וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוויה במקום חופה": רס"ן בניה שראל נטמן

3.8.2014 / 5:21

מפקד סיירת גבעתי, שנפל באירוע שבו נהרג ונשבה סגן הדר גולדין באזור רפיח, הובא למנוחות בחברון בנוכחות בני משפחה, חברים וארוסתו גלי, שאמורה הייתה להינשא לו החודש

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

כ-10,000 אלפים בני משפחה, קרובים וחברים רבים ליוו הלילה (ראשון) למנוחות את מפקד סיירת גבעתי, רב-סרן בניה שראל, בחלקה הצבאית של בית העלמין העתיק בחברון. רס"ן שראל, בן 26 מקריית ארבע, נהרג ביום שישי בבוקר באירוע שבו נהרג וככל הנראה נפל בשבי סגן הדר גולדין באזור רפיח. בתקרית נהרג גם סמל-ראשון ליאל גדעוני, שיובא למנוחות היום ב-17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. שראל הותיר אחריו זוג הורים, שלום ומיכל, שבעה אחים ואחות, וארוסה, גלי, שלה היה אמור להינשא בסוף החודש.

הלוויתו של סרן בניה שראל שנפל בעזה, אוגוסט 2014. דרור עינב
ארונו של רס"ן בניה שראל/דרור עינב

"בני היקר, גם אם נספר ימים כלילות לא נוכל להכיל את החיים הקצרים שלך, שחיית בעוצמה כה גדולה", ספד לו אביו, שלום. "בעוד שלושה שבועות הייתי אמור לערוך את החופה שלך, אבל במקום זה אני עומד פה להספיד אותך. אני בטוח שביום החופה ילוו אותך מלאכי השרת במקום הגבוה שאתה נמצא בו. נאחל לך, גלי, שתזכי לחיים טובים בהמשך חייך".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
”לאחר הטיפול במנהרות, צה”ל ייערך מחדש לפי צורכי הביטחון”
משפחת השבוי: "לא ייתכן שיופקר, מרגישים שהוא חי"
המח"ט: "גולני נתקלה במערך אויב מורכב - ועמדה במשימה"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אמו, מיכל, סיפרה: "בניה שלי, היושרה והאמת היו נר לרגלך. תמיד לקחת את כל האחריות עלייך, אף פעם לא האשמת. אמרת לי, יום לפני שהמחבל השפל הרג אותך, שזוהי משימה אחרונה. ילד, שמור עלינו, על כל המשפחה הנהדרת שהקמנו".

אחותו, יעל, פנתה אליו ואמרה: "אח שלי האהוב, היית אדם מושלם, טוב לב, שמח, אמיץ. היית המודל בשבילי לנתינה אין סופית". אחותו, טליה, הוסיפה: "היית צינור של נדיבות וחיים. כמה ידעת לחיות בכל הכוח, לסחוף, להיות אח. היום אני יודעת שגם למות זה לחיות בכל הכוח. למות על קידוש השם זה לחיות דרך כולנו". אחיו, יאיר, אמר כי "כל מה שיכולת חילקת לכולם. אף פעם לא היססת ללכת עם האמת שלך עד הסוף".

גם ארוסתו גלי ספדה לבניה שראל, ואמרה: "ערב לפני שנפלת דיברנו ארוכות, הייתה שיחה אופטימית, צחקנו. אמרת שמחר הפסקת אש ושתוכל כבר להתקשר שוב. כמו בכל שיחה הבטחת לי שאתה שומר על עצמך ועל כל החיילים שלך. אתמול בבוקר אמרו לי שאתה בטח בחוץ בזכות הפסקת האש. בדיוק שלחתי לך הודעה ב-9:30 וכתבתי בה שאני מקווה שאתה מרגיש טוב יותר, וכמה שאני אוהבת אותך, אבל אני לא יודעת אם ראית אותה". היא הוסיפה: "אני רוצה להגיד לך תודה על שלוש השנים הכי טובות בחיים שלי. תודה על האמת שלך, תודה שנכנסת לי לחיים ושלימדת אותי כל כך הרבה. תודה על האהבה האינסופית שלך, על הצחוק שלך, ועל העיניים שלך שילוו אותי כל החיים".

בתוך כך, התבררו פרטים חדשים על האירוע הקשה שלשום בבוקר. מתחקיר שנערך בנושא עולה כי מיד אחרי שהתברר כי כוח בפיקודו של רס"ן שראל נתקל בחוליית מחבלים, הסתער סגנו על המבנה שהיה במקום, תוך שהוא נתקל בדרך בחוליית מחבלים. לאחר שנכנס לתוך המבנה יחד עם לוחמים נוספים, גילה הסגן גופת מחבל ושני לוחמים מוטלים לצדו – רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני. תוך זמן קצר הוא התעשת והבין כי סג"מ גולדין חסר.

בשלב זה החליט סגן מפקד הסיירת לנקוט פעולה שייתכן כי יקבל עליה עיטור: יחד עם לוחמים נוספים, הוא חדר אל תוך מנהרה התקפית בעלת דפנות מבטון והחל במרדף אחר חוליית המחבלים השובים. זאת במשך דקות ארוכות ועם כלי נשק שלופים, תחת סכנה ברורה של היתקלות, ובעומק של יותר מ-20 מטר מתחת לפני האדמה. הקצין הצליח לאתר פריטים של גולדין המוגדרים בעלי ערך רב עבור הצבא.

בתום דקות מורטות עצבים, וכשבכירי צה"ל ופיקוד הדרום מודעים לכך שמתנהל מצוד בתוך מנהרה, הבין הקצין כי החוליה הצליחה לחמוק ולצאת החוצה באמצעות ציר נוסף. הוא חזר אל נקודת המוצא ומאותו רגע התבצעה פעולה רחבת היקף שבמהלכה חלו פגיעות מהיבשה ומהאוויר במטרות נעות החשודות כחוליית השובים.

(עדכון ראשון: 1:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully