וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף מרדכי בראיון בערבית: "חמאס מסתתר בבית חולים"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים התראיין ל-BBC בערבית וסיפר כי באחד המקרים נמלט בכיר חמאס מחיילי צה"ל באמבולנס. "בכמות חומרי הבנייה ששימשו למנהרות הם יכלו לבנות בתי ספר"

צילום: BBC בערבית

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי התראיין היום (שבת) לרשת BBC בערבית, שם הסביר את פעולותיה של ישראל במבצע "צוק איתן". מרדכי סיפר בין היתר, על חשיפת המנהרות על ידי צה"ל ואמר כי "בחומרי הבנייה בהם השתמשו לבניית מנהרת הטרור הזו, מנהרת טרור שהם רצו שתביא למותם של אזרחים ואנשים, 600 אלף טון בטון. בכמות הזו יכולה הייתה חמאס לבנות בתי ספר ובתי חולים". עוד סיפר מרדכי כי פעילים של חמאס מתחבאים מתחת לבית החולים שפאא' וכי באחד המקרים, נמלט בכיר הארגון בתוך אמבולנס.


מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הותר לפרסום: קצין צה"ל נפצע קשה מפליטת כדור
2 מחבלים נהרגו כשתקפו דחפור צה"ל ליד כיסופים
בן 32 נהרג ובתו התינוקת נפצעה קשה מרקטה בנגב

פצועים פלסטינים בבית החולים שיפא בעזה בעקבות תקיפה ישראלית במבצע צוק איתן. AP
מרדכי סיפר כי באחד המקרים, בכיר הארגון נמלט בתוך אמבולנס/AP

מרדכי נשאל מה היעדים של הפעולה הקרקעית שהחלה אמש, וענה: "קודם כל, הפעולה הקרקעית של כוחות רגליים וטנקים החלה במספר מקומות: בבית להאיא, באזור בית חאנון, עבסאן ורפיח. במהלך פעולה קרקעית זו בגבול, למרבה הצער, מצאנו מנהרות. מנהרות אלה מתחילות מתחת לבתים של אזרחים, מתחת לחממות, ליד מסגדים, ליד בתי חולים ויש לנו תמונות של המנהרות האלה, וחוצות את הגבול לעבר ישראל. בדקתי היום אילו חומרים נדרשים כדי לבנות את המנהרות הללו. בחומרי הבנייה בהם השתמשו לבניית מנהרת הטרור הזו, מנהרת טרור שהם רצו שתביא למותם של אזרחים ואנשים, 600 אלף טון בטון. בכמות הזו יכולה הייתה חמאס לבנות בתי ספר ובתי חולים".

המראיין הקשה, ושאל: "אתם הורגים אזרחים. לא מדובר בתגובה להרג שלכם?". לכך השיב מרדכי: "הרג אזרחים לא מקובל עלינו. ואם יש אזרחים שנהרגו במבצע שלנו אני מביע את צערי על כך. הסיבה לכך, ואני ערב לדברים, שהם משתמשים ברכב אמבולנס לצרכי טרור ולהימלט מהשטח. זה הגיוני? ראשי חמאס מתחבאים מתחת לבית החולים שיפא. זה הגיוני? נמצאים בבנין אזרחי עם ילדים ונשים. זה הגיוני?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
"אנחנו כצבא בוחנים כל טעות שחלה, לומדים אותה ובודקים איפה הטעויות", אמר מרדכי/רויטרס

אחר כך נשאל מרדכי "מדוע לתת עונש קולקטיבי לאזרחים וכל מי שנמצא בסמיכות לפתח המנהרה?", והשיב: "אם היינו רוצים להעניש את האזרחים, לא היינו פותחים את המעברים ומכניסים מזון ושתייה באופן יומיומי. לא היינו פותחים את מעבר ארז היום ולא היינו מכניסים פצועים לבתי החולים בישראל. לא היינו קוראים לאנשים ואומרים להם: צאו מבתיכם משום שחמאס משתמש בכם".

לגבי הרג הילדים ברצועה אמר מרדכי: "אנחנו כצבא בוחנים כל טעות שחלה, לומדים אותה ובודקים איפה הטעויות. מרואן עיסא, מפקד חמאס, נמצא בבית עם ילדים. אם אתה איש צבא – צא לשטח. למה אתה מתחבא מתחת לאדמה ובמסגדים?".

מרדכי נשאל מדוע צה"ל מפציץ מטרות אזרחיות בעזרת מטוסי חיל האוויר והשיב: "ישנו פתגם ערבי האומר כך – עדיף שאלף אמהות יבכו ולא שאמא שלי תבכה. הם יורים מתוך בניין לכיוון תל אביב ואנחנו לא נגיב? זה הגיוני? זו חובה בסיסית של הצבא להגן על האוכלוסייה שלו. ואם יש מנהרות ויש צורך בכך נגיע למנהרות ולהנהגות של חמאס. נכבוש את עזה. על הפלסטינים להבהיר לחמאס שעליהם לנהוג באופן תרבותי ולא בדרכי טרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על גבות רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על גבות רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
אזרחים תופסים מחסה בעת אזעקה בכביש איילון צפון. בן קלמר
אזרחים תופסים מחסה בעת אזעקה בכביש איילון צפון/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully