וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על המבצע: "המשימה אינה המנהרות - אלא הכרעה"

29.7.2014 / 13:55

יו"ר הבית היהודי אמר כי "רק הכרעה ברורה תמנע את המלחמה הבאה". הוא קרא "להכות בחמאס ללא רחם", שיבח את רוח האחדות ותקף במרומז את ארה"ב: "נא לפנות את הדרך"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, ניב אהרונסון, ערן גילווארג, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני תומך בהמשך מבצע "צוק איתן", עד שיעדיו יושגו במלואם: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט קרא היום (שלישי) להמשיך לתקוף את חמאס ללא הפסקה, עד שתושג הכרעה במערכה שישראל מנהלת נגדו ברצועת עזה. בדברים שאמר בעת ביקור באשקלון, ציין: "המשימה שלנו זה לא המנהרות, אלא הכרעה. רק הכרעה של חמאס תמנע את המלחמה הבאה ואת ההרוגים הבאים".

בנט הוסיף: "יש למנוע מהם את האפשרות להקים מחדש מפעלי רקטות ולמנוע מחדש את האפשרות שלהם לחפור מנהרות. להגדיר את זה כיעד ואז להנחות את צה"ל – תביאו אותם להכרעה הזאת. או בכוח, או בהסדרה". לדבריו, "מרגע שצה"ל מקבל את הפקודה, לא מרפים מחמאס. לא ביום, לא בלילה. לא בחג, לא ביום חול. לא בשבת, לא בימות השבוע. מכים בחמאס ללא רחם, עוד ועוד ועוד. וכשהם על האדמה, לא נותנים להם יד, לא נותנים להם הפוגה".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
קצין בכיר: "על הדרג המדיני להחליט - נכנסים או יוצאים"
צה"ל ממשיך לתקוף: תחנת הכוח של עזה שותקה
היום ה-22: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

בנט: "זמנו של חמאס תם - מכיפת ברזל נעבור לאגרוף. יותם רונן
"לסמן את היעד: פירוז הרצועה". בנט מבקר באשקלון, בשבוע שעבר/יותם רונן

בהודעה שפרסם מוקדם יותר בדף הפייסבוק שלו, כתב בנט כי היעד שיש להשיג הוא פירוז הרצועה מאמצעי הלחימה המוחזקים בה ולהשמיד את מנהרות הטרור. "צריך לסמן את היעד: פירוז הרצועה. כמו יהודה ושומרון: ללא טילים, ללא מנהרות", כתב בנט. "יש להטיל על צה"ל משימה ברורה: תביאו אותנו לכך. אל תרפו. אל תעצרו עד שתשיגו יעד זה – בכוח או בהסכמה. תכו בחמאס ללא רחם. ביום ובלילה. בימי חול ובימי חג. ללא הפוגה וללא מנוחה. עד להכרעה. רק הכרעה תמנע את המלחמה הבאה".

בהתייחסו למנהרות שנחפרו ברצועת עזה, בנט ציין כי מדובר ב"איום מוחשי וברור לכל עם ישראל". לגבי המשכו של המבצע, הוא קבע כי "המשימה בהקשר למנהרות אינה 'לפעול כמיטב יכולתנו לצמצם את כמות המנהרות', אלא למחוק את כל המנהרות. אם צריך עוד חודש בשביל זה, אז נקבל. אם צריך שנה של עבודה במרחב חיץ, אז נדרוש ונקבל. אם צריך חופש פעולה צה"לי לתוך הרצועה לצמיתות, אז נדרוש ונקבל. לא 'כמיטב יכולתנו', אלא 'חיסול איום המנהרות'. כאשר נביא הכרעה, לא יהיו מנהרות. רק הכרעה ברורה תמנע את המלחמה הבאה, תעצור את האויב הבא שמחכה לתורו ותמנע את ההרוגים הבאים".

השר הוסיף כי הוא פועל בכל כוחו "לקדם תפיסה זו בכל פורום שהוא ואני מאמין שהקבינט המדיני-ביטחוני בהובלתו הבטוחה של ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו יאמץ את התפיסה הנכונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"העולם מצקצק בצדקנות"

"מדינת ישראל ניצבת ברגע קריטי בתולדותיה", המשיך בנט וכתב. "האיסלאם הקיצוני מבקש למחוק את המדינה היהודית מעל פני האדמה. לא פיסת קרקע הם מחפשים ולא מדינה פלסטינית – רק את השמדתנו: חמינאי באיראן, נסראללה בלבנון, הניה בעזה, משעל בקטאר. כל זרועות הג'יהאד שמסתכלות כיצד נגיב. כשברקע הביקורת שנמתחה בימים האחרונים על שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בשל ניסיונותיו להביא להפסקת אש בסיוע קטאר וטורקיה, ועל הנשיא ברק אובמה על קריאתו להפסקת אש ללא תנאים, האשים שר הכלכלה: "העולם ניצב מהצד, אדיש ואף מצקצק בלשונו בצדקנות (ואינו מבין שזה תיכף מגיע להם). מצדיק תיאורטית את זכותנו להגנה עצמית, אך מגנה מעשית את מימושנו של זכות זה".

ברק אובמה הכריז על ג'ון קרי כמזכיר המדינה האמריקאי. רויטרס
"אדוני היקר, מדובר בחיי אזרחי ישראל". קרי ואובמה/רויטרס

באותו עניין, בנט הוסיף כי "אם מנהיגים זרים מבקשים מאתנו לעצור, יש לומר להם בכבוד ובנימוס: 'אדוני היקר, מדובר בחיי אזרחי ישראל, בריבונותנו, בקיומנו כאן. האם אתה מוכן להביא לנו את זה? להילחם במקומנו? אה, לא? אז נא לפנות לנו את הדרך עד שנסיים את המלאכה. לא לחץ נקבל, אלא הערכה וכבוד. העולם מכבד אומה שמגינה על אזרחיה".

רבבות השתתפו בהלוויית החייל הבודד שון כרמלי. ערן גילווארג
"קורי ברזל, לא כיפת ברזל". המונים בהלוויית החייל הבודד שון כרמלי, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

בהמשך דבריו שיבח יו"ר הבית היהודי את גילויי האחדות בשבועות האחרונים. "ההפתעה האסטרטגית המרכזית של מלחמת 'צוק איתן' איננה כיפת הברזל, אלא קורי הברזל של עם ישראל". לדבריו, "משהו קורה בעם ישראל: "30 אלף מגיעים להלוויית חייל בודד. פצועים נלחמים לשוב לשדה הקרב. יחידות מילואים מגיעות ל-130% התייצבות. הציבור צובא על דלתות חדרי הפצועים בבתי החולים עם ממתקים ואהבה. הצמתים מלאים בדגלים ובנוער מופלא. דור הלוחמים והמפקדים הנוכחי מתגלה במלוא גבורתו ומקצועיותו. הורים שכולים תופסים אותך בזרוע ואומרים: לא לשווא, להכרעה. עם ישראל מאוחד כפי שלא היה מעולם. עם כלביא יקום וכארי יתנשא", ציטט מספר במדבר.

"מדינת ישראל נמצאת ברגע שיא, במרחק הכרעה", סיכם בנט, והסביר: "חמאס מוכה, 'כיפת ברזל' פועלת, לוחמי ומפקדי צה"ל במוטיבציה ומקצוענות שיא, חמאס מבודד, העורף חסון, עם ישראל מאוחד. עכשיו הזמן".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
הלווייתו של סמל-ראשון אליאב כחלון בצפת/אדריאן הרבשטיין
הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014/אדריאן הרבשטיין
דליקה עזה התלקחה בתחנת הכוח העזתית אחרי התקיפה, יולי 2014. רויטרס
שריפה ליד תחנת הכוח בעזה אחרי תקיפת צה"ל/רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה – 28 ביולי 2014. GettyImages
כוח צה"ל בגבול הרצועה/GettyImages
תיעוד: ביתו ומשרדו של איסמעיל הניה הופצצו בעזה. צילום מסך
תמונתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה בין הריסות ביתו שהותקף הלילה/צילום מסך
היום שאחרי מותו של סמל ארז שגיא, בבית המשפחה בקריית אתא, יולי 2014. ערן גילווארג
ביתו של סמל ארז לביא מקריית אתא שנהרג אתמול בגבול הרצועה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully