וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שוקלת סיום חד-צדדי של המבצע וללא הפסקת אש

גורם מדיני הבהיר כי אין טעם לדון עם חמאס בהפסקת אש, ובישיבת הקבינט הוצגה אפשרות של סיום הפעולה הקרקעית. במקביל, צה"ל הודיע לתושבי צפון הרצועה: "רשאים לשוב לבתיכם"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(אובמה לחמאס: "שחררו את הקצין השבוי")

שידור חי מגבול הרצועה:

LIVE

(צילום: בני ואינר)

- נתניהו נזף בשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם
- הנשיא סיסי: "היוזמה המצרית הייתה חוסכת דם רב"
- סריקות נרחבות בדרום רצועת עזה אחר הקצין הנעדר
- חמאס: אם סג"מ הדר גולדין אכן נשבה, "מעריכים כי נהרג"
- הפלסטינים: מניין ההרוגים ברצועת עזה - 1,654


גורם מדיני אומר היום (שבת) כי "העיסוק בהפסקת אש נוספת הוא תיאורטי לחלוטין", אחרי שחמאס הוכיח שאין כל טעם לדון עמו בעניין. לדבריו, "ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה, ואחרי ההפרה הגסה של הפסקת האש בידי חמאס, הקהילייה הבינלאומית כולה צריכה להבין זאת".

בתוך כך, מקורות פלסטיניים דיווחו כי ישראל הודיעה בצהריים לגורמי התיאום הפלסטינים כי תושבי העיירות בית לאהיה ואל-עטטרה שבצפון הרצועה, רשאים לשוב לבתיהם.

בתחילת הלחימה נדרשו התושבים לעזוב את הבתים ולנוע דרומה, וזו הפעם הראשונה מאז תחילת הלחימה שצה"ל מודיע לתושבים כי הם יכולים לחזור לבתיהם. על פי הערכות בצד הפלסטיני, צה"ל סיים את פעילות חשיפת המנהרות באזורים אלה.

המלחמה בדרום - כותרות אחרונות
נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם
חמאס: "מעריכים שהחייל השבוי נהרג יחד עם לוחמינו"
אח החייל שנהרג לנתניהו: "תנהיג. די לפחד מהעולם"
אובמה: "לשחרר את החייל השבוי מיד - וללא תנאים"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הריסות בתים בעיר עזה – 2 באוגוסט 2014. רויטרס
נער פלסטיני הבוקר, בשכונה שהופגזה בידי צה"ל בעיר עזה/רויטרס

דיון הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיים אמש בתל אביב נמשך למעלה מחמש שעות. במהלכו נשקלו שתי חלופות עיקריות: העמקת המבצע הקרקעי - או חתירה לסיומו באופן חד-צדדי, תוך שישראל ממשיכה בתקיפות קשות מהאוויר ושומרת לעצמה את היכולת לפעול קרקעית אם תידרש לכך.

במהלך הדיון עודכנו השרים בנאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שקרא לחמאס לשחרר לאלתר את הקצין הנעדר הדר גולדין. לפנות בוקר הודיע חמאס כי ייתכן שהקצין הנעדר נהרג יחד עם מחבלי הארגון.

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי כי ראש הממשלה נתניהו מתח ביקורת קשה על ממשל אובמה, ודרש מוושינגטון לסמוך על כושר שיפוטו. לפי מקורות שנחשפו לתוכן שיחה בין נתניהו לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, ראש הממשלה דרש מהשגריר "לעולם אל תפקפקו בי שוב". הוא תבע שהממשל האמריקני ייתן בו אמון בנוגע לדרך שבה הוא מטפל בחמאס.

נתניהו, לפי מקורות אמריקניים, אמר לשפירו כי הוא "מצפה" שארצות הברית ומדינות אחרות יתמכו לחלוטין בעמדתה של ישראל בכל הנוגע למבצע הצבאי ברצועת עזה. נתניהו השמיע את אותה עמדה גם בשיחתו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, בסוף השבוע בתל אביב/רויטרס

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, קרא הבוקר להפסקת אש ברצועת עזה, והזהיר כי "הזמן שאבד מסבך את המצב יותר ויותר". לדבריו, "לו היוזמה המצרית הייתה מתקבלת, היה נחסך דם רב וקורבנות רבים".

סיסי דיבר במסיבת עיתונאים בקהיר לצד ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי, ואמר כי "היוזמה המצרית היא הזדמנות אמיתית לפתור את המשבר ברצועת עזה", והדגיש כי היוזמה גובשה לפני הפעולה הקרקעית ולפני שמספר ההרוגים עלה בצורה כה משמעותית. הוא הבהיר כי "אין חלופה המסוגלת לסיים את המשבר".

במקביל, דווח כי חרף הסלמה בלחימה ברצועה, המשלחת הפלסטינית יצאה לקהיר לשיחות שנקבעו מבעוד מעוד, כדי להתחיל בדיונים עם הבכירים המצריים, בניסיון לגבש הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. ככל הידוע, במשלחת לא ישתתפו נציגים מעזה.

כוחות צה"ל נכנסים לדרום רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתך, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
טנקים של צה"ל בגבול הרצועה, הבוקר/נועם מושקוביץ
הריסות בתים בעיר עזה – 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בתים בעיר עזה, הבוקר/רויטרס
הריסות בתים בעיר עזה – 2 באוגוסט 2014. רויטרס
עזה, הבוקר/רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה – 1 באוגוסט 2014. AP
חיילי צה"ל בגבול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully