וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת זרה: "זה נכון, חמאס יורה רקטות מבתי חולים"

עיתונאית מפינלנד סיקרה את הלחימה מבית החולים שיפא בעזה, כשרקטה שוגרה ממגרש חניה במקום. ישראל טוענת מאז תחילת המבצע שהארגון מנצל מתקנים אזרחיים למטרות צבאיות

צילום מסך

כתבת טלוויזיה פינית מרשת "הלסינקי סנומאט" העבירה את אחד הלילות במבצע "צוק איתן" בשידורים מבית החולים שיפא בעזה, כשלפתע שיגרו מחבלי חמאס רקטה מבית החולים לעבר ישראל. בעקבות זאת, הכתבת, ששמה לא מצוין בסרטון שהועלה ליוטיוב, אישרה שחמאס עשה פשע מלחמה שרק מעט עיתונאים מעזים לדווח עליו.

כשהיא מדווחת מחוץ לבית החולים, אומרת העיתונאית: "רקטה שוגרה ממש ממגרש החניה של בית החולים בשעה 2:00 לפנות בוקר". היא הוסיפה: "הרעש היה מאוד חזק", וכי "זה נכון שרקטות נורות מאזור בית החולים אל עבר ישראל".

מלחמה בדרום: כל הכותרות
ישראל שוקלת סיום חד-צדדי של המבצע וללא הפסקת אש
לראשונה בתולדותיו חמאס מתנער מחטיפת חייל צה"ל
נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם

פלסטינים בזירת פיצוץ ליד בית החולים שיפא, שלטענת צה"ל היה שיגור כושל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
פצועים פלסטינים בעקבות הפצצה בבית החולים/רויטרס

ישראל טענה פעמים רבות שחמאס עושה שימוש בבתי חולים, בבתי ספר ובמסגדים על מנת לאחסן רקטות ואמצעי לחימה או בתור מפקדות צבאיות ולפתחי מנהרות. בית החולים שיפא עמד במרכז העניינים במהלך המבצע. זאת, בעקבות דיווחים רבים של כתבים על כך שהוא משמש מטה פיקודי של חמאס, אך אלו נאלצו לצנזר אותם בשל חשש לחייהם ולחץ שחמאס הפעיל עליהם.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס ביום שלישי לדיווחים שלפיהם צה"ל פגע בבית החולים וגרם להרוגים רבים. "מדובר בשיגורים של חמאס מתוך עזה אל תוך עזה. אנחנו נמשיך לעשות את כל מה שאפשר. נשתדל לא לפגוע באזרחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דובר חמאס מושיר אל מסרי מצטלם בבית החולים שיפא בעזה. יולי 2014. טוויטר, צילום מסך
דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, בריאיון שנתן בבית החולים שיפא/צילום מסך, טוויטר

מלבד ירי הרקטות מבית החולים, חמאס השתמש במהלך המבצע בבית החולים גם כמקום להעברת מסרים. בשבוע שעבר פורסמה תמונה של דובר הארגון, מושיר אל-מסרי, כשהוא לבוש בגדים מחויטים ויושב על כיסא בבית החולים.

בזמן שפלסטינים רבים מובהלים לבית החולים כתוצאה מההפצצות המסיביות של צה"ל, בחר אל-מסרי להשתמש במבנה כמקלט מפני התקיפות. ניק קייסי, שהעלה את התמונה לחשבונו בטוויטר, תהה "כיצד מרגישים התושבים כשהם רואים את חמאס משתמשים (בבית החולים) כמקום מבטחים".

קרב ההסברה: המלחמה הפסיכולוגית כבר בעיצומה. דובר צה"ל
אלוף יואב מרדכי באחד הריאינות שהעניק בערבית לאל-ג'זירה/דובר צה"ל

לפני שבועיים התראיין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לרשת BBC בערבית, אז סיפר בין היתר על חשיפת המנהרות על ידי צה"ל ואמר כי "בחומרי הבנייה שבהם השתמשו לבניית מנהרת הטרור הזו, מנהרת טרור שהם רצו שתביא למותם של אזרחים ואנשים, 600 אלף טון בטון. בכמות הזו יכולה הייתה חמאס לבנות בתי ספר ובתי חולים". עוד אמר אלוף מרדכי כי פעילים של חמאס מתחבאים מתחת לבית החולים שיפא וכי באחד המקרים, נמלט בכיר הארגון בתוך אמבולנס.

"אם יש אזרחים שנהרגו במבצע שלנו אני מביע את צערי על כך", אמר אלוף מרדכי. "הסיבה לכך, ואני ערב לדברים, שהם משתמשים ברכב אמבולנס לצרכי טרור ולהימלט מהשטח. זה הגיוני? ראשי חמאס מתחבאים מתחת לבית החולים שיפא. זה הגיוני? נמצאים בבנין אזרחי עם ילדים ונשים. זה הגיוני?", הוא תהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully