגרו רקטות לנצח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פלסטינית שאחותה נהרגה כנראה בתקיפת צה"ל במחנה הפלסטינים ג'באליה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
"צריך לתת לאנשים משהו להפסיד". אישה מתאבלת על מות אחותה במחנה הפליטים ג'בליה/רויטרס

אבו חסנה התייחס לפגיעות האחרונות במוסדות של אונר"א ואמר כי הייתה חקירה מקצועית שממנה עלה שצה"ל פגע בבית הספר בג'באליה. הוא סיפר כי לפני שבוע הוא עצמו כמעט נפגע מטיל ישראלי. "רקטה נפלה שני מטרים ממני ולא התפוצצה. אם היא הייתה מתפוצצת לא היית מדבר איתי היום. מומחים של האו"ם שהגיעו לכאן אמרו לי שיש לנו הרבה מזל".

בשעות הלילה החלו חלק מכוחות צה"ל ברצועת עזה לסגת משטחה. כוחות אחרים יישארו ב"רצועת ביטחון" שתמוקם בנקודות מרכזיות בתוך השטח הפלסטיני, כקלף מיקוח מול חמאס. במקביל, צה"ל ישלים בתוך יממה את השמדת כל המנהרות ההתקפיות שהצבא ידע על קיומן ואשר נחשפו במהלך התמרון ובהתבסס על מידע מודיעיני.

לוחמי צה"ל בגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. AP
יש "חלון של תקווה" שהמלחמה תסתיים. כוחות צה"ל עוזבים את הרצועה, אתמול/AP

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום להמשך הפעילות של צה"ל ברצועת עזה, ואמר כי הצבא ימשיך לפעול בשטח גם אחרי פיצוץ המנהרה האחרונה שתושמד היום. "אם יימשכו התקפות על ישראל או שיגורים, צה"ל יפעל בהתאם", אמר. לדבריו, "כוחות גבעתי ממשיכים לפעול ברפיח לאיתור אמצעי לחימה ומוקדי טרור. אנחנו נערכים להגנה בשטח הפלסטיני. אנחנו נערכים גם לתקוף, לא רק להגן".

לדברי הקצין, "אנחנו משוחררים ממגבלות מאחר שהמבצע נמשך. אין מבחינתנו אווירה של נסיגה או סיום מבצע". בהתייחסו לתקיפות של מטרות תשתית, אמר הקצין: "אין החלטה על נסיגה. יש לנו הנחיות להיערך להמשך. אם נראה התרחשויות אז נדווח בהתאם".

צה"ל הסיג כוחות מהרצועה, ימשיך להחזיק בשטחים. יותם רונן
כוחות צה"ל נסוגים מהרצועה, הבוקר/יותם רונן

גורם ביטחוני נוסף מסר: "יש לפחות או יום יומיים של עבודה" ברצועה. הגורם התייחס להמשך שיגורי הרקטות, ואמר: "תגובת צה"ל תהיה מאד נוקשה להמשך השיגורים ובמידה וזה יקרה תג המחיר ישתנה ויכלול תגובות שונות מבעבר". הגורם ציין כי לא צפויה לצאת משלחת ביממה הקרובה לקהיר. עם זאת, לדבריו, צפויים בימים הקרובים מהלכים הומניטריים עבור האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית ברצועת עזה, בהם חזרה לבתים והכנסה של מוצרי מזון".

כוחות צה"ל תקפו ביממה האחרונה 108 יעדים ברחבי רצועת עזה. כמו כן, עשרה בני אדם נהרגו מאז שעות הלילה בתקיפות צה"ל ברצועה - כך פירסם הבוקר העיתון "א-ראי", הירדני. בסך הכל נהרגו 1,722 בני אדם ונפצעו 9,080 בתקיפות צה"ל ברצועה מאז החל מבצע "צוק איתן".

עשן מיתמר מעל רצועת עזה 2 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר מעל הרצועה/רויטרס
משפחה בעיר עזה מחלצת את מה שנותר מחפציה 2 באוגוסט 2014. AP
משפחה מחלצת את מה שנותר מחפציה בעיר עזה/AP
הפגנה פרו פלסטינית מול הבית הלבן 3 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית מול הבית הלבן/רויטרס
הפגנת תמיכה מחוץ לבית משפחת החייל השבוי הדר גולדין בכפר סבא,אוגוסט 2014. שלומי גבאי
חברי משפחתו של הדר גולדין מחוץ לביתו לאחר הבשורה על מותו, הלילה/שלומי גבאי
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ משקיף אל עבר רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ משקיף אל עבר רצועת עזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully